Ik heb een enorme terugval in mijn anorexia, ik val erg snel en veel af. Ik ben niet ziek genoeg, ik moet en zal afvallen. Ik.ben.niet.ziek.genoeg. Het enige wat ik wil is afvallen en dood. En nee 113 werkt niet, ik wil geen hulp meer!
Vandaag was ik bij mijn psychiater. Ze had papieren meegegeven om me terug te laten opnemen in de psychiatrie op de afdeling ontwikkelingstoornissen en psychotische stoornissen (ik heb autisme, maar niet ontzettend veel last van) vorige keer. Mama is het hier niet mee eens, ze denkt dat opgroeien in mijn thuissituatie het beste is. Even voor de context mijn thuissituatie is heel erg slecht. Dusja voorlopig zijn de papieren nog niet ingediend.
Ik had tegen mijn psycholoog verteld dat ik soms dingen hoor en zie en bepaalde overtuigingen heb zoals dat er een hele oorlog komt en dat ik de wereld moet redden. Ik kreeg ook antipsycotica in lage dosis (boven op mijn antidepressiva, blijkbaar was die antipsychotica om mijn gemoed nog wat beter te maken) al deze dingen zorgden ervoor dat ik dacht dat ik misschien ook psychotisch was, ik besprak dit met mijn psycholoog, wat doet zij?? Ze vertelt dat aan mijn psychiater en mijn psychiater vertelt dat vandaag bij het gesprek waar mijn ouders bij zitten. En dan zegt ze zo van ja je hebt helemaal geen psychotische stoornis hoor.
Mijn mama loog ook heel de tijd: Ja haar gewicht is stabiel, ja ze eet goed,.. MAMA NEE HET GAAT NIET! Ze weet dit verdomd goed, het gewicht heeft ze met haar eigen ogen gezien op de weegschaal. Zou ze het echt niet doorhebben of zou ze het gewoon niet kunnen aanzien?
We zouden een project opstarten voor mijn thuissituatie met een organisatie, die nemen ons niet aan, we moeten meer investeren in ambulante hulp, alsof we dat nog niet doen (2 psychologen, psychiater, ondersteuning op school, online hulpplatformen zoals dit,..)
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik wil geen hulp meer..
Liefs
Anoniem789
Bladzijde 2 / 2
Wat heftig hoop dat je snel weer erboven bent en blijf
Hey lieve @Anoniem789 ,
wat ontzettend heftig dit zeg. Ik begrijp dat je geen hulp meer wilt toch hoop ik dat je iets kunt vinden voor hulp wat dat verdien je echt!! Ik vind het ook lastig om iets te zeggen.. het komt ook wel dichtbij . Hoop dat je ondanks dit toch een beetje kunt genieten en weet dat iedereen het beste zou willen voor je 🫂
veel liefs en een dikke knuffel 🫂
Hai lieve @Anoniem789 ,
Hmm wat lastig dan🫤 is er niet iemand nu die je al langer kent en vertrouwt? zou het al helpen het eerst tegen iemand anders te zeggen ipv een hulpverlener en dat die dan helpt het daar tegen te zeggen? of dat het delen daarna wat makkelijker gaat?
liefs en knuffel 🫂❤️
Hey,
@Gekehenkie dankjewel!
@Blub super lief en wat naar dat het dicht in de buurt komt voor je...
@Cantaloupe ik heb het al wel tegen wat mensen gezegd (ook geen hulpverleners) en dat maakt de drempel iets minder hoog maar alsnog.. thanks voor het meedenken!
Update van vandaag:
Ik heb vanochtend lekker geschilderd en vanmiddag gebakken/gekookt. Alleen tegen de avond ging het mis, mijn broertje werd enorm boos en ging mensen slaan , en dingen rond gooien, eerst bedreigde ik hem met een mes en daarna hij mij, mama liep boos weg van huis, papa zegt dat hij niet meer in dit gezin wilt zijn, mama roept :" Ik bol het af en iedereen kan de pot op." En ik..ik ben weggelopen van huis tijdens die ruzie onderweg naar het spoor ben een klein uur vermist geweest nu ben terug thuis. Ik had het super koud. De sfeer is nogsteeds niet leuk maarja het kan erger.
Ik merk wel dat de drempel nu lager is om nog eens weg te lopen.
Liefs en stay safe
Anoniem789
Vandaag was ik naar mijn familie voor kerst, was best druk haha. Heb vandaag wel best goed gegeten, ik voel me nu wel schuldig en mn es zegt dat ik morgen moet compenseren.
Ik droom de laatste tijd veel over dat ik word opgenomen in de psychiatrie.. Ben er dus duidelijk wel veel mee bezig. En eerlijk dat zijn de dromen die me het meest bijblijven, en die ik ergens ook wel fijn vind.
Ik ben de laaste tijd zo vergeetachtig, heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen komen? Ik vergeet mijn medicatie (Sertraline 75mg) onder andere in te nemen. Heb ik die zelfs ingenomen vanochtend? Ik weet het niet meer, ik ben het al een paar keer vergeten deze week en als ik dat vergeet kan dat serieuze (medische) gevolgen hebben.
