Skip to main content

Heey

Misschien hebben jullie het niet gemerkt, maar zoals de titel al zegt, ben ik mentaal echt helemaal kapot. Waarom?

Nou, het begon eigenlijk allemaal al begin het schooljaar. Mijn klas werd met een andere klas samengevoegd. Het werd 10 x drukker. Gek genoeg werd ik daar niet eens zo moe van. Maar nu ben ik er wel helemaal kapot van. Halverwege het schooljaar ging mijn ex-BFF steeds meer om met een meisje dat nu mijn ex-vriendin is. Ik heb meerdere keren tegen haar gezegd dat het voelt alsof onze band steeds minder hecht word. Maar ze negeerde het. Ondertussen kwam er ook een nieuw meisje in onze klas, waarmee ik een goede vriendschap kreeg. We gaan allebei hetzelfde niveau doen, en toch komen we niet bij elkaar in de klas. Dat was wel even slikken. Thuis ging het ook wat minder goed. Ik skipte mijn huiswerk, en mijn ouders en broer en zus kwamen pas met het avondeten thuis, waardoor ik me best vaak eenzaam voelde. Ik werd half telefoon verslaafd, en ik had nergens meer zin in. Toen de eindmusical kwam (Ja, ik zat/zit nog in groep 8 XD) Heb die ochtend een punt achter de vriendschap van mij en mijn ex-BFF gezet. En sindsdien doet ze alsof ik lucht ben, ik kon het gewoon niet meer, BFF zijn met haae. Nu begin ik pas echt de heftige gevolgen te krijgen van dit schooljaar. Mijn ouders hebben trouwens nog steeds geen vakantie. Mijn broer zit op kamers, en mijn zus is bijna de hele dag aan het werk. Mijn ouders denken trouwens nog steeds dat ik vriendinnen heb, maar eigenlijk ben ik ze allemaal kwijt.

Slapeloosheid

Telefoon verslaafd

Snijden (Sinds gisternacht weer begonnen)

Nog eenzamer voelen

Niet dat vakantie gevoel hebben.

Moe

Soms gewoon uit het niets boos of verdrietig worden. Niet in het bijzijn van anderen.

Soms gewoon het gevoel hebben alsof je in elkaar zakt.

Ben ik iets van depressief of zo? Of heb ik gewoon een ´dipje´? Heeft iemand ervaringen?

Liefsss

Hey,

Wat naar... of je depressief bent weet ik niet, maar bepaalde dingen herken ik wel zeker het snijden en moe zijn...  wat naar dat je door je ex- vriendin wordt behandeld als je lucht bent, maar hoe je het omschrijft klinkt het niet als een goede vriendin aangezien ze je ook gewoon toen negeerde wanneer je aangaf dat de band minder wordt. Kun je er niet met het nieuwe meisje over praten of een brief schrijven en daarin uitleggen hoe je je voelt? Verder weet ik niet goed wat ik moet zeggen... ben zelf op dit moment ook niet helder..sorry 

Liefs van mij 

Hoi lieverd,  wat naar allemaal, en dat je je zo voelt en genegeerd wordt. Wat kunnen mensen elkaar toch pijn doen . Dit verdien jij niet hoor.  Richting je ouders, wat zou er gebeuren als je ze dit allemaal zou vertellen?  Zouden ze dan misschien schrikken en beter rekening met jou gaan houden?  Ik begrijp dat je je alleen voelt, dat je mensen om je heen wilt. Dat mag je echt rustig vertellen thuis lijkt mij ! En misschien kun je ergens bij gaan, een leuke club of sport ? Daar ontmoet je dan ook weer andere , leuke mensen waar je vrienden mee kunt worden. Weet je wat je in elk geval ook even kunt doen? Met de kindertelefoon bellen! Heb ik ook gedaan toen ik het wel eens moeilijk had en dingen wou bespreken met iemand die ik niet ken maar waar je daardoor juist makkelijk mee praat. En dat helpt echt! Ze zijn heel lief en luisteren erg goed naar jou. En ga je na de zomer naar een andere school?  Daar kun je in het begin bijvoorbeeld ook rustig bekijken welke mensen je leuk en aardig lijken en daar contacten mee leggen. Tip: de stillere mensen zijn vaak het interessantst 😉en aardig!  Je lijkt mij namelijk zelf ook heel aardig en vriendelijk, dus dat verdien je wel!  En misschien is scouting iets voor je.  Probeer gerust eens de kindertelefoon: https://www.kindertelefoon.nl/bellen  of chat eerst met ze : https://www.kindertelefoon.nl/chat

Veel sterkte en succes ! Gun het je graag!

