Vraag

ik denk dat ik een therapeut nodig heb

  • 4 April 2022
  • 9 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, ik heb een probleem, ik word elke dag uitgescholden en n bedreigd, dat zorgt ervoor dat ik amper over straat durf te lopen en ik anxiety op loop. Ik was vandaag in de winkel en ik begon te stotteren, de mensen achter de kassa begonnen me zelfs uit te lachen en toen begon ik te trillen, moeilijk te ademen en ook kreeg ik het benauwd. Dit is 1 x eerder gebeurd, dus dacht ik misschien aan een therapeut alleen ik ben bang als ik het tegen mijn ouders zeg dat ze dan denken dat ik overdrijf! Iemand tips? Of ideeën? Alles word waardeerd!


9 reacties

Reputatie 2
Badge

Dit is trouwens niet mijn echte naam :) 

Reputatie 5
Badge +1

Heyy, Rianne :) 

Zal ik je dan maar de eerste reactie sturen? 😊

Wat naar dat je word uitgescholden en uitgelachen! 

Je kunt altijd terecht bij de kindertelefoon chat als je ten einde raar bent en je kunt ze er ook op aan spreken.

Ik kan me voorstellen dat je daardoor anxiety oploopt en als je ouders en jij het een goed plan vinden  kun je misschien op therapie gaan als het nodig is :) 

Mooie schuilnaam Rianne! 

Ik heb ook een vriendin die Riannne heet 🥰

En wat leuk dat je dit topic hebt aangemaakt! 

Voel je welkom :) 

Het is hier supergezellig. 

Hopelijk vind je hier je vrienden en je plekje op het forum :) 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hey Rianne,

Misschien kan je inderdaad eens met een therapeut gaan praten, dat kan je gewoon aan je ouders vragen. Want vragen kan altijd en het lijkt me dat als je dit aan ze vertelt dat ze daar zeker wel begrip voor hebben en dat ze je willen helpen.

MVG,

TheMusicDude

Hoii,

Wat ontzettend naar! Ik snap dat je graag een therapeut wilt want het lijkt mij heel erg moeilijk om in jou schoenen te staan:( Ik denk dat het slim is om je ouders te vragen of je een therapeut mag. En wat jij uitlegde over wat er gebeurde in die winkel is een paniekaanval. Je hoeft je er niet voor te schamen want bijna iedereen heeft er wel eens een gehad of meer (ikzelf ook). En degene die jou uitschelden weten niet hoe het is om in jou schoenen te staan, weten niet hoe jij je voelt en zijn waarschijnlijk zelf bang om uitgescholden te worden daarom doen ze bet maar bij een ander:/. Sorry dat ik niet echt een tip heb ofzo maar ik hoop dat dit ook helpt!:)

Heel veel succes!<3 ik duim voor je♡♡

Gr. Annoniem_meisje 

Reputatie 4
Badge +1

hey hoi,

ik heb ook een therapeut en geloof me...er is niks raars aan, bijna de helft van de mensen heeft een therapeut in nederland. gewoon om ons eigen hoofd en lichaam weer op orde te maken,

het kan dus geen kwaad en ik denk, hoop en verwacht dat je ouders dat vast en zeker ook vinden,

veel succes en hou ons op de hoogte ;)

hugs TeaLover

Reputatie 2
Badge

Heyy, Rianne :) 

Zal ik je dan maar de eerste reactie sturen? 😊

Wat naar dat je word uitgescholden en uitgelachen! 

Je kunt altijd terecht bij de kindertelefoon chat als je ten einde raar bent en je kunt ze er ook op aan spreken.

Ik kan me voorstellen dat je daardoor anxiety oploopt en als je ouders en jij het een goed plan vinden  kun je misschien op therapie gaan als het nodig is :) 

Mooie schuilnaam Rianne! 

Ik heb ook een vriendin die Riannne heet 🥰

En wat leuk dat je dit topic hebt aangemaakt! 

Voel je welkom :) 

Het is hier supergezellig. 

Hopelijk vind je hier je vrienden en je plekje op het forum :) 

 

Heel erg bedankt! Ik vind het fantastisch dat jij maar iedereen hier op reageert! Hoe kan ik dit aan mijn ouders brengen? Meestal denken ze dat ik overdrijf! Nogmaals bedankt! Jullie helpen mij echt heel erg!!

groetjes 💗

Reputatie 2
Badge

hey hoi,

ik heb ook een therapeut en geloof me...er is niks raars aan, bijna de helft van de mensen heeft een therapeut in nederland. gewoon om ons eigen hoofd en lichaam weer op orde te maken,

het kan dus geen kwaad en ik denk, hoop en verwacht dat je ouders dat vast en zeker ook vinden,

veel succes en hou ons op de hoogte ;)

hugs TeaLover

Heel erg bedankt! Voor jou reactie! Heeft u misschien een idee hoe ik dit aan kan brengen aan mijn ouders?  Nogmaals bedankt 💗

Reputatie 2
Badge

Hoii,

Wat ontzettend naar! Ik snap dat je graag een therapeut wilt want het lijkt mij heel erg moeilijk om in jou schoenen te staan:( Ik denk dat het slim is om je ouders te vragen of je een therapeut mag. En wat jij uitlegde over wat er gebeurde in die winkel is een paniekaanval. Je hoeft je er niet voor te schamen want bijna iedereen heeft er wel eens een gehad of meer (ikzelf ook). En degene die jou uitschelden weten niet hoe het is om in jou schoenen te staan, weten niet hoe jij je voelt en zijn waarschijnlijk zelf bang om uitgescholden te worden daarom doen ze bet maar bij een ander:/. Sorry dat ik niet echt een tip heb ofzo maar ik hoop dat dit ook helpt!:)

Heel veel succes!<3 ik duim voor je♡♡

Gr. Annoniem_meisje 

Super veel bedankt! Ik zal het proberen om te zeggen tegen mijn ouders, dat ik voor mij best een lastige stap! Maar nogmaals bedankt!💗

Reputatie 2
Badge

Hey Rianne,

Misschien kan je inderdaad eens met een therapeut gaan praten, dat kan je gewoon aan je ouders vragen. Want vragen kan altijd en het lijkt me dat als je dit aan ze vertelt dat ze daar zeker wel begrip voor hebben en dat ze je willen helpen.

MVG,

TheMusicDude

Dankjewel! Ik za het zeker proberen te vragen! Hartstikke bedank💗

Reageer