Pff ik stoot echt iedereen van me af, enkel hier doe ik nog mijn verhaal, wacht wat wou ik nu weer zeggen, ja kijk dat bedoel ik dus. Ahja ik weet het terug, en dat ik me dan soms ook wel schuldig voel als ik hier steeds weer een update geef omdat ik het gevoel heb tot last te zijn. Ik weet dat dat niet zo is want ik vind dat ook niet van anderen maar alsnog.
Liefs
Anoniem789
Haii lieve @Anoniem789 ,
ik reageer morgen ook nog wel, maar van die vergeetachtigheid heb ik ook..
misschien helpt een medicijnendoosje en dat je die neerzet op een plek waar je vaak bent? en dan 1x per week op een vast moment na het laatste medicijn van die dag het weer opnieuw bijvult
liefs
Hai lieve @Anoniem789 ,
wat erg wat er thuis gebeurd is weet niet goed hoe ik erop moet reageren.. hoe gaat het vandaag?🫂
hmm zou je dan eigenlijk ook opgenomen willen worden?
en van die vergeetachtigheid, ik denk dat je gwn veel aan je hoofd hebt en daardoor dingen vergeet
je bent echt niet tot last hier!🫂
liefs
Heyy lieve @Anoniem789,
Wow.. Ben even een weekje niet op het forum geweest en nu lees ik dit.. Schrik best wel van je topic vind het echt niet leuk om te lezen dat het zo gaat met je..
Misschien komt die vergeetachtigheid door dat je zoveel aan je hoofd hebt. Kan je misschien alarm zetten op je telefoon voor je medicijnen zodat je die niet meer vergeet?
en dat ik me dan soms ook wel schuldig voel als ik hier steeds weer een update geef omdat ik het gevoel heb tot last te zijn. Ik weet dat dat niet zo is want ik vind dat ook niet van anderen maar alsnog.
Zoals je zelf al zegt dat is echt echt echt niet zo! Zoals je zelf mooi vertelde op een van mijn topics '’Wees een beetje lief voor jezelf, je bent het waard'’ dat geldt absoluut ook voor jou!
Ik weet verder niet zo goed wat voor tips ik je moet geven, maar blijf asjeblieft hier posten als je dat nodig hebt dat vinden wij alleen maar goed van je en je bent hier niemand tot last! Ik hoop dat je weer een lichtpuntje gaat vinden in je leven want dat is zo'n lief iemand als jij echt enorm gegund!
Veel sterkte en een dikke knuffel van mij, ItsJustMe
Haii lieve @Anoniem789 ,
hoe gaat het nu met je?
Ps. @ItsJustMe ik vind wat je schrijft heel lief, ben het er helemaal mee eens🩷🫂
@Cantaloupe yes ik heb een medicijnen doosje, maar vergeet het alsnog soms te pakken, eindstand ik was het die ene keer dus ook echt vergeten sinds dien let ik er beter op en vergeet ik het niet meer! Soms laten die medicijnen me fake goed voelen ofzo en dan denk ik, ik heb die niet meer nodig, alles gaat goed, terwijl als ik die dan 2 dagen niet neem, ik m'n bed niet uit geraak, phahah klein inschattingsfoutje van de firma . En ook nog een andere slechte reden (zm) maar dat ga ik niet heel concreet beschrijven hier.
Ja ik zou wel deels willen opgenomen worden, ik ben al eerder in de psychiatrie beland, was niet de beste ervaring maar het was oké. Ik ben soms echt bang, ik zie dingen die er niet zijn en hoor allemaal geklop op de deuren. Gisteren was ik gaan laserschooten met een paar vriendinnen, was heel gezellig, alleen toen we binnengingen was er een soort doolhof zeg maar, waar je jezelf achter kon verschuilen. Je kon daar prima over kijken en de ruimte was gewoon groot maar ik kreeg ineens een paniekaanval, ik dacht dat er ineens slechte mensen achter me aanzaten met geweren die me dood gingen maken en ik ging echt niet goed, alles bonsde in mijn hoofd, elke keer als iemand mij eraan schoot met zo'n lasergun was ik enorm bang, ik dacht heel de tijd dat er iemand achter me stond om me te vermoorden, en zag ook soms een schim. Het was eehh...mega eng.
Dit lijkt allemaal een beetje op een psychose, maar dit duurt altijd max een paar dagen, soms een paar uur, en dan is dat voor een week niet ofzo en dan komt dat terug. Ook zo hele rare ideeën van dat er oorlog komt (zonder enige duidelijke reden) en dat ik de wereld moet gaan redden. Ik deelde mijn zorgen hierover met mijn psycholoog. Wat doet zij? Zij vertelt dat door aan mijn psychiater en mijn psychiater zegt dat aan mijn ouders. Toen was ik het vertrouwen in de mensheid even kwijt hoor.
@ItsJustMe wat je schrijft is zo ontzettend lief!
Een alarm is nog wel een goede, dankjewel voor de tip! Awh het is echt super lief wat je schrijft!! Ik kan niet uitleggen hoeveel dit met me doet! <3
En het is waar.. ik moet echt ook een beetje liever zijn voor mezelf, maar jij ook he! Want wij zijn het waard!!