Groetjes liefs Tartan X

Hey lieve @Anoniema ! Ik sluit me helemaal aan bij @Tinkerbell  en  @Tartan14  hun lieve woorden ❤️  volg ook vooral je gevoel en laat je niet opzij zetten! Je lijkt mij een heel lieve gezellige, slimme meid en volgens mij kun je hele wijze gesprekken met jou voeren 😎 dat vind ik heel top! Ik hoop dat je de tips volgt en er verder mee kunt.  Ik ben zelf nadat ik was veranderd (dat verhaal wat je gelezen hebt van Maiskolfje) ook bij scouting gegaan omdat ik een sociale hobby zocht waar je ook echt veel van leert en aan hebt. En geen moment spijt gehad! 😍  Veel succes en sterkte en je kunt het ! 

Liefs Tover xxx

Lieve iedereen

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Een paar weken terug heeft mama littekens gezien op mijn schouder omdat mijn mouw wat ‘opwaaide’. Sindsdien is ze helemaal hyper. Ze heeft met mijn psycholoog het erover gehad en ik moest ook van die stomme gesprekjes voeren, en mijn psycholoog had Dysthyme geconstateerd. Geen idee of ik het goed schrijf 😉. Dat is eigenlijk gewoon depressief zijn maar dan erger en langer. Ik heb het ook al best lang dat ik mij snij. En die nare gevoelens. Ik ben echt helemaal kapot. Mam praat met iedereen die ze kent over mijn aandoening, dat hoor en zie ik niet maar ik weet het zeker. Ik denk dat zij het trouwens ook zat is, die gesprekjes. En ook dat ik de hele dag op mijn kamer zit. Zelf ben ik ook die psycholoog gesprekjes echt helemaal zat, ook al doe ik dat nog maar een paar weken. Vrijdag heb ik weer een gesprekje. En daar verheug ik me heel erg op😐 door de drukte enzo ga ik even een paar dagen stoppen met dit forum. Niet omdat ik jullie stom vind ofzo hoor! Want jullie zijn naast mijn vriendje de enige aan wie ik dit allemaal kan vertellen. Dus echt niet voor altijd, trouwens Tuurlijk ben ik blij met jullie hulp, maar ik moet even alles op een rijtje zetten, en heel veel slapen. Want ik voel me net een zombie. En daarbij heb ik jullie hulp niet nodig. En als ik eerlijk ben kan ik het nu ook ff niet gebruiken. De komende dagen blijf ik alleen maar in bed liggen. Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties 🙏🏻 

Liefs Anoniema 

Veel sterkte @Anoniema! Ik wens je veel voorspoed in deze lastige tijden. Deuren zullen voor je openen van plekken waar je het niet zult verwachten, dus houd de moed hoog! Weet dat ik wacht op je terugkomst😉🥰

Veel liefs,

Salam❤️

Lieve mensen,

Heel erg bedankt voor jullie medeleven. @Salam, echt super bedankt voor de reactie die je hebt gestuurd, heel lief van je <3

Ik had het donderdag aan mijn vriendje vertelt en die was best wel relax zeg maar. Hij was echt heel lief 🙂. Vrijdag had ik een gesprek met mijn psycholoog en mijn moeder had ook nog allemaal gesprekjes van school en de psycholoog en zo. Mijn moeder heeft met school afgesproken dat mijn schooldag maximaal 4 uur duurt. Dan moet ik naar huis. Ik heb ook al tips gekregen met het eten en sporten. Elke week moet ik 2 uur lang een sport doen en ik moet elke dag 1985 calorieen binnenkrijgen. 

Ik heb de afgelopen dagen weinig geslapen, de eerste nacht 5 uur en de andere nacht 8 uur.

Maandag gaan we op vakantie in Engeland. Ik heb er wel zin in maar ook weer niet. 

Ik ga weer stoppen ;)

Liefs Anoniema 😘

Hey! Fijne vakantie! Probeer er van te genieten en hopelijk heb je heel veel plezier!! 

Liefs, Tover xxx

Lieve mensen, 

Als allereerst,

@Tover01 bedankt voor je lieve reactie :) 

Ik waardeer het heel erg. <3

Ik heb getwijfeld of ik dit in een nieuwe topic zou zetten of niet, maar het gaat gedeeltelijk wel over mijn depressie dus ja.

