Skip to main content

Hoi iedereen. Vandaag zou ik graag iets met jullie willen delen. Ik begin me leven te haten. Ik ben gwn niet gelukkig. School is moeilijk, super moeilijk. Ik krijg kpt veel hw, gewoon te veel. Ik krijg slechte uitleg en het is allemaal te moeilijk. Me huiswerk kan ik niet eens alleen maken, ik heb er echt hulp bij nodig. Daarom helpen me ouders me vaak, dat vind ik erg aardig maar al binnen paar min krijgen we ruzie. En dat haat ik. Ik ben de oudste van het gezin, dus ik krijg overal de schuld van. ze snappen mijn niet. als ik al een keer scheld worden ze boos, of als ik een slecht cijfer haal…. daarom heb ik veel stress. Mijn ouders snappen gewoon niet dat ik ouder word en in de puberteit zit. ze snappen de tijd van nu niet, dat je op je telefoon zit etc. Ik ben gewoon zo boos. door al da hw heb ik amper tijd voor mezelf. Ook noemden me ouders me vreetzak.

ik haat alles!!!!!!!!!!!!!!!!

dan school.. ik heb geen vrienden. ik krijg het idee dat niemand mij mag, dat is ook zo. ik doe niks mis. ik ben misschien erg stil, maar als je me echt kent dan kan ik erg druk zijn. Elke dag is er wel wat, dan krijg ik bullshit te horen over mij. Dan zegt de een ´emma je bent veel te dom voor vwo.´ of ´emma je mag hier niet zitten want je hebt geen vrienden.´ ja dat klopt. in de klas heb ik geen vrienden, maar mijn vrienden zitten in een andere klas en die hebben een ander niveau. ik doe dus vwo, en mijn hele klas heeft goede cijfers. en altijd, echt ALTIJD willen ze bewijzen dat ze beter zijn. ik hoorde eerst wel bij een vriendengroepje, en die bleek uiteindelijk niet leuk te zijn (ze negeerden me en k had het gevoel dat ik me er niet fijn voel). Nu ben ik bij hun weggegaan. Ze willen niet meer met mij praten. maar als ze de resultaten hebben van hun toets dan komen ze gelijk naar me toe en zeggen ze ´emma wat heb jij? wij hebben een 9.´ Super leuk voor jullie! denk ik dan. Ik zou blij voor iemand zijn als ze n goed cijfer hebben. maar op de manier dat ze het vragen, opscheppen etc heb k het idee dat ze beter willen zijn. ze weten heus wel dat ik slechtere cijfers heb. meestal antwoord ik ´ik weet t niet uit me hoofd.´ maar het laatst dacht ik, ik ga gwn liegen. normaal lieg ik nooit, daar ben ik te braaf voor. maar nu had ik tegen ze gezegd dat ik een 8 had voor NL. Bij de NL les moesten de kinderen die n slecht cijfer hadden naar de docent komen. En ik en paar anderen hadden een slechter cijfer, ik had een 3. Ik baalde enorm dat ik had gelogen. Want ze zagen me bij de docent staan en wisten ze dat ik een slecht cijfer had!! ik schaamde me!! want die meiden die om me cijfer vroegen keken me al aan van what the….  gelukkig krijg ik morgen een herkansing voor NL, ik ben zo zenuwachtig omg! 
btw elke ochtend voel ik me gwn misselijk, omdat ik zoveel stress heb om naar school te gaan. ik krijg steken in me buik! 

maar gelukkig heb ik dus wel vrienden in n andere klas, maar soms heb ik het idee dat ik er niet bij hoor. omdat al die vrienden bij elkaar zitten, en ik niet. alsnog ben ik erg dankbaar dat ik ze heb!!

heb ik misschien anxiety? k zag namelijk op internet dat het is als je je erg alleen voelt, nagels bijt, moe bent, gestrest bent enz dat je dat hebt. en t meeste heb ik!! kan iemand me over anxiety meer uitleg geven? <3

nu heb ik dus weer ruzie met mn ouders door huiswerk. ugh ik haat het!! 

misschien is dit allemaal wel door de puberteit…. idk! ik heb ook vaak dat ik steeds van mood verander.

ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! ik laat gauw weer eens iets van me horen!! btw ik zie nu pas hoelang het berichtje is… oof. bedankt voor t lezen :)

liefs emma

Hoi Emma! 

Ik heb misschien zoiets als jij! 

Ten eerste ik kan ook niet zo goed vrienden maken op school. Soms denk ik "wahh ze vinden mij leuk, niet net als op de vorige school" maar ik wordt vaak raar aangekeken (dat was ook zo op basisschool). Soms voel ik dan dat ik super raar of kinderachtig ben. Mijn ouders zijn het beste ouders, maar ook voel ik me dat ze mij ook niet helemaal begrijpen. Bijv. de kamer is rommelig enzo, gewoon typisch ouders. 

Mijn tip is dat misschien moet je met jouw  mentor praten over jouw slechte cijfers, misschien kom je een klas lager waar het meer makkelijker gaat. En wie vraagt, dwaalt niet af. Dus het is helemaal normaal als je gaat vragen stellen tijdens de uitleg in de les of als je iets niet snapt uitleg vragen aan de docent/docente.