Vandaag een best wel oké dagje gehad, wel laag zelfbeeld, ik walg op dit moment echt van mezelf als ik in de spiegel kijk. Ach ja, ik ga lekker slapen. Slaaplekker iedereen xx
Liefs
Anoniem789
Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats geen triggerende content.
Haii lieve @Anoniem789 ,
pff jeetje wat heftig weet niet goed hoe ik er op moet reageren..
hmm tja van dat opgenomen willen worden is wel een beetje herkenbaar..
wat erg dat je psycholoog dat deed, snap wel dat je vertrouwen dan weg is ik vraag zelf soms wat ze dan tegen mijn ouders gaat zeggen, zou je dat ook durven? bij mij zei de psycholoog een keer letterlijk mijn nare gedachten tegen mijn ouders.. ook al was het niet gevaarlijk voor mezelf..
wat naar dat je zo walgt van jezelf ik herken het wel.. is dat lage zelfbeeld vooral je uiterlijk of innerlijk?
liefs en knuffel
Hey,
Ben ik effe weinig actief en dan ben ik er weer effe en dan zie ik dit… Heftig! Ik weet echt niet wat ik moet zeggen… Ik hoop dat je je snel beter voelt en de hulp krijgt die je nodig hebt en echt werkt! Je verdient dat het beter gaat en je gaat er weer uitkomen. Sorry dat ik geen tips heb :(
Liefs van mij <3
PS: Sorry als het wat slordig is!
Hey lieve @Anoniem789 ,
allereerst een knuffel 🫂 jee wat naar en heftig toch. Begrijpelijk dat je je op zo’n manier je vertrouwen in mensen kwijt raakt , toch hoop ik dat je het wel blijft delen en daarbij aangeeft dat je niet wilt dat het weer wordt doorgegeven. Hoop dat je snel hulp krijgt die je verdient en dat het weer wat beter gaat. Ik denk aan je 🥰
liefs
Heyy lieve allemaal,
Ik ben al een paar dagen niet meer actief op het forum. Het gaat enorm slecht met me, ik kan niet meer, ik ben zo op. Alsjeblieft, ik smeek iemand help me uit deze hel, ik ben zo moe, levensmoe
Het liedje dat mijn situatie uitbeeldt is dat van Maaike Oudboter, lijmen heet het. De ene kant wil ik hulp, ik voel dat ik het niet alleen kan, dat ik het niet alleen wil. Maar langs de andere kant, word ik steeds aggresiever naar iedereen, ik sla mensen, trek haren uit,.. Ik wil dit niet, ik ben niet mezelf. Ik ben geen persoon meer, de demonen in m'n hoofd hebben het van me overgenomen.
Alsjeblieft, iemand, ik kan niet meer, ik ben al 3 jaar ziek, ik ben op.
Ik zal even weinig actief zijn, als ik de fut vind kan ik een update plaatsen hierop en op uitzonderlijke topics zal ik nog wel reageren maarja ik zal dus even amper nog actief zijn voor een tijdje..
Ik hou van jullie, zorg goed voor jezelf
Liefs
Anoniem789
Lieve @Anoniem789 ,
ik weet echt niet hoe ik hier op moet reageren, vind het enorm heftig is er iemand die dit weet?.. en mensen waar je agressief tegen bent trekken die aan de bel bij hulpverleners?
maar je zegt ´Maar langs de andere kant, word ik steeds aggresiever naar iedereen, ik sla mensen, trek haren uit,..´ , bedoel je dit dan ook dat je bang bent dat dit bij hulpverleners gebeurd en dat het moeilijk maakt hulp te zoeken? je verdient het echt <3
pas ook goed op jezelf
voel je écht niet verplicht om snel te reageren en misschien andere topics maar even sowieso niet?
liefs en dikke knuffel
Hi lieve @Anoniem789 ,
Ik weet echt niet wat ik moet zeggen, maar jeetje wat heftig. Wel begrijpelijk dat je je zo voelt als het al zo lang gaat. Ik hoop toch dat je goed en de juiste hulp hiervoor zal krijgen, snap dat het dubbel voelt maar je bent het echt waard en is je zeker gegund! En is niet erg dat je weinig actief bent, je gaat zelf voor alles.
Veel liefs en een knuffel
Hey lieve @Anoniem789,
Wat ontzettend heftig! Ik wou dat ik wat voor je kon doen! Het enige dat ik weet te zeggen is dat je sterk moet proberen te zijn, hoe lastig het ook is, mensen willen je niet kwijt en ik ook niet… En het is niet erg als je (bijna) niet online bent, ik ben ook lange tijd weggeweest.
Ik hoop echt dat het snel beter wordt voor je! Zijn er series of films die jou even kunnen afleiden van hoe je je voelt? Of heb je mensen die jou even kunnen aflleiden? Huisdieren?
Ik zou willen dat ik je een knuffel kon geven….
Sterkte!
@Anoniem789
We lezen dat het momenteel niet zo goed gaat. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.