Ik zit nog steeds in Engeland, in een gehuurd huisje. Fantastisch, ik ben helemaal kapot.
Ik 
heb dus telkens het gevoel dat ik overbodig ben, en een ruzie met mijn ouders maakt dat gevoel steeds erger. Ik wil dus alles goed proberen te doen, maar dat lukt natuurlijk niet. Hoe kan ik dat gevoel stoppen? Of is dat ‘onmogelijk’ in een depressie?

(Niet lachen 😬) Vanmorgen had ik dus op mijn slaapkamer een woede-aanval en ik was dus zo boos dat ik het bedsprei doormidden heb geknipt. Maar dat bedsprei is dus van die mensen die daar normaal wonen. Niemand weet er nog iets van, en ik heb het bedsprei onder mijn bed gestopt. Maar moet ik het dan zo laten of moet ik het vertellen aan mijn ouders of moet ik op het einde gewoon ergens geld van mijzelf op een plekje in het huis leggen? Of is dat heel raar? Help me! Zit helemaal in de stress 🤢

Liefs Anoniema ❤️

Hallo,

Ik zou het aan je ouders vertellen en een nieuwe kopen, want het zou een beetje onbeleefd zijn als je dat niet zou doen.

Liefs, justGhast

Heey,

Ff een kleine update, het gaat vandaag best wel slecht met me, mama heeft een afspraak gemaakt om de maandag na de vakantie slaappillen voor mij te kopen omdat ik ongeveer maar 6 uur per dag slaap. 
Ook heb ik helemaal geen zin meer in de vakantie. Een snijwond van mij is ontstoken, maar ik kan het niemand zeggen, en ik kan het allemaal gewoon niet meer aan… het is gewoon stom dat ik dysthyme heb, misschien kon ik het wel voorkomen… het bedsprei heb ik genaaid mijn ouders zouden sowieso boos wezen als ik het had verteld. 

Liefs.

Hey @Anoniema ,

Wat rot. 😞 Slaappillen is alleen niet zo 'n goed idee en krijg je gelukkig ook niet zomaar. In het begin helpt het, maar dat word snel minder en het is moeilijk om er vanaf te komen. Hoe laat ga je nu slapen? 

Is die wond groot? En ik denk dat je het toch moet zeggen lieve schat... Snap dat het heel lastig is, al weet ik ook dat ik het niet 100% kan begrijpen, omdat ik het zelf niet doe.. En sowieso verdien je echt hulp hierbij. 😘

Liefs.

Lieve @Jesse08 

Fijn dat je me er mee waarschuwt! Ik zal het tegen mijn moeder zeggen. Ik moet om 9 uur in bed liggen, 21:15 lichten uit. Eerder was het later, maar door mijn toestand nu dus eerder. Ik kan dan vaak tot middernacht niet slapen en dan slaap ik om ongeveer half 12 tot half 5/6

De wond is best groot ja… 

Ik denk wel iets van 6 centimeter. Ik probeer de moed te verzamelen om het tegen mijn moeder te zeggen, maar nu durf ik dat niet, want dan wil ze mijn hele lichaam (zonder privé plekken denk ik) controleren, en dan komt ze erachter dat het veel erger is dan die paar snijwonden op mijn schouder.

Ik heb er vaseline opgedaan (geen idee of dat helpt). 
Misschien nog tips voor zalfjes ofzo?

Liefs, Anoniema

Hii @Anoniema ,

Denk dat het verstandiger is om het hoe moeilijk ook wel tegen je moeder te zeggen, ik niet zelf ook grote/ diepe wonden en als je er niet optijd bij bent gaan ze insteken ( dat heb ik zelf op het moment) .... en wat ik gebruik is meestal vaseline, baby olie en soms sudocrem. Hopelijk helpt het je !

Sterkte en veel liefs van mij 

Hoi lieve @Anoniema ,

Die tijd is prima hoor! Rot dat het dan nog niet goed gaat. 😞 Ik denk doordat je piekert? Misschien kan je overdag een soort dagboek maken, dan lucht dat misschien een beetje op. En voordat je gaat slapen kan je bv. een boek lezen zodat je dan even afleiding hebt.

