ik ben moe

  • 22 January 2024
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 3
Badge

hey, ik voel me al lange tijd niet op mn best, maar de laatste paar weken is dit heel erg verslechterd. ik ga nu een jaar niet naar school, en ben hierdoor al mijn vrienden kwijt, en ook al ben ik iemand die zijn “alone time” erg waardeerd voel ik me toch heel alleen. praat nu ook al 2 jaar met een aardige man (psycholoog/therapeut) maar er is tot nog toe niets van gekomen. Ik was zo’n 9 maanden clean, maar ik kon het gewoon niet meer aan. Ik kan nauwelijks uit bed komen, laat staan ​​daadwerkelijk iets productiefs doen. Ik ben een parasiet voor mijn ouders. Ik wil me echt niet zo voelen, maar ik kan het niet helpen. ik ben bang dat ik binnenkort iets doms doe dus ik wil hier graag weer uitkomen, maar ik heb echt geen idee hoe

(ik ben waarschijnlijk heel wat informatie vergeten, en ik kan heel veel informatie ook niet geven, dus sorry for het incomplete verhaal :/ )


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @Eternity , 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat naar! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes, 

Lara 

De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hey Eternity, 

Ik zag je in een ander forum gesprek(je gaf me een klavertje vier), ik zie dus dat het niet zo goed met je gaat. 

Ookal ga je niet naar school kan je nogsteeds proberen vrienden te maken, bijvoorbeeld online, nou zijn contact gegevens verwisselen op het forum niet toegestaan, anders had ik je wel op iets toegevoegd.

 

Therapie helpt in meeste gevallen wel, maar ik zat in hetzelfde bootje als jij een jaartje terug; therapie helpt niks, je hebt geen vrienden waarmee je het kan delen en je wilt je ouders er niet mee lastig vallen. 
Hoe komt het eigenlijk dat je je zo voelt? Is er iets gebeurd waardoor het mentaal zo slecht gaat? Dit kan namelijk wat effect hebben op het type advies wat ik voor je heb (misschien kan ik in een mogelijkheid wel een beetje relaten? dat zou natuurlijk wel iets makkelijker zijn). 

Je hoeft natuurlijk niet alles te delen als je je daar niet fijn bij voelt,

Het is iniedergeval goed dat je aangeeft dat je bang bent dat je iets dom gaat doen; dat betekend wel dat je ergens nog geeft om je gezondheid en welzijn. 

Wat mij heeft geholpen is een nieuwe hobby zoeken (ik teken graag, en daarin kan je ook emotie uiten dus is top voor mij!); een hoop hobby’s waarin je frustratie of gevoel kan uiten zijn: kunst, muziek, poëzie etc. Ben je nou niet zo heel handig met creatieve dingen, zou je ook iets anders kunnen zoeken: misschien een nieuwe verzameling? Ik begon met cd’s verzamelen bijvoorbeeld en met specifieke shampoos (klinkt suffig, ik weet t, maar het helpt wel dat je ergens anders mee bezig bent!). Je kan eindloos dingen verzamelen en creëren, er zijn talloze opties; desnoods neem je een bijbaantje? Dan ben je bezig met iets anders en word je ook nog is beloond met salaris! 

Voor mij hielp dat ook met motivatie creëren in mijn routine, als je eenmaal motivatie hebt zal je merken dat het stukken beter gaat

Heb je geen motivatie? Klinkt raar maar FORCEER jezelf om is iets leuks of iets anders te doen!

Voel je je nou echt heel alleen, ben ik er om met je te praten via de reacties, dus ook voor normale conversaties stel je zou dat willen. 

Laat me maar weten wat je ermee kan of als je nog vragen hebt, of als je gewoon iets kwijt wilt en wilt kletsen! :)

Reageer