Vraag

Ik doe mezelf pijn.

  • 6 March 2024
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Heyy, 

Ik ben een meisje van 15 en zit in 4vwo. Ik heb me vorig jaar een keer gesneden (en toen ook een zelfmoordpoging gedaan) , en 3 maanden geleden ook een tijdje. Hier ben ik toen mee gestopt toen ik het tegen mijn moeder, mentor en coach buiten school heb gezegd. Nu heb ik het laatst weer gedaan (door pesten) en ik heb er heel veel spijt van. Het is nog erg zichtbaar (het zit op mijn heup. Ik heb het nu niet tegen iemand gezegd, want dat durf ik niet nog een keer. Nu had ik laatst gym en toen ik mijn legging uitdeed na gym keek er een meisje heel lang en raar naar mijn heup. Ik ben nu bang dat ze iets gezien heeft, maar dat weet ik niet zeker. Wat moet ik nu doen? 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii! Dat lijkt me erg lastig zeg. Misschien kan je dit toch een keertje met iemand bespreken want ik denk dat dat erg oplucht voor je en je coach, mentor en moeder hebben denk ik wel goede tips voor je over wat je nu het best kan doen. Heel veel sterkte en groetjes van mij <3

Reputatie 4
Badge +1

hey @ItsJustMe Ik durf het niet tegen mijn moeder te zeggen, omdat zij burn-out thuis zit en vorige keren erg heftig reageerde. Ook durf ik het niet tegen mijn mentor te zeggen, omdat zij me zal dwingen om naar mijn moeder te gaan. en als ik het tegen mijn coach zeg moet ik naar een psycholoog, en dan komt mijn moeder erook achter….

Reputatie 7
Badge +5

Hii! Dat snap ik wel dat is idd wel lastig. Eigenlijk heb ik verder niet echt tips meer maar misschien kan je wel een keer met iemand van de kindertelefoon bellen of chatten als je dat durft? De mensen daar zijn heel aardig en lief en die kunnen je denk ik wel goed verder helpen.

En als je weer merkt dat je jezelf pijn wilt doen kan je misschien afleiding zoeken zodat dat gevoel verdwijnt. Heb je dingen die je kan doen waar je rustiger van wordt zodat je neiging om jezelf te snijden misschien een beetje verdwijnt? Groetjes van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +17

Hoi,  naast de goede reacties kun je misschien ook advies vragen door de kindertelefoon eens te bellen? Of ermee te chatten?  Hierboven aan de pagina staat wel hoe  dat moet!  Je mag best even een gesprek voeren en steun krijgen, vandaar. Succes en hopelijk helpt het.

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 1
Badge

Hoi lieverd (ik hoop dat dit je niet oncomfortabel maakt)

 

Ik weet hoe je je voelt als iemand die daar ook mee heeft gestruggled/struggeld. Ik weet dat je bang bent om naar je mentor/moeder te gaan, maar het is echt de beste optie. Natuurlijk zullen ze geschokt zijn, of schrikken ze, maar ze zullen nooit echt boos op je zijn. 
 

Ik hoop dat het beter wordt,

T <3

Reputatie 4
Badge +1

Hi @T.T

Mijn moeder is al twee keer heel erg boos geworden. Ik ben erg bang voor haar. En als ik naar mijn mentor ga moet het sowieso naar mijn moeder en coach buiten school, en dan wordt mijn moeder boos, en moet ik naar een andere psycholoog toe, en dat wil ik niet.

Reageer