Skip to main content

Hoi, 

Ik heb de laatste tijd het gevoel alsof ik een eating disorder aan het krijgen ben. 
Steeds als ik iets eet, voel ik me zo schuldig en na iedere maaltijd wil ik het gelijk weer gaan uitspuwen. 
Ik doe dat soms ook, al is dat heel onregelmatig. Soms meerdere keren per week, andere keren maar een keer per drie weken. 
Eigenlijk altijd als ik iets wil eten voel ik me gelijk al schuldig. En ik heb laatst mijn rapport gekregen, bijna cum laude. Dus dat betekent heel veel snoep, en ik voel me zo ontzettend schuldig als ik dat allemaal aan het eten ben, maar ik kan me niet beheersen. 
Weet iemand wat ik moet doen? Liefs xx 

Hoi @Samuel-le 

Als aller eerst wil ik zeggen dat je over eten je nooit schuldig hoeft te voelen. Je mag je schuldig voelen als je iets verkeerd doet, en eten is niet verkeerd!! En aangezien je ook je eten uit wil spugen, zou ik je toch aanraden om het tegen iemand te zeggen. En ik snap dat dit moeilijk kan zijn maar dit zou echt wel een eetstoornis kunnen zijn. En als dit het nog niet is zou het dat wel kunnen worden als je het niet verteld. Nogmaals, ik zou het tegen iemand vertellen. Je kan dit!!!

Liefs<3

Heyy,

Wat lastig zeg.. Ik zou de tips van @RAG2010 opvolgen en zou ook met iemand gaan praten. Het is heel logisch dat je dat misschien moeilijk of eng vindt want het is ook een hele stap om te praten met iemand, maar je verdient hier echt hulp en steun bij en er zijn echt mensen die jou hierbij kunnen helpen! Heb je iemand die je vertrouwd waar je mee kan en mee durft praten?

Je kan ook altijd een keertje met de kindertelefoon bellen of chatten over je struggles als dat je fijn lijkt. Je kan hun bereiken via het telefoonnummer 0800-0432 of via hun chatfunctie

Sterkte! 

Liefs, ItsJustMe <3

Reageer