Skip to main content

Ik ben weer depressief

Wolkje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 146 reacties

Hoi allemaal, ik denk dat ik weer in een depressie zit. Ik heb nergens zin in en ik heb er last van dat ik ontzettend moe ben.

Ik heb bijvoorbeeld geen energie voor het forum. Ik heb er ook last van dat ik zelfhaat heb. Ik haat mezelf bijvoorbeeld dat ik waarschijnlijk gay ben. Ik loop er iedere dag mee rond dat ik liever straight was geweest.

Ik wil ook geen autisme hebben en ik wil geen hartafwijking hebben. Ik wou dat ik van mezelf kon houden! 😭

Ik heb ook last van stemmen in mijn hoofd die zeggen dat ik een slappe lag moet krijgen of tegen iedereen boos moet doen. Die stemmen zeggen ook dat ik mezelf moet haten. Ik word er helemaal depri van! Soms heb ik zelfs last van suïcide! Ik kan echt niet doorgaan op deze manier! Ik heb ook het gevoel dat ik gepest word door een klasgenoot. Ik kan er niks tegen doen,!

Het gaat echt niet goed met me.

Hebben jullie adviezen dat ik me wat beter ga voelen?

Liefs Wolkje.

13 reacties

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 92 reacties
  • 12 maart 2025

Heyy lieve ​@Wolkje ,

ach jee wat heftig dit! 😣❤️ je kunt hier het beste over praten met iemand die je vertrouwt. Dat je autisme en een hartafwijking hebt kun je echt niks aan doen, dat gebeurt helaas maar dat betekent niet dat er helemaal niks aan te doen is of het niet wat beter kan gaan hoor, daar heb je echt hulp bij nodig en dat geldt voor de rest ook! Je bent het echt waard om hulp te krijgen en niemand wil je kwijt! 😘 wat lastig met die stemmen, kun je het misschien een beetje te proberen onderdrukken dat het stemmen zijn en dat het oké is om er niks mee te doen.. ik zeg niet dat het daardoor weg gaat maar het kan je misschien wel iets rustiger laten voelen. Als je denkt dat je gepest wordt, zou ik gaan praten met je mentor of een docent, er moet echt een oplossing komen want pesten is echt niet oké ! 😔❤️ zijn er dingen die je fijn vindt om te doen of die je wel fijn laten voelen? Je kunt ook hier van je af schrijven als dat oplucht, er wordt graag meegedacht. Ik hoop dat het snel wat beter gaat en hulp en steun krijgt die je verdient. 🫂 hou vol, er zijn altijd mensen die om je geven ookal zie je het zelf niet..

knuffel en veel sterkte 🫂😘

Eenmeisje004
Forum|alt.badge.img+14
  • Topper
  • 858 reacties
  • 12 maart 2025

Heyy ​@Wolkje,

Wat naar dit zeg! Dit verdien je echt niet. Vertel dit alsjeblieft aan iemand die je vertrouwt, bijvoorbeeld je ouders/verzorgers, een docent waar je goed mee op kan schieten, of ga naar de huisarts. Die kunnen je verder helpen. Ik weet hoe moeilijk dat is.  De stemmen, suïcidale gedachtes en  je moe voelen lijken heel erg op wat ik ook heb ervaren, en daar kwam uit dat ik een psychose had. Voor mij helpt de app ‘TemStem’ om de stemmen te dimmen, maar zoek alsjeblieft hulp van een professional, denk aan een huisarts en dan later een psycholoog, en ga je niet zelf diagnostiseren. ​@Tartan15 heeft volgens mij ook een psychose gehad, die kan je er ook wat over vertellen hoop ik. Verder raad ik je de site Thuisarts aan voor de stemmen. Kijk ook even naar mijn topic over mijn ervaring met een psychose: 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :)

xx Eenmeisje004

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 564 reacties
  • 13 maart 2025

Haii lieve ​@Wolkje ,

ah jeetje wat erg dat je je zo voelt.. Komt de mevrouw van die organisatie nog steeds bij je thuis? Weet ze hiervan af? misschien kan je het tegen haar vertellen?❤

Sluit me verder aan bij ​@Eenmeisje004 en ​@Blub , hoop dat je je snel weer wat beter voelt en het lukt om het te aan iemand vertellen💕 je verdient echt hulp😘

Veel liefs en knuffel 🫂❤

Wolkje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 146 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi allemaal,

@Blub 

Ik heb mijn ouders verteld dat het wat minder gaat. Ze reageerden wel positief. Dat was best prettig.

Ik heb vandaag een gesprek met school gehad over het pesten. Ze hebben begrepen dat ik er last van heb en ze gaan er mee bezig. Bedankt trouwens voor de tips. Ik hoop dat ze werken.

@Eenmeisje004 

Bedankt voor je tips! Ik heb er vast wat aan.

Wat vervelend trouwens dat je psychose hebt gehad. Dat was vast een vreselijke ervaring!

Het gaat al ietsje beter. Ik heb nu nog geen last gehad van stemmen in mijn hoofd. Dat is best prettig.

Ik heb ook met mijn moeder gepraat en dat was best wel fijn. Ze snapt wel waar ik last van heb.

Liefs.

@Wolkje 

Wolkje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 146 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@Cantaloupe 

Cantaloupe schreef:

Haii lieve ​@Wolkje ,

ah jeetje wat erg dat je je zo voelt.. Komt de mevrouw van die organisatie nog steeds bij je thuis? Weet ze hiervan af? misschien kan je het tegen haar vertellen?❤

Dat is al een tijdje niet geweest. Ze weet er niet van af.

