Skip to main content
Vraag

ik denk heel veel aan zelfmoord

• September 16, 2026
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Sky
Forum|alt.badge.img

Ik kan niet meer ik denk heel veel aan zelfmoord ik snij mezelf ik weet niet meer wat ik moet doen iemand tips? Ik snij mezelf en wou mezelf iets aandoen maar ik heb dat dan toch niet gedaan.

Wat moet ik doen??? Heeft er iemand tips?? 

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 16, 2026

Ik weet niet of dit helpt maar luister er asjeblieft naar

Als je op dit moment nog geen favoriet hebt op een van deze gebieden, blijf dan in leven om te ontdekken wat dat wel gaat worden; je zult er nog volop van kunnen genieten.

Blijf in leven voor je favoriete artiest: om naar concerten te gaan, nieuwe nummers te horen en elke dag van hun muziek te genieten. Blijf in leven voor je favoriete boek: om het opnieuw te lezen of te zien of er een vervolg komt. Blijf in leven voor je favoriete serie of film: om te zien of er een nieuwe aflevering of film komt en om ze opnieuw te bekijken. Blijf in leven voor je favoriete persoon: om plezier te maken en mooie herinneringen te creëren, en omdat ze je zullen missen en om je geven. Blijf in leven voor je favoriete drankje: om nieuwe smaken te ontdekken en dat geluksmomentje te ervaren wanneer je die heerlijke smaak proeft. Blijf in leven voor je favoriete eten, eigenlijk om dezelfde reden als bij je favoriete drankje. Blijf in leven voor je favoriete plek: om er weer naartoe te gaan en nog meer herinneringen te maken dan je er al had. Blijf in leven voor je favoriete hobby: om ervan te genieten; en als je hobby met creëren te maken heeft, kun je ontdekken wat je allemaal kunt maken (en trouwens: doe je hobby niet alleen voor anderen, maar zoek iets dat *jij* leuk vindt om te doen). Blijf in leven voor je favoriete schoolvak: om te zien welke projecten je kunt maken en om andere mensen te ontmoeten die dat vak ook leuk vinden. Blijf in leven voor je favoriete geur: om die weer te ruiken en er elke keer weer van te genieten. Blijf in leven voor je favoriete foto: om die ooit na te maken of opnieuw te bekijken, en om nieuwe foto's te maken die misschien wel je nieuwe favoriet worden. Blijf in leven voor je favoriete kleding: om in de spiegel te kijken, je kleding te zien en je fris, ontspannen en comfortabel te voelen telkens als je het draagt. Blijf in leven voor je favoriete dier: om dat dier te ontmoeten en te genieten van de enorme dosis schattigheid, stoerheid of schoonheid.

Ik wil dat je hier bent, en veel andere mensen – die je al kent of nog moet ontmoeten – willen dat ook. En voel alsjeblieft niet de druk dat je alleen voor anderen in leven moet blijven. (Ik weet hoe dat voelt en je zult redenen vinden om in leven te blijven) Pas goed op jezelf Misschien krijg je er later spijt van – in de hemel, de hel of als geest

Pas goed op jezelf <3

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • September 16, 2026

Hoi ​@Sky ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Je snijdt jezelf en denkt er ook over om jezelf om te brengen. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte gewenst,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon