Hey, ik heb dus een eetprobleem(is de laatste dagen minder) social anxiety en stress. Ik heb mijn ouders verteld ovet de stress , stress op sociaal gebied en stress door school. Het praten met mijn vader heeft vooral geholpen. Maar ik heb niet alles verteld. En ik doe meself nu pijn met een botte schaar op mn vingers(geen bloed ofzo) idk of het erg is maar het ergste ik weet niet waarom ik het doe ik dacht eerst im mezelf te straffen en mss is dat ook wel zo. Maar als ik het doe weet ik niet waarom ik voel gewoon de neiging om het te doen.
Het is echt heel raar ik heb ups maar daarna gaat het weet langzaam naar een down. En dan blijft die down er tot ik er met iemand over praat(meestal mn beste vriendin) en dan gaat het soms wel weer beter. Op school zet ik gewoon altijd m fake smile op. Ik wil niet dat mensen het weten maar het voelt wel goed om het met iemand over te hebben alleen ik wil niet dat het gelijk veranderingen veroorzaakt.
Op dit moment weet ik het eig niet zo goed meer. Wat er nou precies is ik heb ook heel de dag door een spanning en druk op mn borst en soms voelt het alsof ik geen adem kan halen. Ik had een serie gezien waar een meisje haar zelf pijn deed en haar moeder kwam daarachter en moest heel erg huilen en vond het echt heel erg (ginny en georgia heet de serie).
Ik wil echt niet alles aan iemand vertellen want alles is veels te veel. Zelfs mijn beste vriendin weet niet alles. Ik wil haar niet verdrietig maken of hulpeloos laten voelen omdat denk ik niks voor me kan doen. En als ik het wil vertellen wanneer en hoe kom je op dat onderwerp.
Maar ik denk dat dit alles hor ik me voel etc. Komt door heel veel stress en mn social anxiety dat ik eig al van kleins af aan heb. Maar mn ouders zeggen gewoon dat ik onzeker en verlegen ben onzeker klopt verlegen ja maar ik heb meer dan dat.
Kan iemand helpen hoe ik alles aan iemand kan vertellen en hoe ik mn ouders laat begrijpen dat ik niet alleen onzeker ben? Alv bedankt
Groetjes anoniempie145
Tekst aangepast door De Kindertelefoon voor leesbaarheid en ivm regel 10. Plaats geen schadelijke, triggerende en/of choquerende inhoud op het forum.