Skip to main content

Ok hier komt eventjes een heel lang bericht:

Hoii, ik ben Mara (nickname) en ben nu net 13. Ben dit acc gestart in de zomervakantie en heb er helemaal niets meer meegedaan. Ik starte dit schooljaar met zin (ja ik ben zo’n iemand). Ging meteen de verkeerde kant op. Als je een andere topic miss heb gelezen van mij weet je miss iets van mijn school verhaal maar belangrijk om te weten is dat ik nu 13 ben in 4 vwo (lang verhaal die ik al ooit heb uitgetypt). Ik kwam in mijn klas met niemand die ik kende. Niemand. Nu heb ik wel een paar vriendinnen maar ik ben nogal getraumatiseerd in vriendschappen enzo dus ik weet niet of hun mij als een vriendin zien. 
 

Doordat ik dus zo jong ben zijn er hele hoge verwachtingen van mij om goed te presteren. Ik kan die verwachtingen niet waarmaken alleen. Ik houd het namelijk niet vol op school, ik ben namelijk hsp en enorm echt enorm snel overprikkeld. Ik ga nu 3 dagen per week naar school en dat houd ik zelfs niet altijd vol. Ik werk dus ontzettend veel en kan geen top cijfers halen zoals iedereen van mij verwacht. (Ze zijn niet bellaberd ofzo maar ja) 

 

Nu hoor ik ook mensen praten over mij. Klinkt miss raar maar mensen die praten over het feit dat het oneerlijk is dat ik zo jong ben enzo. Ik snap dat niet want ik vind dat ook niet leuk. Ik wil helemaal niet zo ver zijn maar ik ga mij ook niet een jaar lang vervelen. Ik ga waarschijnlijk 4 jaar over de bovenbouw doen omdat ik het gewoon niet kan volhouden op school. Het helpt dan ook niet dat ik op een speciale school hebt waarbij je in de onderbouw niet goed wordt voorbereid op de bovenbouw. (Ingewikkeld om uit te leggen).

 

Nu zit ik in periode 2 van mijn jaar en met mn mentale gezondheid gaat het niet zo goed meer. Dat denk ik en weet ik eig ook wel. Snap je? Ik heb zoveel stress van alle hoge verwachtingen en hoeveelheid schoolwerk die ik niet af kan krijgen dat ik ben gestart met self harm. Ik schrijf t ff als sh. Ik weet niet hoe waar het is gebeurd. Ik doe het niet diep maar wel veel. Het is op mijn arm en ik wil er zoo graag mee stoppen. Dat lukt dus niet… 
 

Ik wil het niet tegen mijn ouders zeggen want op moment is er nogal veel gezeik gaande tussen mijn ouders en mijn broer. Een paar vriendinnen weten ervan. Niet veel (ik heb er weinig maar een paar van dansen weten t). Ik dans en ik probeer het ook daar niet te laten zien. Ik doe veel danssoorten maar geen ballet dus ik kan gwn met een trui aan dansen. Ik hou dan de mouw van mijn linkerarm vast in mn linkerhand. Dan schuift mijn trui niet naar beneden over mijn plekken/sneden ofz. 
 

Ik heb dus niet echt een vraag maar als iemand dat heeft of die mij advies kan geven. En miss idee hoe ik kan zorgen dat ik bij mn danswedstrijden mn arm met plekken niet open en bloot op het podium zichtbaar is. Of tips om te stoppen met sh.

Groetjes Mara (nickname) 🫶🏼🫶🏼

 

Hi Mara,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon


Hoi @Mara.xy 

Kan je naar een vertrouwenspersoon gaan op je school? Want er over praten helpt ookal vind je het spannend. En als je sh wonden al grotendeels dicht zijn dan kun je make up gebruiken.

Ik hoop dat je je snel beter gaat met je groetjes ik @SadLightbulb 


Reageer