Skip to main content

ik ben kapot..

• December 17, 2024
  • 117 reacties
  • 1828 Bekeken

Toon eerste bericht

117 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 14, 2025

Heyy, 

@Cantaloupe nja eet nogsteeds te weinig maar wel al meer dan eerst! Na die 3 dagen was ik weer hervallen in zelfbeschadiging en nu ben ik weer clean. Ja schema is een groot verschil, wat ik at was veel te weinig en met mijn huidige schema moet ik aankomen dusja. 

@Tover01 super lief!! 

Update: Ik had het een moment heel erg lastig en heb toen met de kt gechat en voelde me zoveel beter. @moderator Ze heette Lisa, als jullie haar kennen bedank haar nog eens voor haar lieve en goede hulp. 

Er is ook minder fijn nieuws uiteraard... Het gaat de laatste tijd qua fysiek niet goed, ik heb vaak hartkloppingen waarbij mijn hart dan super snel gaat kloppen (120-180) en er een hele erge druk is op mijn borst en daardoor moeilijker kan ademen. Ik kreeg hartkloppingen tijdens de les, ben dan naar het secretariaat gegaan, op het ziekenbedje gaan liggen en eerst staarde ik wat en ruste ik wat want dat is zo vermoeiend, ik was een beetje van de wereld af, daarna begon ik met mijn ogen wat raars te doen en begon ik te schokken/stuipen, ben toen een tijd buiten bewustzijn geweest en dan weer even terug en weer weg uiteindelijk werd ik wakker en was het schrokken minder en dan weer weg. Toen ik terug bij bewustzijn was wist ik even niet meer waar ik was. Ik probeerde iemand te roepen maar ik had geen krachten, ben zachtjes 'help' beginnen roepen en tegen de muur te kloppen met m'n laatste krachten, maar niemand hoorde me..  Toen begon ik helemaal te trillen met m'n tanden en benen. M'n handen werden helemaal paars ik ben dan naar het secretariaat gestrompelt en daar ben werd ik weer slecht geworden en ben ik in elkaar gezakt. Ik zat daar op de grond, weet zelf ook niet meer zo goed waarom ik daar bleef zitten maar ik was niet zo helder. Niemand zat op het secretariaat en uiteindelijk heeft iemand mij gevonden en dan hebben ze mij met 2 leerkrachten terug naar het ziekenbedje gesleurd en is mama gebeld. 

Heeft iemand dit ooit gehad? Wat moet je dan doen? Bij het begin van het stuipen was ik nog wakker en tussendoor af en toe ook, kan dit? Heeft iemand een idee wat dit heeft uitgelokt? Ik ben niet bekend met epilepsie maar wel met een lage bloeddruk, mss kan het nog wel dat ik een grote bloeddrukval heb gehad maarja van waar komt dat stuipen dan? Ben wel van plan om dit nog met een dokter te bespreken hoor. 

Liefs

Silence 

(Ps wat vinden jullie van m'n nieuwe naam en profielfoto?)

• January 14, 2025

Haii lieve ​@Silence ,

awh wat naar🫤 ik reageer even kort want mijn mobiel is weer eens 1 procent 🫠

ik heb dat zelf niet gehad... Wel dat ik wit wegtrok en bijna niks maar zag maar wel bij bleef.. ik had toen al wel ondergewicht. misschien komt het bij jou ook door je eetstoornis? maar goed dat je tegen je dokter gaat zeggen 🩷

liefs en welterusten 🤗 reageer morgen ook nog wel

Vind je nieuwe naam en foto trouwens leuk!🤗

( reacties samengevoegd door De Kindertelefoon )

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Silence ,

Ah jeetje ik schrik hier wel van wat heftig en naar dit 😥😖. Ik heb dit zelf niet gehad, maar ken wel iemand die wel soortgelijke dingen heeft gehad als jou en dat kwam  door een te lage bloeddruk en veel stress en paniek wat moeilijk te uiten was..  Goed van je dat je van plan bent om naar de huisarts te gaan.  Ik hoop wel dat je dit niet weer zal krijgen en de huisarts iets voor je kan betekenen hierin. 😖😘 Hoop toch dat je je snel weer wat fijner gaat voelen. 

Veel liefs en dikke knuffel 🤗💖

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 14, 2025

Hoi ​@Silence  jeetje meis wat heftig! Dat klinkt behoorlijk ingrijpend hoor. Heel goed dat je dit met je arts gaat bespreken, wat ern schrik! Ik hoop dat het gesprek met je arts veel oplevert en het beter met je gaat!! 

