ik denk dat ik adhd of add heb.

  • 23 August 2022
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Badge

Ik denk dat ik adhd of add heb maar ik wil niet aan mijn ouders vragen voor een test en ik weet niet wat ik nu moet.

En op school zit ik ook niet lekker in me vel.


3 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hallo

 

Misschien is het een goed idee om tegen een leerkracht te zeggen?!

Badge

Hey!

Als iemand die zelf een add diagnose heeft, zou ik zeker met jou ouders of een vertrouwenspersoon in je omgeving praten.

Toen ik door begon te krijgen dat ik wat drukker was,me slecht kon concentreren en me dan in een keer weer enorm goed kon focussen ben ik naar mn ouders gestapt om om een test te vragen, en toen hebben we samen de kenmerken doorgenomen en verschillende online testjes samen gedaan.  (Nou moet ik wel zeggen dat mijn broer en vader ook add hebben dus in dit geval waren ze misschien sneller met toegeven😅)

Wist je dat als je zelf ad(h)d hebt er een grote kans is dat een van je ouders het ook heeft?

Ik weet bijna zeker dat als je dit met een of beide van je ouders overlegd, een van de twee zich misschien wel hierin herkend 

Veel succes!<3

Groetjes

 

 

 

 

 

 

Badge

Heyyy!

ik heb zelf ADD ik weet dit nu sinds 2 jaartjes en sinds dat ik het weet ben ik helemaal gelukkig! Ik heb het wel aan mijn ouders gevraagd maar als je dat niet wil zijn er natuurlijk heel veel mogelijkheden, ik weet natuurlijk niet of je op de middelbare school zit maar ik kan natuurlijk wel mijn tips geven!

Ik wil allereerst nog wel even benadrukken dat het niks is om je voor te schamen je bent veel cooler dan de mensen zonder want die kunnen niet heel de dag nadenken of zich zooo kort concentreren of misschien wel zooo lang en goed (hyperfocus) 

  • het makkelijkste is om er toch met je ouders of opa of oma over te hebben voor hen is het veel makkelijker regelen je want dan ga je naar de huisarts die verwijst je door en je kunt zo een test doen en dan krijg je veel gesprekjes en een verklaring en hulp natuurlijk zodat je weer lekker in je vel komt maar ook dat alle toetsen je beter af gaan 😉
  • de volgende optie is je je juf of meester/ je mentor maar natuurlijk kan een vriendinnetje die je kan helpen ook fijn zijn via je mentor/juf of meester kun je ook een test doen op school of bij een bepaalt bureau ik heb het gedaan via mentaal beter en dat werkte heeeel goed 

natuurlijk zou je tantevoren online nog een testje kunnen doen maar die zijn niet heel nauwkeurig 

 

dit zijn mijn tipss!

Reageer