En onthou dat je bent meer dan genoeg :) 

Als ik je niet genoeg heb geholpen je mag erover praten met de Kindertelefoon. Je mag daar gratis bellen en anoniem 0800-0432.

 

Groetjes <3

 


@Basia13x super bedankt voor je berichtje ❤ wat erg om te horen dat je hetzelfde hebt!! Ik had het ook n beetje op de basisschool net zoals jij! En dat van kinderachtig herken ik ook, soms vinden kinderen mij echt kinderachtig ofzo! Maar onthoud dat als jij iets leuk vind dat dat gewoon mag! niks is kinderachtig :)

Goed idee! ik denk dat ik binnenkort met mijn mentor ga praten. voor nu ga ik het nog een kans geven. vorige week heb ik zelfs nog een gesprekje met mn ouders , ik en mn mentor gehad (t ging over me rapport, de mentor zei dat mn cijfers wel goed waren dus daar ben ik blij mee! het zit zo dat ik voor t ene vak slechte cijfers haal en voor de andere goede haha). Ik vind t daarom beetje akward om nog een keer een gesprek te doen in zo´n korte tijd, maar als het zo door gaat dan ga ik over paar weken een gesprek doen!

Het lijkt me erg fijn om naar een andere klas te gaan! En ik denk dat het ook wel wat fijner is om een lager niveau te doen. 

Btw hoe gaat het met jouw? Heb je nu wel gelukkig een beetje vrienden in de klas?

 

Nogmaals heel erg bedankt voor je berichtje dat betekent erg veel voor me <3

gn , emma!


Hey @emmaa  wat erg om te horen voor je! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat een goeie reactie is om hier op te reageren maar ik wil je gewoon laten weten dat ik heel erg hoop dat het beter met je gaat!!!! Hele dikke knuffel en liefs Tai 🍀🍀🍀💙💙💙


@Tai6565 , super bedankt voor je reactie :)) heel erg lief! nogmaals heel erg bedankt!

xxx emma


Hoi @emmaa, hoe gaat het nu met je? Liefs Tai 🍀🍀🍀


hi @Tai6565 ! Super bedankt voor je berichtje. met mij gaat het nu wel iets beter gelukkig. ik heb nu vakantie en daardoor heb ik minder stres en eigenlijk voel ik me best gelukkig!! Alleen ik heb nog een weekje vakantie, en als ik nu al mn schoolboeken in mn handen hou, voel ik de stres terugkomen.

Kerstmis was wel erg gezellig met mijn familie. En vanavond komt mijn familie om oud en nieuw te vieren en daar heb ik zoveel zin in, i love oud en nieuw!!

helaas kan ik niet voor altijd vakantie hebben, maar ik voel me gewoon niet zo fijn in de klas. Ik heb het gevoel dat ik daar geen vrienden ga maken. Ik heb het gevoel dat iedereen me aankijkt. En dan vraag ik me altijd af wat ze van me denken…. 

nogmaals heel erg bedankt voor je berichtje. hoe gaat het met jouw?

alv een gelukkig nieuw jaar!!

liefs emma

 


Hoi @emmaa  wat fijn om te horen! Vakantie kan echt zo’n opluchting zijn, vind ik ook! En jaaa oud en nieuw is echt leuuuk! Alleen iets minder leuk: m’n hondje is heel bang voor vuurwerk ): echt zielig. Maar de gezelligheid met familie en zo is zo leuk! Veel plezier vanavond! 
 

Wel echt een shit gevoel van in de klas bij jou, ik ken dat echt zo goed! Heb je dat al lang? Ik hoop dat er bij jou een soort wondermoment komt (net zoals bij mij in de klas) waardoor je je toch fijner gaat voelen in je klas of dat je naar een andere school gaat die super leuk is! 

met mij gaat het wel goed. Ik ben ook echt super blij met vakantie want ondanks dat ik het nu wat beter kan vinden in m’n klas is het toch heel stressvol met goede cijfers halen, vrienden houden enz. Dus ik heb toch ook echt geen zin in school nu al net zoals jij maar ik probeer er gewoon zo min mogelijk aan te denken (:. 
 
Jij ook happy new year alvast!!!! 🥳🥳🥳

liefs Tai 🤗🍀🍀🤗🤗🤗
 


 

 


O ik zie nu dat die emojies een beetje anders zijn geworden dan het er bij mij uitzag, maar het zijn knuffels 😆😆😆


Hey, @emmaa , ik lees je berichtje nu pas! 
allereerst wil ik zeggen;

 

ik had op de basisschool ook weinig vrienden, 1 om precies te zijn, ik zat elke pauze op de WC, en weetje waarom? Omdat ik te slim was, omdat ik een goede CITO score had, omdat ik een 10 had voor mijn topo - toets… 

maar weetje? Ik vondt/ vindt het prima! Ik ben naar een gymnasium gegaan, en moet bennekort een hoogbegraafdheidtest doen. 
 

ik vindt het leuk dat ik slim ben! En als jij op een Vwo zit , ben jij ook slim! 
 

en weetje? Ook als je slim bent kan je eens een 3 halen, onvoldoende staan voor een vak , niet iedereen is ôveral goed in! 
 

als jij op het vwo zit ben je duidelijk slim, misschien ben je ook wel heel sportief, maar totaal NIET creatief, 

 

misschien ben ik hel slim , creatief maar TOTAAL niet sociaal, 

 

We zijn allemaal ergens anders goed in!  

