Vraag

Ik denk dat ik depressief ben en weet niet wat ik er tegen kan doen.


Reputatie 3
Badge +1

Ik denk dat ik depressief ben en weet niet wat ik er tegen kan doen.


8 reacties

Heb je een vertrouwd persoon waar je het mee kunt bespreken?

Het is vaak een grote stap om ervoor te praten maar juist door het te bespreken kan er naar worden gekeken

Reputatie 3
Badge +1

(Onnodige quotes verwijderd)

Ik ben dus zegmaar eerder naar een vertrouwens persoon gegaan omdat ja ik was gewoon even klaar mee (ik had toen het gevoel dat moest presteren op school) Ook rookte ik, ik had een apparaatje daar voor (Ik laat de naam weg voor het forum) die heb ik aan haar geven en na de vakantie wilde ik weer roken dus ik vroeg hem terug en kreeg hem ook terug. Dit was eind 2e klas en zit nu in de 3e. Januari het begin van het jaar zijn mijn ouder er achter gekomen en zijn ze naar school gegaan. Ik heb het apparaatje gekocht bij toen een 1e jaars en toen moest ik zeggen waar ik het van had (de vertouwens persoon die het terug gaf) en nu ontloop ik die docent. 
 

Dus naar een vertrouwenspersoon gaan zit er niet in. Ik zou naar mijn mentoren kunnen gaan maar ik wil niet dat mijn ouders iets van dit te horen krijgen. Dit omdat er te veel gebeurd is ik wil ze niet nog meer stressen om mij en ik wil tuurlijk niet dat ze mij nog meer in de gaten houden.

(Onnodige quotes verwijderd)

Heb je familie die je kan vertrouwen?

Edit: Sommige mensen hebben een tante of oom die ze vertrouwen

Reputatie 3
Badge +1

(Onnodige quotes verwijderd)

Mijn familie is gelovig daarom was het nieuws over roken ook veel erger gevallen. Ik heb geen familieleden die ik dit kan zeggen en op zo een manier vertrouw dat ze het niet door zeggen. Ik heb een tante die bepaalde dingen doen die niet kunnen en dat gaat dus de familie rond, ik vindt dit gemeen en wil niet dat ze dat doen met mijn verhalen.

ik wil je bedanken dat je mee probeert te helpen en sorry dat ik alles afzeik (als je dat zo noemt)

 

​​​​​​​(Onnodige quotes verwijderd)

Je situatie laten weten is nooit afzeiken! 

Als je nergens naar toe kan op het moment kan je altijd zelf-zorg doen om je situatie iets te verbeteren, denk bijvoorbeeld aan goed blijven eten en genoeg slapen (Dit kan al moeilijk zijn). Van wat ik weet zou het advies altijd zijn om professionele hulp te halen, je kan bijvoorbeeld als je oud genoeg bent zelf naar de dokter en bijvoorbeeld daarmee te kijken wat voor jou de beste optie is.

 

Als je gewoon je verhaal eruit wilt gooien kan dat natuurlijk ook deze forum ook heel goed, des te meer je kan vertellen over je situatie en over wat je voelt des te beter mensen advies of tips kunnen meegeven.

Reputatie 3
Badge +1

(Onnodige quotes verwijderd)

Dankjewel voor je woorden. Het is gewoon lastig omdat ik niemand echt wil laten weten wat er is. Zelf-zorg ga ik aan werken, wel is het zo dat ik snachts moeilijk in slaap val omdat ik dan denk aan me dag hoe dingen anders of beter moet (dit is vaak maar niet persee elke nacht). Dit had ik gisteren en mijn gedachten ging naar de vraag of ik echt depressief ben. Omdat het nu vakantie is heb ik niet echt last van te weinig slaap wel is mijn slaap ritme veel te laat geworden. Daar ga ik aan proberen te werken. Ik sta der niet helemaal alleen voor ik heb 2 goede vriendinnen waar mee ik veel deel en hun delen ook veel met mij. Ook heb ik een vriendje waar ik veel omgeef en hopelijk hij ook veel aan mij, mijn relatie wel een beetje stroef maar het weten dat hij mij leuk vindt om wie ik ben helpt me we door dit heen.

bedankt voor je hulp

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Muffin 

Omdat je niet weet of je depressief bent, is het misschien eerst handig om te weten of je wel depressief bent. Want als je dat weet, dan kan je ook de juiste hulp toepassen :)

Je kan volgens mij vanaf 12 jaar alleen naar de huisarts, en de huisarts kan dan kijken of je depressief bent, en of je verdere hulp nodig hebt. 

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen <3

Veel liefs

Mijnproblemen

Reputatie 3
Badge +1

 (onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Ik heb het gisteren met een vriendin er over gehad en ja daar kwam het wel op dat ik depressief ben. Echt hulp zoeken ben ik niet van dit omdat ik echt niet wil hebben dat mijn ouders hier van weten. 

Reageer