Sluit me verder aan bij ​@Eenmeisje004 en ​@Blub , hoop dat je je snel weer wat beter voelt en het lukt om het te aan iemand vertellen💕 je verdient echt hulp😘

Bedankt!

Veel liefs en knuffel 🫂❤

Liefs terug!

@Wolkje.

Eenmeisje004
Forum|alt.badge.img+14
  • Topper
  • 858 reacties
  • 13 maart 2025

Heyy ​@Wolkje

Stemmen komen ook voor bij een depressie, dus jij zou iets heel anders kunnen hebben dan ik. Ook wil ik nog even terug komen op wat ik over ​@Tartan15 zei, hij zei dat hij iets soortgelijks meegemaakt had, maar goed, dat kan hij beter zelf uitleggen als hij nog actief is op het forum. Fijn dat je ouders zo positief reageerden en ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. :) 

xx Eenmeisje004

Wolkje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 146 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@Eenmeisje004 

Ik heb er ook last van als ik niet depri ben. Ik had er vroeger altijd last van. Dat is echt heel rot.

Liefs ​@Wolkje.

TeslaFan
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 32 reacties
  • 13 maart 2025

Vervelend man! Bij mij helpt in dit soort situaties happy hardcore😃 ik raad je het album: “Happy Hardcore Top 100 (Best Ever)” aan!

Linkje voor naar het album

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3312 reacties
  • 14 maart 2025

Hoi  ​@Wolkje  zoals ​@Eenmeisje004   ook aangeeft, ik heb ook een psychose gehad, en die was duidelijk het gevolg van mijn depressiviteit toen.  Achteraf kan ik ook wel duiden dat het er aan zat te komen. Het is wel bij iedereen weer verschillend. Ik begrijp heel goed dat je baalt van een paar dingen waar je mee worstelt, en dat je door die dingen waarover je zelfhaat hebt, bang bent dat het erger wordt en dat je nu ook al met vervelende gedachtes worstelt. Het beste advies is wat ​@Eenmeisje004  ook zegt, je moet er eigenlijk wel hulp bij vragen! Blijf er niet mee lopen en zelf proberen het weg te krijgen want daar wordt het niet beter van. Neem iemand in vertrouwen, vertel wat je hier ook vertelt, en als je ermee geholpen en gesteund wordt, vooral toelaten en toegeven :) Want de dingen waar jij nu mee "vecht",  zitten je in de weg en ik weet zeker dat je ze een plek kunt leren geven, of zelfs kunt laten “verdwijnen". Daar zijn goede oefeningen en therapieën voor. Het zal je een stukje verder helpen.  En ohja, jezelf haten om het gay zijn is echt niet nodig lieverd!  Probeer met een hulpverlener te praten om goed geholpen te worden! Dat is echt het beste!

Groetjes liefs Tartan X

Wolkje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 146 reacties
  • 20 maart 2025

Hoi lieverds,

Met mij gaat het al ietsjes beter. Sorry dat ik nog niet had gereageerd. Het forum is voor mij soms best ingewikkeld om op te zitten, omdat ik soms geen zin heb om naar zielige verhalen van mensen te kijken. Ik heb afgelopen week vooral kleurrijke kleren gedragen. Daar word ik vrolijk van. Ik heb bijvoorbeeld weer een keer m'n nagels gelakt. Ik heb afgelopen week ook veel naar vrolijke muziek geluisterd. Mijn depressie is net een  wave. Soms gaat het wat minder en soms gaat het wat beter. 

@TeslaFan 

Bedankt voor je tip! Ik zal er naar kijken.

@Tartan15

Met mijn stemmen in mijn hoofd gaat het al wat beter. Ik heb hulp gezocht, en het helpt echt. Wat waren eigenlijk jouw klachten met psychose? 

Ik weet dat ik mijn sexuality niet kan aanpassen. Ik heb gewoon het gevoel dat ik liever straight/bi was geweest. Mensen hebben allemaal zo'n vervelende opinion over gays. Daar heb ik geen zien in.

Liefs ​@Wolkje.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 564 reacties
  • 20 maart 2025

Haii lieve ​@Wolkje ,

ahh wat fijn dat het beter gaat❤ Wat voor hulp heb je nu?.. fijn dat het helpt😘

Ik snap wel dat je liever straight/bi was geweest maar weet wel dat je goed bent zoals je bent en er niks mis mee is😘 als mensen er stom op reageren ligt dat aan hun..😔❤

Veel liefs en knuffel🤗

Wolkje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 146 reacties
  • 21 maart 2025

@Cantaloupe 

Liefs ​@Wolkje.

Wolkje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 146 reacties
  • 25 maart 2025
Wolkje schreef:

@Cantaloupe 

Liefs ​@Wolkje.

Hoi ​@Cantaloupe 

Mijn bericht is niet volledig geplaatst.

Dit is wat er stond:

Cantaloupe schreef:

ahh wat fijn dat het beter gaat❤ Wat voor hulp heb je nu?.. fijn dat het helpt😘

Mijn ouders en mijn begeleider steunen me. Dat helpt.

Toevoeging: Ik krijg binnenkort ook thuis begeleiding van mijn begeleider.

Cantaloupe schreef:

Ik snap wel dat je liever straight/bi was geweest maar weet wel dat je goed bent zoals je bent en er niks mis mee is😘 als mensen er stom op reageren ligt dat aan hun..😔

Dat ligt inderdaad aan hun. 

Toevoeging: Het probleem is alleen dat veel mensen nog moeten leren om ruimer te denken. Ik moet mezelf ook nog leren begrijpen.

Cantaloupe schreef:

Veel liefs en knuffel🤗

Liefs ​@Wolkje.

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen