Skip to main content

De angst is er weer en het maakt me zo bang. Ik ben ineens overtuigd dat ik doodga omdat ik denk dat ik een hartritmestoornis heb of dat er iets mis is met me hart. Ik ben bang dat ik ineens dood neerval. Ik begin helemaal te piekeren en nu kan ik dus ook niet slapen. Soms haat ik me leven echt. Ik weet niet hoe ik mezelf ooit rustig krijg. Ik ben voor me gevoel al jaren bezig. Ik faal gewoon dik en ik faal in alles zo lijkt wel.

Waarom pleeg ik geen zelfmoord?

 Ik snap niet wat ik hier nog doe. Maar aan de andere kant ik wil niet dat het mislukt en dat ik pijn heb.

Ik ben nou eenmaal bang voor ziektes, pijn etc. 

Ik zie alleen maar dood en verderf. 

 

( deel van de tekst aangepast door de Kindertelefoon vanwege forumregel 10, het gedetailleerd omschrijven van zelfmoordmethodes kan choquerend of triggerend werken voor anderen )

hoihoi,

Misschien iets om dan toch hulp voor te zoeken? Klinkt alsof je er veel last van hebt. Bespreek het eens met je omgeving.

 

joeeeee


Ik zou hulp zoeken als ik jou was. Dit klinkt best heftig en is niet iets wat je in je eentje hoeft en kunt oplossen.


Hoi @JoeyhammerBammer ,

 

wat naar voor je dat je zo’n grote angst voelt. Zoals door de anderen al genoemd is, kan het helpen om er over te praten. Je bent van harte welkom om eens met De Kindertelefoon te bellen of te chatten, elke dag van 11 tot 21 uur. Bij www.113.nl kan je dag en nacht terecht om over je zelfmoordgedachten te praten.

Veel sterkte gewenst,

 

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon


Reageer