Je naam en pf vind ik heel mooi! Past bij elkaar met die prachtige maan.  Mooi gekozen! Net als de nieuwe pf van ​@Tover01 die vind ik ook super vet! 

Veel sterkte! 😘 Groetjes Tartan Xxx

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii ,

Oeps ben het vergeten erbij te zetten 🤭 maar ik vind je nieuwe naam en profielfoto ook leuk!

Liefs 🤗

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • January 15, 2025

Hallo lieve forumleden,

het is heel mooi om te zien dat jullie elkaar zo goed steunen. Toch lijkt dit topic wel weer een soort chat te worden en dat gaat in tegen forumregel 5. Zouden jullie daarop willen letten?

Het zou bijvoorbeeld helpen als jullie alleen echt inhoudelijke reacties zouden plaatsen, dan wordt het minder een chat. 

Bedankt,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

• January 15, 2025

Haii ​@Silence ,

van dat niet helder zijn had ik toen trouwens ook wel.. was niet helemaal weg maar ja kan me niet veel meer herinneren en voelde me wel heel vaag..😕 hartkloppingen heb ik soms ook wel en heb ook wel gehad dat ik dan ik dan even zwart zag..

misschien kan je op het moment dat je je wel goed voelt al even bij hun langsgaan? kan school niet iets doen dat je als dit weer gebeurt je niet alleen bent? toen ik het een keer op school had had de docent me gwn naar een lokaal ernaast gebracht waar geen les was maar wel een docent en ben daar maar op de grond gaan zitten..

tja van dat eetschema is heel herkenbaar😕 gaan dingen zoals sap en drinkvoeding wel beter dan gwn eten?

liefs en knuffel🤗 

• January 17, 2025

Haii ​@Silence ,

sorry stom van mezelf dat ik het in mijn vorige reactie niet zei.. heb er denk ik ook overheen gelezen🙈 maar super knap dat je al wel wat meer eet!! hoop dat het stabiel blijft en ook wat meer gaat lukken❤

liefs🤗

ps. ik vind qua drinkvoeding fortimel banaan en fresubin tropische vruchten ook wel goed te doen, misschien kan je die ook proberen🤗 

• January 21, 2025

Haii lieve ​@Silence ,

hoe gaat het nu met je?🫂❤️

liefs🤗🩷

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 28, 2025

Hii lieve ​@Cantaloupe , 

Ik eet al weer terug wat meer en ben terug clean van sh! 

Zm gedachten/plannen zijn wel heftig aanwezig helaas.. Vrijdag heb ik intake van Pho (positieve heroriëntatie), heeft iemand hier ervaring mee? Heb er best wel wat stress voor z'n kijk er tegen op, is voor de mishandeling thuis. Ik was vandaag bij mijn psycholoog en ze heeft inderdaad bevestigd dat ik trauma's heb van de mishandeling thuis en zolang dat er niets gebeurt aan mijn thuissituatie, gaat er ook niet veel veranderen in de andere problematieken die ik heb..

Liefs

Silence 

• January 28, 2025

Haii lieve ​@Silence ,

wat super knap!!!🤗 Dikke knuffel 🫂 ❤️‍🩹 

awh jeetje wat rot dat je daar zoveel last van hebt, maar logisch ook😖 

Kan de psycholoog iets doen dat je je minder stress van hebt?

Liefs en veel succes bij de intake 🫂🩷

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii ​@Silence ,

Wat super knap!!  🤗 wel naar van zm gedachten.. maar begrijpelijk 😞.. ik heb niet echt een tip maar zou het wel aangeven bij het gesprek zelf, dan is dat tenminste duidelijk dat je er tegen op kijkt. En kan je psycholoog hier iets in betekenen ? Of dat ze je iets gerust kan stellen?..  Veel succes vrijdag, zal aan je denken 💜

Veel liefs en knuffel 🤗

• January 30, 2025

Haii lieve ​@Silence ,

veel succes morgen bij de intake, ik denk aan je🤗 <3

Liefs en dikke knuffel 🫂

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 30, 2025

Haii, 

Dankjewel lieve ​@Boterbloempjee en ​@Cantaloupe <3 

Ik heb het wel aangegeven dat ik dit spannend vind en we hebben het samen een beetje voorbereid. 

