Ik ben te erg veranderd. Ik raak mezelf kwijt.

  • 18 June 2023
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben mezelf aan 't verliezen.

Ik ben een jongen, 16 jaar en ik ben de weg kwijt. Ik heb veel meegemaakt in mijn leven, veel negatieve dingen. Veel gepest geweest, naar beneden gehaald en bedreigd. Maar ook mijn mentale gezondheid, fysieke gezondheid en mijn persoonlijk hebben erg zitten lijden.

Ik merk dat ik de afgelopen maanden erg koud hartig ben geworden. Ik heb kritiek op iedereen, stoor me constant aan anderen en begin anderen erg naar beneden te halen. Elke dag constant woede die ik op anderen leg. Ik heb geen medelijden meer met anderen en stel mezelf elke dag heel anders op. Het is automatisme geworden. Ik heb het zelf al door, maar ik blijf het doen.

Ik verander langzamerhand in een persoon die ik eerst niet was, kwaardaardig, koud hartig, narcistisch & een heel groot ego. Ik heb het niet door wanneer het gebeurd, maar achteraf krijg ik spijt. Ze doen hetzelfde bij mij, maar toch voelt het zo slecht. Het is erg lastig uit te leggen. Heeft er iemand tips? Alvast bedankt.


5 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey, wat naar dat je je zo voelt. Ik had hier ook erg last van en was een tijd ook mezelf aan het verliezen.
mijn tip is (wat bij mij heel erg geholpen heeft) erover praten met je ouders, je kan ook naar een therapeut gaan. Maar je zou bijvoorbeeld ook op een sport kunnen gaan zoals kickboksen. Dat geeft een beetje afleiding en je zou nieuwe vrienden kunnen maken! Ik hoop dat je hier iets aan gehad hebt. Heel veel sterkte!

groetjes anoniempie1234

Reputatie 1
Badge

Beste @anoniempie1234,

Ik zelf sport al 5x in de week. Niemand om mij heen weet van iets. Mijn ouders, vrienden en familie compleet onbekend met mijn problemen. Als nog bedankt voor je bericht.

heyy

 

Ik vindt het goed dat je de verandering in je gedrag door hebt..imo zegt dat al best veel over je echte personaliteit. Het is gewoon dat je zelf zoveel naar beneden bent gehaald dat je er misschien wel geen zin in had om aardig te zijn omdat je toch niet hetzelfde terugkreeg. Ik heb verder niet zoveel te zeggen denk ik

 

fijne avond verderr

Reputatie 1
Badge

Hey @user232932,

Dat klopt inderdaad. Ik ben zoveel in mijn jeugd naar beneden gehaald dat mijn hart koud is. Ik kan niet meer aardig zijn inderdaad.

Reputatie 1
Badge

@S P A C E Ik herken dit gevoel, ik heb het zelfs gehad dat ik voor een jaar geen enkele emotie voelde. Bvb: een tante van mij stierf en het boeide mij niks. In dat jaar heb ik een paar keer bijna iemand vermoord, omdat niks mij meer boeide. Ik heb dit al vaker gezegd op dit forum, maar zoek een hobbie/passie/iets wat je kan verzamelen.  Als jij dit doet dan gebruik jij jouw tijd en dan voel je jezelf iets minder een ongelooflijke mogool. Ik spreek uit ervaring. Desnoods is het miss goed om iets van (kick)boksen of waterpolo te gaan doen, dit zijn alle 3 zware, fysieke sporten waar jij jezelf heel erg kan laten gaan zonder dat er wat van gevonden wordt.

Succes!

Reageer