Skip to main content

Hey

Ik ben een meisje van 12 jaar die haar hele leven al super goede cijfers op school haalde. Ik studeer en werk heel erg hard, omdat ik super streng ben voor mezelf. Sinds de basisschool was ik altijd al iets slimmer door mijn goede geheugen waarmee ik meestal niet eens hoefde te studeren voor toetsen tot de 6de leerjaar. 

Ik heb vandaag een onverwachte Franse luistertoets gehad en de helft van de vragen snapte ik helemaal niet. Ik ben heel bang dat ik ga buizen omdat ik nog nooit van mijn leven een buis heb gehad en ik onzeker ben over mezelf. Ik denk dat ik mijn zelfvertrouwen verlies als ik dat krijg. 

Mijn ouders, mijn vriendinnen en mijn wiskunde lerares waarmee ik mee had gepraat zeiden dat ik me geen zorgen moest maken en dat je naar school gaat om te leren. Ik begrijp dat wel, maar een deel van me blijft zeggen: “Je moet boven de 80% halen. Je moet 90% op je rapport hebben. Je moet ….” En ik ben er moe van. Ik barst elke keer in tranen uit als ik praat met iemand hierover omdat ik teveel druk op mijn schouders heb. Ik dacht eerst dat dit mijn ouders’ schuld waren. Maar dat was niet waar, het is mijn eigen schuld. Help me aub :(

Groetjes en een fijne dag aan iedereen die dit leest

SadGirl

Hey ​@SadGirl,

Ik snap je echt, ik leg ook de lat te hoog, maar bij mij komt er dus niets van. Want ik denk dat ik lui ben ofzo of gewoon moe en kapot van de schooldag. Als ik zo uit je topic lees, denk ik dat je niet echt veel hobby´s hebt. Kun je niet een leuke hobby zoeken? Ik maak bijvoorbeeld armbandjes maar ook viltpoppetjes. Er staan heel veel leuke ideeën op internet. En misschien kun je het ook aan je ouders of mentor vertellen?

Liefs Bliss

Hey 

wat naar om te horen dat je de lat zo hoog legt voor jezelf.  als je te veel druk voelt zou ik dat zeker aangeven zodat je ondersteuning kan krijgen.

alle liefs 

Hey Bliss,