En alles is goed, niks is fout

 

fijne jaarwisseling allemaal! 
groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

 


Helemaal mee eens! 


@Mij_niet_gezien hey!! heel erg bedankt voor je berichtje!! <33 wat erg dat je weinig vrienden op de basisschool had… en wat gaaf dat je gymnasium doet!! Ik ben trots op jouw!

Ja je hebt gelijk! Iedereen kan wel eens een slecht cijfer halen! Gelukkig gaat het laatste tijd iets beter kwa cijfers!! Ik had eerst voor een Nederlandse toets een 3. Ik mocht een herkansing doen, en heb nu een 7! Ik ben daar heel erg blij mee. 

Hoe gaat het met jouw??

nogmaals: super lief dat je dit berichtje hebt gestuurd, bedankt!! 😀

jij ook happy new year!! :))

 

liefs emma

 

❤️


@Tai6565 hii!! :))

 

Ja helaas heb ik al best lang dat ik me zo voel in de klas. De school vind ik super leuk! Ik zit er alleen wel over na te denken om naar n andere klas te gaan.

Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat! En fijn dat het beter gaat in je klas! Ik ben trots op je! En wat vervelend dat je ook t zelfde gevoel als ik heb/had…. :((

Geniet nog even van je vakantie!! Jij kan dit!

oowh wat zielig voor je hondje!! geef hem of haar een dikke knuffel van me ;)

Jij ook heel veel plezier vanavond!!! <333

Hopelijk word 2023 een beter jaar.

 

knuffels terug 🤗

liefs emma

❤️


Hoi @emmaa  ik hoop dat het beter zal gaan en dat het mee mag vallen straks. Je doet je best en meer kun je niet 😉 misschien helpt het idd om naar een andere klas te gaan. Ik gun je dat het dan fijn wordt en leuk.

Trouwens ik had je nieuwjaarslijst ingevuld (leuk!) en die werd gecheckt. Toen kwam ie online en heb ik een klein wensje er onder gezet en ging ie weer achter de check! Maarja hij komt er hopelijk snel op te staan haha.

Fijne jaarswisseling en lots of happiness! 

Groetjes liefs Julian XxX


hey @Julian12 :D heel erg bedankt , je bent zo lief 😊 Bedankt dat je het hebt ingevuld! Inderdaad ik zie nog geen berichtje van je onder de lijst staan, maar dat komt wel goed!! Hopelijk komt t snel erop :))) 

veel plezier straks met oud en nieuw!!

liefs emma!!


@Mij_niet_gezien hey!! heel erg bedankt voor je berichtje!! <33 wat erg dat je weinig vrienden op de basisschool had… en wat gaaf dat je gymnasium doet!! Ik ben trots op jouw!

Ja je hebt gelijk! Iedereen kan wel eens een slecht cijfer halen! Gelukkig gaat het laatste tijd iets beter kwa cijfers!! Ik had eerst voor een Nederlandse toets een 3. Ik mocht een herkansing doen, en heb nu een 7! Ik ben daar heel erg blij mee. 

Hoe gaat het met jouw??

nogmaals: super lief dat je dit berichtje hebt gestuurd, bedankt!! 😀

jij ook happy new year!! :))

 

liefs emma

 

❤️

Hee @emmaa , lief dat je reageerde op mijn reactie! Ik waardeer dat enorm! 💚

cool dat je een 7 haalde! Heb er vertrouwen in, dat helpt!!!!  

het klinkt misschien raar, maar voor en tijdens een toets zeg ik gewoon een paar keer “ ik kan het “ in mezelf, dit geeft mij zelfvertrouwen! Ik hoop dat jij deze tip ook gaat gebruiken en dat het je iets helpt! 
 

voor nu een fijne jaarwisseling en een gelukkig, maar vooral gezond gelukkig nieuw jaar, ik gun jullie allemaal het beste💜

 

 

liefs & groetjes🎇🎆

Mij_Niet_Gezien 


Nog een leuke tekst even! 
 

elk eind

heeft een begin

dat komt prima 

van pas

neem je voor

wat je wil

maar laat achter

wat het was! 
 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 


Hoi lieve @emmaa  weet je wat ik echt wat voor jou zou vinden ( denk ik) ? Vlgs mij ben jij echt iemand voor scouting. Je hebt voor iedereen een woordje, helpt graag anderen en doet vast graag leuke dingen en verdient leuke vrienden-vriendinnen!! Ik ben er ook bij gegaan mede daarom en nog geen seconde spijt!!  Je vind altjjd wel een club bij je in de buurt ! 😃 kijk maar eens via google naar scouting.nl

Lieve groetjes Sjammetje xxxxx


Reageer