Hoi iedereen,
Vandaag werd ik verteld door een klasgenoot dat ik op school arrogant gedraag. Ik denk persoonlijk dat het misschien wel waar is. Ik zal je een beetje vertellen over hoe ik mij gedraag op school, oftewel redenen waarom ik misschien arrogant overkom:
Ik praat best veel in de klas en ik maak vaak grapjes met de leraar, maar ik praat nooit wanneer de leraar aan het woord is en ik maak nooit respectloze/racistische/discriminerende grapjes.
Ik stel doelen voor mijzelf en laat klasgenoten mijn doelen weten. De doelen zijn bijvoorbeeld een hoog cijfer halen of bij gym een bepaalde tijd/punt/afstand. Mijn klasgenoot zei tegen mij dat ik arrogant overkwam doordat ik zei dat ik 5m wilde verspringen (mijn hoogste was toen 4,70), terwijl de rest nog niet bij 4m kwam.
Ik maak grapjes met klasgenoten en ik lach er ook vaak om. Maar als een grapje te ver of respectloos is spreek ik hen erop aan. Je ziet dan meestal aan mijn blik dat ik een beetje boos ben.
Ik vind dit eigenlijk best stom, omdat ik gewoon plezier wil hebben en niks arrogant bedoel. Ik wil niet arrogant overkomen.
Vinden jullie dat dit arrogant overkomt? En hebben jullie tips om er iets tegen te doen?
Groetjes!