Ik heb daarstraks even met een vriendin gebeld als afleiding, we hebben echt een leuk gesprek gehad! 

Liefs 

Silence

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Silence ,

Ah dat is fijn, veel succes vandaag! 💜😘

Liefs en een knuffel 🤗

• January 31, 2025

Haii lieve ​@Silence ,

fijn dat je een leuk gesprek had🤗🙂 

succes straks (voor de 3e keer🙃), laat je weten hoe het gegaan is <3?

Liefs🤗

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@Silence ,

Hoe ging het gesprek? 💜

Liefs 🤗

• February 2, 2025

Hai lieve ​@Silence ,

Hoe gaat het nu met je? <3

Liefs 🤗

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • February 3, 2025

Hii lieve ​@Cantaloupe en ​@Boterbloempjee

Het gesprek opzich was wel redelijk, hele fijne mensen. Maar hoe mijn ouders daar zaten, jeetje, echt waar, papa:"We blijven altijd rustig als mijn broer een woedeaanval krijgt", ik weet niet wat jullie onder rustig verstaan maar ik denk niet dat rustig zijn is je kinderen uitschelden, slaan, spullen kapot maken, schreeuwen, met deuren gooien, met een borstel een gat in de deur maken, servies op de grond gooien,.. is. Ze doen zich vaak beter voor dan ze zijn... 

Trouwens ik lees wel vaak alles mee maar soms kan ik gewoon even geen woorden vinden om te reageren dus dan laat ik het even zo, dat geldt voor mijn topic maar ook het andere topic van bv cantaloupe, die van boterbloempje volg ik ook wel een beetje mee. 

Hoe het nu gaat: ik eet wel terug meer thuis, maar op school blijft het lastig. Zelfbeschadiging lukt nogsteeds om clean te blijven!  Zm gaat een beetje op en af, ik heb vaker passieve ideeën dan actieve ideeën nu. Waar ik nu vooral mee zit is het gevoel dat niemand me kan helpen. Denken jullie dat dit complexe problematiek is? (Iedereen mag antwoorden he, dat dit geen chat wordt.) Ik heb niet zoveel vertrouwen in die pho, omdat er al zoveel geprobeerd is ook mft ( multi family therapy) met 1 van de grootste psychiaters uit Vlaanderen. Zeker uit de provincie waaruit ik kom. Nja, het is te proberen zeker. 

Ik merk dat ik de laatste tijd ook echt aggresief word, ik heb een constante behoefte om mensen in elkaar te slagen, ik ben dit niet, ik ben normaalgezien een lieve zorgzame beetje stoerdere meid, ik snap niet wat er gebeurt.. Ik was naar de jeugdbeweging en dan waren we 'dikke berta' aan het spelen, en toen wou iemand mij optillen (is het spel) en ik begon die te slaan en ik kon niet meer stoppen. Ik heb zoveel boosheid in me. Misschien uit onmacht ofzo? 

Achja weer even een update, slaaplekker xx 

Liefs 

Silence

• February 4, 2025

Hai lieve ​@Silence ,

fijn dat het gesprek redelijk ging🤗 awh dat je ouders dat doen is heel herkenbaar van een vriendin..😔 bij haar ging het net zo en als iemand op bezoek was deden ze heel anders dan als ze alleen met hun was.. geloven de hulpverleners je wel als je zegt dat dat helemaal niet zo is? 😕 

super knap dat eten thuis beter gaat!!🤗  snap wel dat op school nog lastig kan zijn, lukt drinkvoeding misschien wel? 

tja dat gevoel ik heb zelf vaak ook😕 ik had eigenlijk nog nooit van complexe problematiek gehoord dus geen idee of je dat hebt..😕 wat je zegt is iig heel heftig en het zijn meerdere dingen waar je last van hebt..

awh wat erg dat je je zo agressief, denk idd wel dat die boosheid uit onmacht komt (wat ook wel logisch is..). ik heb het ook wel een paar keer gehad en dan was er altijd wel net wat gebeurd..,, ben verder nooit agressief.. goed dat je nu wel blijft zien dat je een lieve meid bent, dat is ook zo!!🤗❤

Liefs en dikke knuffel🤗 Hoop dat je vannacht goed hebt geslapen🙂❤

• February 9, 2025

Haii lieve ​@Silence ,

hoe gaat nu?💕

Liefs🤗

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • February 9, 2025

Hey lieve ​@Cantaloupe , 

Ik had gehoopt goed nieuws te kunnen vertellen maar helaas. Het is allemaal erg donker in mijn hoofd nu, ik wil niet meer leven. Elke keer als er iets goed gaat, val ik daarna terug. 

