Skip to main content

ik denk aan zelfmoord

• August 8, 2026
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi

De laatste tijd voel ik me echt heel slecht. Ik denk aan zelfmoord. Ik heb steeds vaker het gevoel dat ik er alleen voor sta en dat niemand echt begrijpt hoe het met mij gaat. Aan de buitenkant probeer ik vaak gewoon normaal te doen en te lachen, maar diep vanbinnen gaat het echt helemaal niet goed. Ik heb het gevoel dat ik al heel lang een masker draag en dat mensen niet zien hoeveel moeite het mij kost om alles vol te houden. 

Ik heb ook steeds vaker gedachten aan zelfmoord. Dat vind ik soms echt heel eng. Soms voelt alles zo zwaar en denk ik dat zelfmoord de enige oplossing is. 

Met mijn vrienden gaat het ook niet goed. Ik heb vaak het gevoel dat mensen nep zijn en dat ik er eigenlijk niet echt bij hoor. Soms lijkt het alsof ik wel vrienden heb, maar tegelijkertijd voel ik me ontzettend alleen. Ik vraag me vaak af of mensen mij echt graag hebben of alleen bij mij zijn wanneer het hen uitkomt. Daardoor vertrouw ik mensen ook steeds minder en houd ik veel dingen voor mezelf. 

Thuis is het ook moeilijk. Mijn ouders maken veel ruzie en ik heb vaak het gevoel dat ik niet tot rust kan komen thuis. Ik heb echt geprobeerd om gewoon door te gaan en positief te blijven, maar dat lukt nu echt niet meer. Ik ben zo uitgeput ik wil niet steeds moeten doen alsof het goed gaat terwijl dat helemaal niet zo is. 

En ik eet ook heel weinig ik voel me heel onzeker en na iedere maaltijd voel ik me zo schuldig dat ik weer iets eet en dan wil ik het ook gelijk weer gaan uitspuwen. 

Ik wil hier niet meer zijn. Het is te veel… 

4 reacties

Mae_
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • August 8, 2026

Hoi ​@eenmeisjeee,

We zien dat je in een nogal lastige situatie zit. Wat goed dat je dit durft te vertellen! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Veel sterkte!

Groetjes,

Mae

De Kindertelefoon

• August 8, 2026

Heyy wat vreselijk. Probeer erover te praten. En niet teveel druk leggen op die hoop en positief zijn. Supergoed van je dat je t al probeert, als ik ff niet lukt is dat zo. En je vrienden.. kan je niet meer vrienden maken of een psycholoog regelen. Het helpt echt. Houd vol, ik heb dit ook soms. Sterkte he! 🩷

• Net nieuw
  • August 8, 2026

Doe het gwn niet, het is het niet waard

Marcco
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • August 9, 2026

-onnodige quote verwijderd-

Lieve ​@Sky , zelfmoord is het niet waard. je hebt sowiso nog een hele toekomst!! als jou zelfmoordgedachtes erger worden, kan je altijd 113 bellen/chatten. ik ben hier voor je xxxxxx Aɛrix ;-<