Ik denk dat ik depressief ben

  • 26 May 2024
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb dus de laatste tijd allemaal testjes gedaan of ik depressief ben, en uit ze allemaal kwam dat ik idd depressief ben. Alleen als ik op school ben lach ik altijd en ben ik toch wel ‘dat leuke kind van klas C’ is het normaal als je lacht maar in de nacht jezelf in slaap licht the huilen?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hii,

Ik herken wel een beetje wat je bedoeld.. Het is zeg maar een soort van masker wat je draagt. Dat doen meer mensen die niet lekker in hun vel zitten. Zelf deed en doe ik dat ook nog steeds wel. Vind het gewoon erg moelijk om over mijn gevoelens te praten en doe het liefst alsof alles goed gaat met me terwijl ik me van binnen echt niet goed voel. Dus je bent niet de enige die dit gevoel heeft en dat is niet raar!

Of je depressief bent of niet kan ik je niet vertellen, maar ik kan je wel het advies geven om eens met iemand te praten over je gevoelens. Heb je iemand die je vertrouwd waar je terecht kan met je gevoelens? Je ouders, mentor of een andere docent? Praten lucht op en de mensen in je omgeving kunnen je dan verder helpen en steunen hiermee want dat verdien je echt! Ik weet hoe lastig het is, maar ik denk echt dat het je gaat helpen.

Je kan ook iedere dag tussen 11 en 21 uur met de kindertelefoon bellen of chatten voor hulp en advies de mensen daar zijn heel lief en kunnen je echt helpen denk ik. 

Heel veel sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Reageer