Ik probeer steeds signalen naar mensen dat ik niet meer wil leven maar niemand lijkt het op te vallen. 

Ik moet dinsdag naar mijn psychiater, ik neem medicatie en dan moet ik weer zeg maar stellingen invullen van 1 tot 10, en 1 van die stellingen is: Ik denk veel aan zm, wat zou ik antwoorden? M'n ouders zitten erbij en wil niet dat ze dat weten.. Enerzijds probeer ik heel de tijd signalen uit de sturen dat het echt niet goed gaat maar anderzijds als ze het dan doorhebben dan vermijd en negeer ik ze weer... 

Ik voel me heel hopeloos en radeloos nu en ik vroeg me af of dat jullie dat ook soms niet voelen omdat er maar geen beterschap lijkt te komen aan mijn verhaal? 

En ja mijn psychologen geloven me wel hoor, een paniekaanval toen ik dat vertelde kan ik moeilijk echt realistisch faken.. 

Ik denk dat ik soms zo aggresief ben komt omdat ik soms wat wantrouwen heb ik mensen, als eerste plaats mijn ouders maar ook hulpverleners waardoor ik me van hun afzet en aggresief word.

Het is trouwens echt al wel lang geleden dat ik nog een heftige paniekaanval heb gehad, toch iets positiefs!

Liefs 

Silence 

• February 10, 2025

Haii lieve ​@Silence ,

Awh jeetje wat naar😖 Pff ik snap wel dat je het dan niet eerlijk zegt en ik heb dat zelf ook wel..😕 heb je soms ook gesprekken zonder je ouders? Kan je daar anders naar vragen?.. of als je dat niet durft te vragen misschien een mail sturen met dat je iets wil delen zonder je ouders erbij? hoop dat je het wel gaat vertellen, het is heel erg dat je je zo voelt en gun je zoveel beter!

sorry ik had het een beetje vaag verwoord, maar bedoelde of ze het geloofde wat je vertelde over je thuissituatie.. bij een vriendin was dat heel lang niet zo...😕😖

awh ik snap dat het voelt dat het niet beter gaat worden en dat is ook wel herkenbaar.😕😔 Maar je bent 15 en hebt nog zoveel voor je!❤️ Het gaat echt beter worden, ik hoop dat je dat zelf ook gaat geloven en dat niet jezelf gaat wegnemen 😕❤️😘

Liefs en dikke knuffel 🤗💕

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 10, 2025

Heyy lieve ​@Silence ,

Jee wat ontzettend rot en heftig wat je vertelt 😞 Het is wel een beetje herkenbaar, ik weet niet goed hoe ik dit het beste kan verwoorden maar het is niet gek om zoiets te denken, en dat hoe lastig het ook is om wel eerlijk te zijn. Ook al zie je het licht nu niet, er komen echt wel weer betere momenten aan, en kijk hoe ver je al bent, wil je dat echt opgeven? Ik weet echt dat het lastig is en het zwaarder lijkt te voelen maar gun jezelf de hulp dat ben je meer dan waard en verdien je echt enorm 😘 ik hoop dat je dat zelf ook wil gaan zien. Je zegt dat je psycholoog het begrijpt van je paniekaanvallen, wees eerlijk en zeg hoe je je echt voelt, je kan daarbij aangeven dat je niet wil dat je ouders het weten.  Lieve ​@Silence je bent het echt waard, meer dan waard zelfs ontneem je zelf dat niet.

knuffel voor jou 🫂❤️

I'm_just_a_random_person_xD
Forum|alt.badge.img+1

Heey ​@Silence 

wat heftig wat ik hier allemaal lees, maar wat knap dat je clean bent! En dat het eten beter gaat je mag echt trots op jezelf zijn! Het doet me echt pijn om te lezen dat je zoveel hebt meegemaakt! Tja ik weet eigenlijk geen goed reactie. Aan ouders kan je niks doen en de paniekaanvallen...tja ooit worden ze minder hoop ik voor je! Het spijt me voor mijn slechte reactie, maar hoe gaat het nu met je lieve ​@Silence 💕

Dikke knuf van mij en ik denk aan je😘

xx im_just_a_random_person_xD