Je kan betadine zalf proberen en dan een steriel gaasje met wat verband, maar 6cm is wel heel groot… Misschien kan je voor je moeder een brief schrijven? En ik heb vertrouwen in je dat het gaat lukken. ❤️ Je hebt echt hulp hierbij nodig, en ik snap dat de drempel hoog is, maar hoe eerder je hulp zoekt hoe makkelijker je er weer vanaf komt. Dus echt doen hoor. 😘

Liefs.

Hoihoii @Tinkerbell en @Jesse08 

Dankje dat jullie meedenken,

Ik weet niet precies hoe erg het is, mijn ontstoken wond, maar het is opgezwollen, rood, en er komt (af en toe) pus uit (sorry als het niet zo lekker klinkt 🫣)

@Tinkerbell en @Jesse08 het stomme is dat we in een huisje zitten in Engeland, daar staan dus geen zalfjes ofzo in de kast, mijn zus heeft vaseline voor haar lippen mee, dat pak ik elke ochtend, maar verder hebben we dus geen zalfjes mee. Wel heb ik in het huisje een doosje met gaasjes, verbandjes, en pleisters en nog meer van dat soort spul gevonden, ik ga nu een gaasje proberen met een verbandje erom heen, en ik zal morgen of in de middag proberen sudocreme en betadine te kopen, maar ik weet niet of en dat gaat lukken (ons huisje ligt in een klein dorpje met een drogist, dus daar zal ik wel wat kunnen kopen). @Jesse08, die brief van je is een goed idee, misschien kan ik eerst wat oefenbrieven schrijven, en er dan echt eentje geven.

Sorry als ik misschien niet zo aardig klonk, dat moet je niet verkeerd opvatten 😉

Liefs Anoniema

Hoi lieve @Anoniema ,

Nee hoor, het kwam niet onaardig over! 🙂

Ik had er helemaal niet over nagedacht dat je in Engeland bent. 😞 Ik weet niet of ze daar Betadine hebben, maar miss wel een andere ontsmettende zalf. Maar ik heb zelf ooit zoiets gehad (geen sh hoor) en toen ik een zalf erop deed van de huisarts werd het alleen maar erger… , dus wel iets om voorzichtig mee te zijn. Je kan misschien ook gewoon 'antiseptic wound cleaner'  kopen en dan gewoon de wond ontsmetten (dat spul op een steriel gaasje doen en dan voorzichtig erover het schoonmaken, en dan met een nieuw steriel gaasje zonder dat spul + verband erop doen). Doe er dan maar geen sudocreme of vaseline op, je zit met je handen in zo n potje en dan kan het denk ik juist weer geinfecteerd raken omdat die creme vies is. 

Maar het is denk ik wel beter dat je wel zo snel mogelijk het toch tegen je ouders zegt, want 6cm is wel groot.. En als er pus uit komt is het wel behoorlijk ontstoken.. :(

Liefs.

Hoi lieve @Jesse08 en de anderen,

Dankje voor je reactie @Jesse08, ik heb het al eerder gelezen, maar ik had toen nog niet gereageerd, dus daarom nu maar even.

Ik ga het morgen echt zeggen, ik beloof het, maar dan moet ik het eerst even voorbereiden, ik zal morgen wel een update geven. Ik heb ontsmettingsmiddel gekocht (betadine kon ik niet vinden). Sudocreme hadden ze niet, en ik heb voor de zekerheid ook een klein flesje met babyolie gekocht zoals @Tinkerbell  zei. Ik had maar 6 pond mee en de prijzen waren best hoog, sowieso in een Spar, dus meer kon ik ook niet kopen. Ik heb het van mijn vakantiegeld gekocht. Ik loop nu ondertussen met verband en een gaasje om mijn bovenbeen. Dankje voor de tips @Jesse08, ik heb ze kunnen gebruiken. 

Liefs Anoniema ♥️

Hoi lieve @Anoniema ,

Fijn dat het gelukt is met ontsmettingsmiddel. :)

Super dat je het gaat zeggen!!♥️😘 Ik ben echt trots op je!

Liefs.

Heey!

Dankje voor je lieve reactie @Jesse08 
Ik heb het vanmorgen gezegd. Mijn moeder werd niet boos (!) en ik heb alleen de snijwond laten zien die ontstoken was op mijn bovenbeen. Ik ben helemaal kapot, dus ik ga slapen.

Liefs Anoniema ♥️

Hey lieve @Anoniema ,

Super dat je het gezegd hebt. 😘 Fijn dat je moeder niet boos werd. :)

Hoop dat je goed slaapt. ♥️

Reageer