Ik denk dat ik depressief ben

  • 11 April 2023
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Goed, je ziet het aan de titel. ik denk dat ik depressief ben, het is natuurlijk kei raar en awkward om dat te denken. En ik heb super lang getwijfeld voor ik iets ging zetten op het forum maar ik doe het toch.

Dus de laatste maanden voel ik me erg eenzaam. Dat komt omdat niemand mij echt begrijpt. En ook omdat ik het enige donkere meisje ben in mijn klas en ik eigenlijk ook behoefte heb om te praten met andere donkere meisjes (is dat raar?) maar daar ben ik te verlegen voor, dus het is eigenlijk wel mijn eigen schuld.

Maar ik voel me echt minderwaardig te laatste tijd, lelijk, dom, nutteloos. En al die dingen. En ik denk eig ook dat het door mijn huidskleur komt, terwijl ik er eerst van hield.  

Ik probeer positief te denken, maar ik heb er geen zin in. Ik probeer het niet eens meer, ik dwing mezelf altijd vrolijk te zijn. Maar nu ben ik klaar met altijd positief zijn, al dat faken heeft me gwn kapotgemaakt. Ik probeerde erover te praten met mijn beste vriendin maar het boeit haar echt helemaal niks, ik voel me echt in de steek gelaten.

ik raak echt geïrriteerd door alles en iedereen en ik krijg wel 4 x op een dag woede-uitbarstingen. Ik slaap al maanden slecht en kan me niet concentreren. Ik kon me nooit concentreren, maar nu is het erger geworden. Ik heb geen zin meer in dit allemaal, ik heb geen zin in school, geen zin in mijn familie of vrienden. Ik moet heel vaak huilen, soms om niks. Ik heb wel gedacht aan zelfbeschadiging, maar het nooit gedaan. ik overweeg het wel.

 

Kan iemand mij helpen.

alvast bedankt

XxFashionDivaxX


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Hee meid

ik heb er de laatste tijd ook wel veel last van. Ik voel mij vaak alleen en word boos om alles. Ik heb wel eens aan zelf moord gedacht, maar als ik er steeds aan denk probeer ik met iemand te bellen of met een therapeut te praten. Het werkt als je je gevoelens kunt uiten naar iemand en het gevoel krijgt dat iemand je begrijpt. Ik zou het eens een keer proberen om met een vertrouwt iemand te praten ook al is de stap nogal groot, maar ik heb vertrouwen in je. je bent niet alleen!

Hoi @Fashion Diva ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Anne - De Kindertelefoon

Reageer