Beantwoord

Ik denk dat ik pss heb (weet niet precies welke)

  • 15 March 2020
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik had het gevoel dat er iets met me was en hoorde toen over Borderline. Ik dacht dat moet het zijn! Alleen toen ik me verder erin ging verdiepen kwam ik meer dingen tegen waarbij ik 5+ van de klachten heb dus:

- paranoïde persoonlijkheidsstroornis

- borderline persoonlijkheidsstoornis 

- persoonlijkheidsstoornis NAO

 

Dus heb van andere ook klachten alleen iets minder:

- Schizotypische persoonlijkheidsstoornis 

- Vermijdende persoonlijkheidsstoornis 

- Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis 

 

En ben best bang omdat het zoveel is😬

Dus nu weet ik niet wat ik moet doen en durf het eig. tegen niemand te zeggen…

Iemand help plzz

Anoniempjeeee_xoxo

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 March 2020, 13:17

Bekijk origineel

4 reacties

Ik ben niet zo'n grote fan van zelfdiagnoses.

Ik raad jou dan ook aan om met je zorgen naar een huisarts te gaan. Deze zou jou door kunnen verwijzen naar iemand die jou hier wel mee kan helpen.

Is dat misschien iets?

Hey,

Ik sluit me aan bij MensPersoon. Op internet vind je een hoop informatie, maar het is lastig om hier zelf conclusies aan te verbinden. Als je een beetje googelt, kun je jezelf diagnosticeren met nog veel meer stoornissen of ziektes dan de 6 die jij noemt. Dat betekent dat je eigenlijk niet bang hoeft te zijn.

Het is goed mogelijk dat er een kern van waarheid in zit. Natuurlijk heb je last van die 5+ dingen waarin je je herkent. Dat betekent echter niet dat je meteen een stoornis hebt! Dus maak jezelf vooral niet bang met je google zoektocht!

Ik wil jou aanraden om een keer met iemand te praten over deze dingen. Dit hoeft niet per se een arts te zijn, maar het kan ook een vriend(in), docent(e) of je ouders zijn. Soms kan praten over deze dingen al enorm opluchten! 

Misschien is er wel wat meer aan de hand en is het wel goed om naar een medische professional te gaan. Dan zou je met je ouders naar je huisarts kunnen. Je huisarts kan je vervolgens verder helpen.

Een zelfdiagnose zou ik niet stellen. Laat dit alsjeblieft over aan een medisch professional. Dit neemt niet weg dat je last hebt van bepaalde dingen. Dat is dus zeker niet iets om te negeren!

Gr. Pin

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Ben er zelf ook niet fan van ofzo, maar denk echt dat ik borderline heb. En dat meen ik…

Nou ja doeiii

Hai

Dat is het gevaarlijke van internet en zelf informatie zoeken. Vandaag had ik het hier toevallig ook over met mijn behandelaar bij de ggz ze vertelde me dat, iedereen kenmerken herkent in bijna elke stoornis. 

Om precies te weten wat er aan de hand is, kun je het best naar de huisarts gaan. En die zou je kunnen doorverwijzen naar een psycholoog of psychiater voor onderzoek waar je klachten vandaan komen.

Reageer