Hiya, ik ben Carly, ik ben 12 en een meisje. Ik zit hier al ongeveer een jaar mee; ik denk dat ik misschien autistisch kan zijn. Mijn broer heeft een diagnose voor autisme gehad toen hij klein was, maar ik denk dat ik het misschien ook heb. Ik doe al maanden research over autisme, en heb echt honderden verschillende online autisme tests gedaan. Ze zeiden bijna allemaal dat ik het beste voor een officiële diagnose kan vragen! Ik kan het alleen niet aan mijn ouders vragen. Die zouden dan zeggen dat ik daarvoor te ‘slim’ ben, me niet gedraag zoals mijn broer, ik ‘normaal’ doe, ik dramatisch aan het doen ben of dat ik gewoon aandacht wil. Ik heb ook heel vaak gehoord van masken, en dat meisjes dat meestal vaker doen en dan pas ouder zijn met een diagnose?
Ik zou heel graag willen laten testen of ik het wel of niet zou hebben, maar mijn ouders zouden dat gewoon niet doen, “komt door je operatie, denk ik?” is ook een van hun favoriete excuus! (een paar maanden geleden een scoliose operatie gehad)
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Heeft iemand tips/advies?
De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.