Vraag

ik ben klaar met vechten, ik wil niet meer

  • 31 March 2024
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Lieve lieve lieve lieve lieve persoon,

Bedankt dat je hier bent bij mijn topic. De laatste tijd is gewoon kut, ik ben gewoon depressief en kan niet meer verder. Nu met drukke periodes die eraan komen, toetsweken en gewoon te veel pijn is het denk ik te laat voor enig hulp. Ik maak vaak topics over hoe ik me voel, maar er wordt eigenlijk nooit echt goed en veel gereageerd, terwijl al die vragenlijsten over seks enzo ohzo vol zitten. Het lijkt wel of de mensen die echt kapot gaan weggejaagd worden door de meerderheid die hier is met 1 reden, seks. We zijn gedaald tot dit niveau waarin de seksuele topics waar er misschien wel 1000 van dezelfde vragenlijsten zijn, dit forum overnemen.
 

Maar goed verder met hoe ik me voel, zoals ik al heb gezegd, ik wil dood. Ik ben kapot en altijd moe en eigenlijk compleet klaar met dit leven. Ik vecht voor mn ouders want ik wil niet de slechte zoon zijn die niet sterk is en gewoon zelfmoord pleegt. Daarom heb ik nagedacht over een andere manier, selfharming. Ik doe t vaak op allerlei manieren ik zal ze maar niet opnoemen hier. Pijn in het lichaam maakt pijn in je hoofd minder en oooh wat werkt het goed, maar ook verslavend, ohzo verslavend. Soms zit ik alleen op bed en heb ik gewoon zin om mezelf helemaal kapot te snijden, nou weet ik dat dit niet goed is maar tja het gebeurd nou eenmaal. Ik heb nagedacht over een psycholoog en dit ook geprobeerd ergens(anoniem) maar merk nu al dat is niks voormij. Dus dat wordt niks voor als jij dat als oplossing zag, ik ben leeg en das kut. Door vrienden die me laten stikken en het meisje van mn dromen die me nooit zag staan ben ik nu een compleet ander persoon. Van de vrolijke ik naar de ik die nergens maar dan ook nergens meer plezier uit haalt. Ik kan de laatste keer echt lachen niet eens meer herinneren.

Het liefst lig ik de hele dag in bed, moe en kapot van die enorm zware dag school. Huiswerk doe ik niet meer, cijfers storten in en mn toekomst ook. Ik had nog zon mooi wereldtje gemaakt waar alles perfect was, maar nu is het een zwarte wereld waarin niks meer mooi is. Ik voel me zo kut overal behalve hier, op dit forum, waar ik mn hart kan luchten en kan laten zien dat depressie een ongelofelijk groot probleem is. Maar net als pesten, discriminatie, oorlog en nog zoveel meer kan je het nooit volledig stoppen. Elke dag gaat er wel weer iemand dood door een depressie, waarom wordt een gedeelte van de mensheid zoiets aangedaan. Ze leven voor niks, net als ik. Ik had ooit veel vrienden en een perfect leven, nu is alles ingestort, mensen vinden me niks meer niemand geeft om me en ik word alleen maar belachelijk gemaakt en uitgelachen omdat ik er gewoon ben. Ik deed toch niks verkeerd? Ik denk dat de depressie deze strijd gaat winnen, hij is sterker. Sterker dan ik ooit zal zijn, en sterker dan ik ooit al was toen alles nog normaal was.

Als je dit nu nog leest wil ik een ding zeggen, goedzo. Je bent een goed persoon en jij verdient dat perfecte leven dat je wilt, en zolang je je oke voelt ga ervoor. En zorg ervoor dat je nooit maar dan ook nooit verliefd word want dat is nog gevaarlijker dan wat dan ook. Ik sluit hierbij mn topic maar af, wie weet zie je me ooit nog terug hier. Want hier is het meestal fijn veilig en kan ik niet zomaar worden uitgelachen, puur en alleen omdat ik ik ben:( 


3 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey, ik heb je vorige topics ook even gelezen en zoals ik het begrijp voel je je zo doordat je bent afgewezen door het meisje wat je leuk vindt en dat de vrienden die je dacht te hebben, geen echte vrienden bleken te zijn. 
Ik heb ook zo’n periode gehad en wat bij mij hielp was vooral dingen doen die ik leuk vindt, nieuwe hobby’s uit proberen enz. want wanneer je iets doet wat je leuk vindt ga je je vanzelf beter voelen ook al gaat het voor de rest kut. 
probeer ook vrienden te worden met mensen uit andere klassen, of bijv. Van een sportvereniging lid te worden en daar met mensen contact leggen. Dit heeft bij mij tenminste wel geholpen!

Maar ik ben ook wel graag op mezelf en doe ook gewoon dingen alleen zoals op stap gaan, zelf dagjes uit doen gewoon voor mezelf, dingen gewoon voor jezelf doen is ook goed en het is niet erg of raar als je ook gewoon in je eentje dingen doet. Er zijn wel mensen die dat zullen zeggen maar daar moet je niet naar luisteren en gewoon doen wat je zelf wil! 
ook wil ik zeggen dat dit meisje niet de enige op de wereld is die je leuk kunt vinden, ook al voelt dat nu misschien wel zo, maar liefdesverdriet gaat over en op een gegeven moment vind je vanzelf iemand die je leuker vind

 

ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen en weet dat je niet de enige bent die zich zo voelt ook al lijkt dat misschien wel zo, maar de meesten durven daar gewoon niet voor uit te komen wanneer ze met een probleem zitten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @ik_weet_niet 

Misschien ben je die reacties van mij immidels zat maar ik wil je nogsteeds helpen, ik hoop dat mijn vorige reacties toch nog iets hebben gedaan.

Ik geloof dat het echt goed komt, er is altijd een betere optie dan zelfmoord of self-harm.
Probeer nogsteeds, ookal heb je dat al misschien geprobeert, erover te praten. Zelfs nog een keer met een psycholoog, hun zijn namelijk echt getrained op dit soort dingen en ik zie dit nogsteeds als de beste optie die goed kan helpen.

Ik zou school even laten zitten voor wat het is, je kunt over je situatie met je mentor nog over hebben, je eigen gezondheid is nu proriteit.

Je kunt natuurlijk nogsteeds altijd met de Kindertelefoon bellen, misschien dat hun nog op andere opties kunnen komen.

Ik hoop dat je nog iets uit mijn reactie hebt kunnen halen, maar ik geloof echt dat het goed komt!🩷

Liefs ItzJustin🍀

Reputatie 4
Badge +1

Lieve @Poppetje en @ItzJustin 

Bedankt voor de reacties, ik zal er naar kijken en als t niks wordt tja dan maak ik misschien nog een topic of niet ja zoiets.

Reageer