ik droomde dat mijn broer zelfmoord wou plegen

  • 22 March 2024
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi. ik heb een tijdje niet de tijd genomen om te reageren. en als ik dat deed dan was het vaak snel. maar dit moet even uit mijn hoofd.

ik heb wel eens dat ik iets droom en dan komt het later uit. of dan dat ik dingen in de toekomst kan zien. ik heb dus laatst een hele erge droom gehad.

ik droomde dat mijn broer zelfmoord wou plegen. hij heeft volgens mijn droom al een hele tijd vervelende gevoelens. maar hij durft het niet omdat hij mijn held is. hij had tijdens oud en nieuw zelfmoord gepleegd. sinds toen had ik elke keer bij zijn graf gezeten. en ik had gesprekken met hem gevoerd die ik normaal ook zou voeren. en ik begon mijn verjaardag weer voor hem te vieren. als ik op school was stuurde ik appjes naar hem via whatsapp in de hoop dat hij ooit zou reageren. ik had sinds die avond geen oud en nieuw meer gevierd.

ik heb die avond heel erg gehuild in mijn bed. want hij is mijn broer en hem verliezen zou voor mij enger zijn dan alle monsters die je kan verzinnen. ik heb hem verteld over mijn droom. ik heb hem ook verteld dat sommige van mijn dromen uitkomen en dat ik dus bang ben dat dit ook echt is. ik weet nu niet zeker of ik me zorgen moet maken of niet.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ikweethetnietmeer2009 

Het is best bijzonder dat dromen soms kunnen uitkomen, misschien dat het gewoon toeval is? Hoe zie jij het, want iedereen denkt daar wat anders bij. Ik zie in je handtekening dat je ook niet religeus bent, maar mogelijk zou het toch iets met dat te maken hebben, tenminste dat zou een theist zeggen.

Ik heb eigenlijk geen idee, als je wetenschappelijk dromen bekijkt verwerken je hersenen gewoon gebeurtenissen door de dag heen en kunnen er soms rare of vreemde dromen uit komen.

Ik zou doen waar jij je goed bij voelt, als het vaker gebeurd en het voor jezelf mentaal lastig word kun je profesionele hulp zoeken.

Groetjes itzJustin

Hey, ik geloof ook niet echt in dromen die werkelijkheid worden. Toch kan het deels, dromen komen namelijk van wat je die dag (en dagen ervoor) hebt meegemaakt (bewust en onbewust) 


Misschien heb je onbewust een verandering in het gedrag van je broer opgemerkt, waardoor je brein als droom deze ‘voorspellingen’ heeft gemaakt. Ik zou eens goed nagaan hoe het gedrag van je broer de afgelopen tijd is veranderd, ook zou ik eens vragen hoe het met hem gaat.

 

Ik denk dat de droom waarschijnlijk toeval is, maar toch kan het geen kwaad om te checken hoe het met je broer gaat. 1/4  jongeren is depressief, dus er is altijd een kans dat het slecht gaat en jij zou dan je broer enorm kunnen helpen. Ook is er een kans dat het goed gaat met je broer, wat natuurlijk fijn is om zeker te weten.

 

Reputatie 7
Badge +9

ik heb even nagedacht over wat jullie zeiden. kan het zijn dat ik door mijn eigen problemen denk dat mijn broer ze heeft? jullie zeggen dat ik iets heb kunnen opgepakt overdag. ik denk dus dat het mijn depressie en mijn zelfmoordgedachten zijn waar ik bang voor ben dat mijn broer ze heeft. dat klinkt waarschijnlijk gestoord, maar zou het mogelijk zijn? 

ik denk dat het zeker mogelijk is. 

Reageer