Ik denk dat mijn beste vriendin depressief is

  • 14 June 2022
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heeyy, ik heb een probleempje, want ik maak me namelijk zorgen over mijn beste vriendin. 

Het is namelijk zo dat ik denk dat zij niet helemaal goed in haar vel zit. Soms denk ik ook de dat een beetje depressief is of iets. Het is vaak zo dat ze heel erg moodswings heeft. Ze is soms superblij en daarna heel sip, en dan wilt ze niet met mij praten.. 

Ze heeft ook vaak dat ze zegt dat ze (vroeger) dood wilt, Zij maakt dan grapjes dat ze vroeger dood wilde. Zij zegt dat dit komt, omdat ze vroeger op de basisschool gepest is, en dat is ook waar. Ze is ook een overdenker. 

Ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat ze altijd met de kindertelefoon/andere mensen kan bellen, maar zij zegt dat ze dan bang is dat haar ouders erachter komen. 

Ik heb het er ook met een andere vriendin over gehad. (die ook vrienden met haar is) ik heb alleen het gevoel dat zij er niet zo er om geeft/niet weet wat ze moet doen. 

Dit was een beetje een lang verhaal, maar ik hoop dat er mensen zijn die advies hebben, want ik weet niet wat ik kan doen/hoe ik haar kan helpen. Ik zit trouwens op de middelbare school in de brugklas en ik ben 13 jaar, ik ken haar dus alleen dit schooljaar. 

Groetjes van mij <3


2 reacties

Badge

Beste Waterlelie

 

Mijn tip is zorg dat ze een vertrouwenspersoons heeft waar ze in vertrouwen kan praten iemand in haar directe omgeving als het verder gaat is het dan wel het beste om er met de ouders over te praten die kunnen het snelste meeste indruk/inbreng brengen 

 

ik hoop dat dit was waar je naar zocht

Anonieme28

Reputatie 1
Badge

bedankt voor je tip 

<3

Reageer