Skip to main content

ik ben niet meer oke... help..

• January 12, 2026
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

sanne
Forum|alt.badge.img+1

oke, dus dit word een erg lang verhaal, please als je er ook maar iets over te zeggen hebt is het echt super fijn.

school

dus ten eerste, niemand in mijn klas vind mij aardig ofzo, er zijn we wat mensen die ik mag enzo, maar ik word bijvoorbeeld niet aan de klassechats toegevoegd, ik heb op een gegeven moment ook gehoort van iemand die mij er aan toe wou voegen dat '’er een reden is dat ze er niet in zit'’ ik heb letterlijk niks gedaan, ik ben aardig tegen mensen, ik doe niet veel raars,  ik probeer me best te doen om niemand tegen mij te hebben maar blijkbaar lukt dat toch niet.
Mensen in mijn klas deden 8/10 keer ook wel aardig terug tegen mij, dus ik snap niet waar dat vandaan komt. ik weet serieus echt niet wat ik fout doe…

adhd

ook heb ik echt hele erge adhd, dat zorgt er ook voor dat verslaving en depressie heel makkelijk zijn om te krijgen en hyperfocus, chaotisch zijn, en soms gewoon helemaal niks kunnen doen er  ook lekker bij horen. ook superleuke bijwerkingen van de medicatie die ik neem is gewoon niet eten, hoge bloeddruk, en ik ben soms ook een beetje woozy.

andere dingen

ik ben een hypochondriër, ( ik weet niet of dat de goede term is, verbeter me zoniet) ik maak mezelf echt heel snel wijs dat ikweer een of andere ziekte heb ofzo. het gene wat ik bedoel is dat als je bijvoorbeeld aan mij vraagt of ik me wel lekker voel, (bijv heb je hoofdpijn ofzo) dan heb ik nogal snel de neiging om ja te zeggen,  ik maak mezelf dan letterlijk wijs dat dat wel zo is, ik heb het niet zo erg met letterlijke lichamelijke klachten zoals hoofdpijn enz ,  (ik kon geen beter voorbeeld bedenken)  ik heb het meer bij dingen zoals dat ik borderline personality disorder heb. ik had laatst zo een online test gedaan en ik zei bij heel veel van de vragen'’ja '’ of '’ mee eens'’ terwijl als ik er over nadenk dat dat ook weer niet echt zo is?? ik ben in de war. (help)

depressie

ik ben volgensmij best depressief, aks je mijn andere topics leest kan je dat ook heel goed zien, ik ben de laatste tijd wel gaan starten met self-harm, ik weet niet waarom ik het doe, ik zit mezelf te krabben, en ik schaam me daarna ook echt heel erg om de wondjes daarvan. ik doe ook om de week duiken dus die zijn nogal zichtbaar, ( vooral op mn benen btw) dus als iemand tips heeft om dat te verbergen zou dat erg fijn zijn. Ik maak me ook echt druk om vanalles en nog wat, echt letterlijk alles, er is ALTIJD wel wat om me zorgen over te maken. het is ook met fases want de ene week voel ik me serieus echt super goed en de andere week ook zo alleen, en depressief.  wanneer ik niet depressief voel, dan heb ik in de achterkant van mijn hoofd ook een soort stemmetje dat wel weer wil dat ik depri ben, das ook dezelfde soort gedachtes die zo graag aandacht willen.

aandacht

ik heb ook de laatste tijd een beetje het gevoel alsof alles fout gaat, en ik wil ook zo graag dat iemand het ziet maar tegelijkertijd ook weer niet. ik heb de laatste tijd zo veel gedachtes over dat ik gewicht moet verliezen, ik weet niet helemaal waarom, ( ik ben niet onzeker over mijn gewicht, ik weet dat ik gezond ben, en ik ben best blij met mijn lichaam ) ik denk een beetje omdat ik swil doen alsof ik eer eetstoornis heb ofzo,  ( eht een vreselijk ding om te doen, ik weet het) maar ook weer soortvan niet. ik zit soms ook echt extra extreem sip ofzo te doen, ik weet niet waarom.  ik wil zo graag aandacht, ik heb ook al meerdere keren gedaan als iemand me vraagt iets over thuis, dat ik dan een beetje subtiel raar doe. lsof mijn thuissituatie niet helemaal oke is ( het is niet perfect ofzo maar ook niet zo erg) en ik voel me daar gewoon zo schuldig voor.. ik weet op sommige momenten ook niet eens waarom ik dat doe, en ik wil dat mensen het weten en zich zorgen om mij makne maar ook weer niet.

ik voel me alsof ik gek ben, ik word en gek van, ik weet het echt niet meer ik voel me zo hulpeloos..

ik weet alles serieus echt niet meer, ik voel me gek, alles gaat tegen elkaar in, en ik weet serieus echt niet meer hoe ik normaal functioneer, alle dagen lijken bekant hetzelfde, ik knipper een keer en er is een maand voorbij, ik herrinner me ook gewoon veel ervan niet, ik kan me serieus niks herrinneren over vorige week, ik weet het net. ik snap het niet. ik weet nit wat ik met doen. ik weet niet eens wat ik nu wil, ik weet niet of ik advvies wil, of dat ik gewoon wil dat iemand luisterd.  om heel eerlijk te zijn, als je hier op reageerd, zeg alles dat je kan over mijn bericht, ik vind het altijd wel fijn als meerdere mensen reageren. 

sorry dat het zo een grote lap text is, echt heel erg bedankt voor het lezen <3

3 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 12, 2026

Hoi ​@sanne,

Wat een vervelende situatie heb je. Zou je omdat je ADHD en depressie hebt niet met de zorg van je school kunnen praten zodat zij daar rekening mee kunnen houden? En nee, doe aub geen zelfbeschadiging. Dat is niet goed, voor niemand. Verder vind ik het raar van je klas dat ze je slecht zetten. Kun je dat mssn ook ff bij de zorg of je mentor aangeven? Misschien kunnen ze dan degene(n) erop aanspreken en jou daarmee verder steunen.

Verder is therapie/psycholoog een goede optie denk ik. Niet om vervelend te doen, maar het heeft mij wel geholpen toen niemand mij geloofde met mijn medische aandoeningen en heeft me de moed gegeven om tegen te spreken tegen mensen en zo heb ik uiteindelijk mijn diagnose gekregen. Misschien wordt je hoofd er rustiger van.

Wij (en de mods) zijn er op het forum voor je.

Wil je nog wat vragen dan hoef je je er niet voor te schamen hoor. Knuffel.

Groetjes,

ghast

• January 12, 2026

Hey, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Maar ik ben het helemaal eens met ​@justGhast, over zelfbeschadiging, ik heb het ook een tijdje gedaan omdat ik mij niet goed voel, en uiteindelijk helpt het je niet, voor heel even misschien. Je houd er littekens van over die je later niet wil hebben terwijl het nu misschien niet boeit omdat je denkt dat je toch al ‘kapot’ bent, dat dacht ik ten minste. Je hebt heel veel alternatieven voor zelfbeschadiging, zoek maar eens op. Heb je al geprobeerd met iemand te praten? Huisarts, mentor of andere docent, ouders of een vriend(in)? Zoek zsm hulp!

heel veel succes xx

• January 12, 2026

Toevoeging: als je praten spannend vind kan je altijd bellen of chatten met de kindertelefoon