Ik ben veranderd

  • 2 September 2021
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hoi ,meid van 14 hier . Tot vorig schooljaar was ik een  stil verlegen seutje maar deze zomer besloten om te veranderen en wat hipper en socialer te worden . Deze zomer al wat “geoefend” met  andere kledij (tot woede van mijn ma) maar gisteren was er de eerste schooldag en de grote test . Tijdens de pauzes gaan hangen bij de coole chicks van de klas en die vonden dat best leuk denk ik , zelfs na school een sigaretje met hen gerookt . Maar dat vonden mijn vroegere vriendinnen duidelijk niet ok . Ik voel me nu als seutje-af veel beter in mijn vel maar wel spijtig dat mijn vroegere vriendinnen me nu negeren , hoe los ik dat op ?


7 reacties

Goed dat je je beter voelt, maar de manier waarop lijkt me niet zo handig. Roken is immers - zacht uitgedrukt - niet zo goed voor je, dus ik denk niet dat het het waard is om onder sociale druk stoer te doen om erbij te horen door een sigaret te roken.

Je vroegere vriendinnen vinden waarschijnlijk dat je hun in de steek hebt gelaten en nu alleen maar stoer doet om erbij te horen - en van wat ik lees hebben ze niet per se ongelijk. Wellicht zou het helpen om hun wel weer ‘te zien staan’? Anders kan je natuurlijk ook aan ze vragen waarom ze zich zo afstandelijk gedragen. Succes!

Reputatie 4
Badge +4

Ik zie hen heus nog staan maar zij keuren  mijn “nieuwe ik” duidelijk af . En ik heb niet gerookt om erbij te horen , dat deed ik vroeger ook wel eens stiekem , alleen nu voor het eerst gedaan met anderen erbij . Dat heeft voor mij niks met stoer doen te maken , ben gewoon blij dat ik niet meer het seutje ben , voel me nu gewoon veel zelfzekerder .

Allemaal best wat je doet, je oude vriendinnen wennen er vast wel aan, maar ga aub niet roken het cool het ook is… Ontzettend slecht voor je gezondheid

Je hebt tot nu toe dingen genoemd die volgens jou niet de reden zijn dat jij begonnen bent met roken en nu nog steeds rookt.

Misschien ook handig om dan te delen wat dan wel de reden is.

Een nicotineverslaving helpt je niet echt met school, de liefde of andere dingen die jij belangrijk vindt.
Ook gaat het niet echt goed samen met het budget van een 14-jarige.

Of wij missen dus informatie, of je bent niet eerlijk tegen jezelf.

Die indruk krijg ik in ieder geval.

 

Jij geeft in ieder geval aan dat jij aan je oude vriendinnen merken dat ze wat problemen met je hebben, maar heb je dit ook met hen besproken?
Je geeft aan dat ze je negeren, dus ik kan mij niet voorstellen dat jullie nog de hele avond aan het bellen zijn om dit soort dingen uit te werken.

Reputatie 2
Badge

Dat had mijn oude vriendin gedaan. We waren echt beste vriendinnen, tot ze veranderde zoals  jij bent veranderd. Tegenwoordig kunnen we -zacht uitgedrukt- elkaars bloed wel drinken, zo erg haten we elkaar. Als je je vriendinnen niet kwijt wilt raken, zal ik gewoon blijven hoe je bent in jouw plaats. Wat vind je belangerijker: Bij de populaire meiden horen terwijl die waarschijnlijke typische fake friends zijn, of echte vriendinnen hebben?

 

Raafje

Reputatie 4
Badge +4

Allemaal best wat je doet, je oude vriendinnen wennen er vast wel aan, maar ga aub niet roken het cool het ook is… Ontzettend slecht voor je gezondheid

Allemaal best wat je doet, je oude vriendinnen wennen er vast wel aan, maar ga aub niet roken het cool het ook is… Ontzettend slecht voor je gezondheid

Weet ik wel , ik rookte tot nu slechts af en toe stiekem maar ik weet ook dat het nu gevaarlijk wordt nu ik het openlijk doe . Vandaag weer een sigaret aangeboden gekregen (en opgerookt) , Maar zolang ik niet zelf ergens aan een pakje geraak zal het beperkt blijven denk ik , mijn vriendinnen gaan niet blijven aanbieden als ik niet hetzelfde doe . Ik rook niet om stoer te doen maar voel me veel zelfzekerder bij dat groepje en een sigaret helpt daarbij .

Reputatie 4
Badge +4

Dat had mijn oude vriendin gedaan. We waren echt beste vriendinnen, tot ze veranderde zoals  jij bent veranderd. Tegenwoordig kunnen we -zacht uitgedrukt- elkaars bloed wel drinken, zo erg haten we elkaar. Als je je vriendinnen niet kwijt wilt raken, zal ik gewoon blijven hoe je bent in jouw plaats. Wat vind je belangerijker: Bij de populaire meiden horen terwijl die waarschijnlijke typische fake friends zijn, of echte vriendinnen hebben?

 

Raafje

Ik hoop dat mijn oude vriendinnen me niet gaan haten maar voorlopig blijft het bij negeren . Nog geen idee  hoe fake mijn nieuw groepje is maar ik voel me er meer thuis dan vorig jaar bij de anderen  . Ik had daar ook met niemand een bff band hoor , als seutje was het gewoon logisch  dat ik bij hen “hoorde” en dat was ik beu . Ik heb wel een bff buiten de school om en die steunt me wél omdat ze vorig jaar ongeveer hetzelfde deed als wat ik nu doe , en bij haar is dat zeker positief uitgedraaid : wég onzekerheid en  ze ligt nu heel goed n de markt bij jongens haha !

Reageer