ik ben verward

  • 26 March 2021
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Badge

Sinds een paar weken zijn de klassen bij ons op school veranderd. Het is moeilijk elkaar echt te leren kennen, maar ik ben een paar dagen geleden verliefd geworden denk ik.

Ik ben een beetje een nerd. Ik ben fanatiek met school, game in mijn vrije tijd en doe geen sport of andere hobbies. Ik dacht nooit echt na over reputatie of over uiterlijk. Toen ik verliefd werd op een meisje uit mijn klas raakte ik verward.

Ik weet sowieso niet zo goed hoe ik om moet gaan met verliefdheid en ik ben nog nooit verliefd geweest. Het is voor mij moeilijk om daar stappen in te zetten. Ik en mijn vrienden (allemaal een beetje nerds) vallen een beetje buiten de andere derde klassers. Wij zitten in een andere aula dan de meeste derde klassers en zitten bijna in een andere wereld. Ik vind het moeilijk om daar dan uit te gaan en naar een andere aula te gaan, om in contact te komen met die mensen en ook degene waar ik verliefd op ben. Ik ben ook heel verlegen, maar ik merk toch dat ik het ergens wel wil…

Sinds ik verliefd ben, ben ik super onzeker. Ik vergelijk me met andere mensen op social media, ik ben ineens onzeker over mijn hobbies. Ik doe geen sport of hobbie en heb nooit bij een vereniging gewild. Nu ben ik onzeker over mijn lichaam en wil ik ineens toch sporten, maar toch ook weer niet. Ik ben heel mager en lang. Een beetje een lange slungel, wat niet aantrekkelijk is als jongen. Voorheen was ik hier nooit mee bezig, maar nu meer dan ooit. Ik wil ineens meer eten en sporten. Ook vraag me af wat ik nou eigenlijk aan het doen ben en wat de zin van mijn leven is, want ik weet niet meer wat ik nou leuk vindt om te doen. 

Ik wil eigenlijk veilig mijn leven houden zoals hij nu is, maar ergens wil ik ook heel graag luisteren naar mijn gedachten, terwijl ik ook weet dat ik dag eigenlijk toch niet wil. Ik vind het sowieso moeilijk om echte stappen te zetten. Ik dacht even dat dit een puberteit dingetje is, maar ik weet het niet. Ik zou ook niet weten wat het anders zou moeten zijn en ik vraag me ook af hoe ver het met de verliefdheid te maken heeft.

Ik ben even helemaal door de war. 

Ik heb deze onzekerheid sinds drie dagen. Ik ben er erg veel mee bezig, huil veel en het lukt me niet om afleiding te vinden. Ik geniet niet meer van dingen die ik normaal leuk vind en ik weet het allemaal even niet meer... 😔

Ik moest dit even kwijt, maar weet iemand of dit normaal is en wat ik moet doen??

 

Ik ben trouwens een jongen, 14 jaar oud. 


1 reactie

Hey daar!

Wat vervelend om te horen dat je hier zo'n last van hebt. Ik ben trots op je dat je je verhaal met ons deelt om zo voor advies te vragen. Dat is een hele goede eerste stap!

Verliefdheid kan inderdaad veel dingen doen, zo kun je je onzeker gaan voelen zoals jij hebt. Je hoeft dat zeker niet te zijn! Accepteer jezelf, dat is een hele goede eerste stap!

Probeer in de pauze's met mensen te praten, en misschien zelfs met haar! Als het lukt kun je haar nummer vragen en zo via WhatsApp of misschien Instagram verder praten, zo leer je elkaar nog meer kennen.

Je kunt hier altijd op reageren, en nee dit is zeker niet raar!

Groetjes!

Reageer