Skip to main content
Vraag

Ik ben vaak bang om vermoord te worden

• April 29, 2026
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Linax
Forum|alt.badge.img+1

Hee!

Dit is dus echt best wel random en ook best wel overdreven voor mijn gevoel, en het voelt best wel stom om zo vaak topics aan te maken maar ik ben gewoon zoo vaak echt freaking bang dat er iemand is die mij gaat vermoorden of een iemand van mijn gezin. 
Als ik op de fiets in het veiligste dorp van Nederland naar huis fiets en dan is er niemand op een weg, en ik kom iemand tegen, ga ik heel hard fietsen.
Ik werd een week geleden ook een keer geprankcalled door jongens uit m’n klas en ik was alleen thuis en ik was zoo bang dat ze gingen zeggen dat ze mijn zus hadden vermoord (echtt ik weet dat ik echt als een 8 jarige klink die allemaal leugens verteld enzz maar ik lieg echt niet, ik loop er al best wel lang mee dus het moet er gwn ff uitt)  dus ik had niet opgenomen en ik had daarna mijn zus gecheckt. En natuurlijk was ze niet vermoord ofzoo ;) En ik weet dat ze het gewoon voor de fun doen maar ik ga dan allemaal stomme dingen bedenken.
Mijn broer komt niet zo vaak thuis en hij is echt super aardig en echt ik wil het totaaal niet denken maar als ik alleen met hem thuis ben ben ik soms ook gewoon bang dat hij mij gaat vermoorden ofzo (ik weet hett, het klinkt zo dom alsof ik een iq van nul heb) ik weet echt niet wat ik moet doen in zo’n situatie want ik wil het helemaal niet denken en toch gebeurd het, terwijl ik nooit nare ervaringen met hem heb gehad (yk soms kleine ruzies maar dat heeft denk iedereen wel een x gehad).
En eerlijk gezegd ben ik soms ook bang dat als ik niet helder ben (ik heb dat echt nog nooit gehad ofzo maar ik ben er gewoon bang voor) dat ik dan zelf iemand ga verwonden uit angst dat diegene mij gaat verwonden. Ik wil alle nare gedachtens uit mijn hoofd krijgen maar het lukt gewoon niet, mijn ouders denken dat ik prima alleen kan zijn dus ze werken allebei full time maar ik vind het gewoon super lastig maar ik wil ook echt niet naar hun toe gaan.

Maar jaa hopelijk gaan jullie nu niet denken dat ik een een of andere crimineel ben want dat ben ik echt niet! Ik heb een hele poos getwijfeld of ik het zou plaatsen maar ik heb toch maar deze topic geplaatst want ik struggle er al maanden mee.

3 reacties

witwolkje
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 29, 2026

Hiii dit lijkt me erg moeilijk! Ik snap het wel hoor en heb het eigenlijk ook best vaak. Vooral als ik alleen thuis ben of als ik alleen in het donker fiets. Soms ben ik er ook gwn bang voor op een random moment van de dag. Wat ik hier eig mee probeer te zeggen is: je bent niet alleen (ik denk dat heel veel mensen (vooral vrouwen/meisjes mij zullen beamen). Het lijkt wel een beetje alsof het wel veel gebeurd en als je het zelf niet fijn vind zou ik het persoonlijk wel aan iemand vertellen. Je zou hun kunnen bellen oid als je weer bang bent, zodat zij je gerust kunnen stellen. Ze kunnen je misschien ook helpen je angst op 1 of andere manier te overwinnen. Wat ik altijd doe als ik hier bang voor ben is een plan te bedenken. Zovan stel er komt nu iemand die me wilt vermoorden ga ik hier en hier heen en dat kalmeert me vaak wel een beetje op de 1 of andere manier.

heel veel sterkte en succes nog☺️

liefs❤️

LisaKindertelefoon
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@Linax ,

Wat goed dat je je verhaal deelt. We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Lisa, de Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+2

hey ​@Linax 

ik herken dit best wel. ik durf zelf niet s’nachts naar buiten omdat ik bang ben dat ik vermoord wordt en vooral de angst om sexueel misbruikt te worden met name omdat ik drie mensen ken die seksueel misbruikt zijn. ik vind het vooral eng omdat ik weet dat de angst niet uit het niks komt en dat er ongeveer om de 8 dagen een vrouw vermoord wordt en 1 op de 3 vrouwen wordt ooit in haar leven sexueel misbruikt. Ik wil heel graag zeggen tegen je dat het zo niet raar is om deze gedachtes te hebben en dat het totaal niet dom is als je het gelooft als je wordt geprank called en je krijgt dit te horen. het is heel naar en ik zou het als ik jou was met je vriendinnen erover hebben. misschien hebben die nog tips en misschien ook wel hier last van hebben. 

je staat er niet alleen voor en heel goed dat je dit hebt gedeeld op het forum

liefs ​@ikvoerlievermijnnaamnietin 💕