Skip to main content

Hoi ik ben een jongen van 14 jaar oud en ik denk echt steeds vaker aan zm wat moet ik doen want ik durf het nu nog niet maar misschien wel later wat moet ik doen ik heb trouwens echt geen vrienden naja 1 en een paar op dc maar ik voel me alleen en word al een tijdje gepest

 

Tekst is aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregel 6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

@Anonymus153 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groet,

Carolien


Hallo @Anonymus153 ,

Het werd weer eens tijd voor me om wat te plaatsen en ik hoop dat ik je kan helpen!

Ik zelf heb tot nu toe niet altijd het makkelijkste leven gehad, ik ben mijn hele basisschooltijd gepest, ik heb vanaf groep 4 therapie gehad, ik ben van een van mijn hobby’s af gedwongen omdat ik een slechte coach had, ik ben mishandeld, verwaarloosd door mijn ouders en omgeving en ben daar tegen in opstand gekomen. De politie is meerdere keren bij me thuis gekomen en ik heb een nacht op straat gezworven na een bijna doodervaring. ik ontdekte dat ik autisme had en een week daarna ging ik naar een behandelgroep waar ik 9 maanden en 1 week ben gebleven (vrijwillig) daarna moest ik helaas gewoon terug naar huis en is allemaal weer afwaarts gegaan, ik slaap met mijn bed voor de deur om me een klein beetje veilig te kunnen voelen, ik ben 4 kilo afgevallen en ik zonder me af van alles en iedereen omdat op dit moment ik alleen mezelf kan vertrouwen. Mijn slaapritme is weg en ik zorg niet altijd even goed voor mezelf, maar ik ben de enige die het nog een beetje probeert, en ik vecht nu al 4 jaar om uit huis te mogen, er is groen licht voor gekomen maar het process duurt allemaal heel erg lang.

 

Nu, dit topic is niet over mij, en dit klinkt allemaal heel heftig, maar dit zijn de slechte dingen, dat betekent niet dat ik geen leuke dingen meer mee maak, of dat er geen mensen zijn die om me geven, of dat ik geen dromen heb.

Ik verstop wel eens achter een masker, maar dat maakt niet dat ik niet ontzettend trots ben op mezelf!

Ik heb al deze dingen meegemaakt en ik sta er nog! En jij ook! Besef je wel niet hoe knap dat is? Dat we verdwalen in het donker maar dat we er op een of andere manier nog zijn, hopend voor dat ene dingetje om ons weer te laten lachen! Ik heb geleerd om positiever naar dingen proberen te kijken, en af en toe dan ben ik trots op de sterke, slimme, aardige, begripvolle, grappige vrouw die ik aan het worden ben! En dan ook nog het feit dat ik dat helemaal zelf heb gedaan!

Het maakt niet uit of anderen trots op je zijn, het is altijd fijn, maar uiteindelijk ben je zelf degene die bepaalt wat je waard bent. Als jij vind dat je de dood waard bent, dan ben ik het niet met je eens.

Want ik vind dat je alle tranen van de wereld waard bent. Ik heb altijd gewild dat iemand dit eens een keer tegen mij gezegd had, want voor mij betekent dat je alle emoties, blijheid, pijn, angst, verdriet, liefde waard bent, want elke traan laat dat zien, een traan staat voor een beetje liefde van die persoon, en alle tranen van de wereld zijn samen heel veel liefde. En ik vind dat iedereen dat verdient.

En anders heb ik nog iets anders. Ik zelf heb er ook aan gedacht, maar ik was te laf, de toekomst kan slechte dingen brengen, maar ook goede dingen, en ik heb niet de kracht om mezelf die kans te ontnemen doordat ik dacht dat er geen andere optie meer was. Die kleine kans van al dat goede, dat kan ik mezelf niet aandoen. Elke keer weer heeft dat veel voor me uit gemaakt, en ik focuste op de kleine dingen om weer wat kracht op te bouwen, zoals een simpele glimlach en een knikje van iemand als je aan het wandelen bent, voor mij maakt dat echt een verschil in mijn dag.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen! En knap van je om dan wel hier om hulp te vragen!

-OnlyMe


@OnlyMe  ❤️❤️ verdere woorden zijn niet nodig. 😘


Reageer