Skip to main content

Haii, 

Ik wou gewoon even m'n verhaal vertellen. 

Ik heb een enorme terugval in mijn anorexia, ik val erg snel en veel af. Ik ben niet ziek genoeg, ik moet en zal afvallen. Ik.ben.niet.ziek.genoeg. Het enige wat ik wil is afvallen en dood. En nee 113 werkt niet, ik wil geen hulp meer! 

Vandaag was ik bij mijn psychiater. Ze had papieren meegegeven om me terug te laten opnemen in de psychiatrie op de afdeling ontwikkelingstoornissen en psychotische stoornissen (ik heb autisme, maar niet ontzettend veel last van) vorige keer. Mama is het hier niet mee eens, ze denkt dat opgroeien in mijn thuissituatie het beste is. Even voor de context mijn thuissituatie is heel erg slecht. Dusja voorlopig zijn de papieren nog niet ingediend. 

Ik had tegen mijn psycholoog verteld dat ik soms dingen hoor en zie en bepaalde overtuigingen heb zoals dat er een hele oorlog komt en dat ik de wereld moet redden. Ik kreeg ook antipsycotica in lage dosis (boven op mijn antidepressiva, blijkbaar was die antipsychotica om mijn gemoed nog wat beter te maken) al deze dingen zorgden ervoor dat ik dacht dat ik misschien ook psychotisch was, ik besprak dit met mijn psycholoog, wat doet zij?? Ze vertelt dat aan mijn psychiater en mijn psychiater vertelt dat vandaag bij het gesprek waar mijn ouders bij zitten. En dan zegt ze zo van ja je hebt helemaal geen psychotische stoornis hoor. 

Mijn mama loog ook heel de tijd: Ja haar gewicht is stabiel, ja ze eet goed,.. MAMA NEE HET GAAT NIET! Ze weet dit verdomd goed, het gewicht heeft ze met haar eigen ogen gezien op de weegschaal. Zou ze het echt niet doorhebben of zou ze het gewoon niet kunnen aanzien? 

We zouden een project opstarten voor mijn thuissituatie met een organisatie, die nemen ons niet aan, we moeten meer investeren in ambulante hulp, alsof we dat nog niet doen (2 psychologen, psychiater, ondersteuning op school, online hulpplatformen zoals dit,..) 

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik wil geen hulp meer.. 

Liefs 

Anoniem789 

Hai lieve ​@Anoniem789 ,

ik weet echt niet wat ik hierop moet zeggen😖 weet iig dat ik het wel gelezen heb en heel erg voor je vind😕❤️

ik snap wel wat je zegt over het niet ziek genoeg voelen😕 dat heb ik ook.. 

heel veel liefs van mij en een knuffel🫂❤️

sorry dat ik zo´n slechte reactie heb, het lukt me niet om iets zinnigs te zeggen..

Hii lieve ​@Anoniem789 ,

😖😖 ik weet echt niet wat ik moet zeggen, dit lijkt me super lastig en heftig 😓💖 hoop toch dat het snel weer wat beter zal gaan en er de juiste oplossingen komen!

Veel liefs en een knuffel 🤗😘

@Cantaloupe Helemaal geen slechte reactie! Dat je het gelezen hebt betekent al heel veel. 

Mja is een typisch voorkomend ding bij anorexia helaas..  

Dikke knuffel terug!! 

Liefs 

Anoniem789 

Lieve ​@Boterbloempjee , 

Dankjewel! Dikke knuffel terug! 

Liefs 

Anoniem789 

Hii ​@Anoniem789,

Meiss wat super vervelend!!😫😫😫

Ik weet niet wat ik moet zeggen maar ik vond wel dat ik moet reageren..🤐😯😫

Ik ..ikk  …   Wat vervelend dat je moeder niet toegeeft dat het zo slecht gaat..

Ik heb niet echt tips maar misschien kun je proberen (ik weet dat het moeilijk is..) om te zoeken naar iets wat je even niet aan je situatie laat denken. (geen slechte verzinnen als zm) Je bent te mooi en te lief om te gaan.

Verder wens ik je heel veel succes en beterschap!! 

JE 

KAN

HET 

!!!

Liefss ​@everythingisok <3333 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Ahww wat een enorme lieve reactie, lieve ​@everythingisok ! Je geeft me terug even moed om door te gaan! 

Heb je mss ideeën om te doen zodat ik niet aan mijn situatie moet denken? Ik mag op dit moment niet echt sporten, heb 2 verzorgpaardjes, maar heb wel een depressie en soms is uit bed geraken al heel erg zwaar..

Liefs en dikke knuffel!

Anoniem789 

Haii lieve ​@Anoniem789 ,

misschien kan je tekenen, opruimen, puzzelen, haken, naaien, knutselen, schilderen of schrijven?

of een spelletje doen met een vriendin? dat vind ik zelf wel fijn😊

liefs🤗

@Cantaloupe spelletjes vind ik opzich wel leuk.. heb je misschien ideetjes om te tekenen, ik teken regelmatig hoe ik me voel (had ze eens gepost maar verwijderd door kt omdat t te triggerend was, tja tis de realiteit 🙃) maar dat is niet echt afleidend. Heb ook wel zin om kerstkaartjes te tekenen/schilderen mss kan ik dat eens doen…

Liefs 

Anoniem789 

Haii,

kerstkaarten is wel een leuk idee😊 Hmm misschien kan je verder nog een dorp in kerstsfeer, een bos of een dier tekenen? 

liefs🤗

Hii ​@Anoniem789 ,

Misschien kun je iets tekenen in de kerstsfeer? Of idd kerstkaartjes tekenen/ schilderen.  Misschien kun je ook dingen tekenen die je fijn vind.. bv een dier, bloem etc.. veel plezier 😊

Liefs 💖🤗

Hey ! Ach wat naar dat je dit allemaal moet voelen! Ik vind het wel heel knap hoe je het vertelt en beschrijft. Als ik het lees is het echt net of ik het soort van mee maak. Het is echt een struggle voor jou en ook voor ​@Cantaloupe  deze es! En voor ​@Boterbloempjee  ook de strijd . En alle anderen die ook dit voelen. Ik weet natuurlijk geen goede oplossing ( was dat maar zo dan kregen jullie 'm meteen) maar ik denk wel dat het al ietsje helpt om veel er over te praten, typen, schrijven, tekenen, schilderen en ga zo maar door. En niet alleen over de es. Wissel af met leuke dingen of dingen die je aanspreken. Stel dat je dat dan langzaam steeds meer doet, dan leid dat steeds iets meer af. Hoop ik. Sorry ik kan echt zo niets beters voor jou en jullie bedenken 😊maar in elk geval ben je het zo ontzettend waard om er te zijn en nog heel veel mooie dingen te doen!! Een lange hug van mij, als je die tenminste wilt 🤭😉

Liefs, Tover xxxx😘

@Anoniem789 

Poeh. Wat een verhaal. Ik vind het super stom dat ik hier niks op te zeggen heb.. maar echt super dat je het verteld. Kerstkaartjes maken is een goed idee! 

Sorry dat ik niks heb te zeggen, moest er bijna van huilen (heb ik vaak) 

Liefs,

@Anoniemp2010 

Haii lieve ​@Tover01 ,

dankjewel 🫂❤️

liefs🤗

lieve ​@Anoniem789 wat erg voor je omg gaat het! waarschijnlijk is je moeder bang dat ze denken dat het haar schuld is dat je anorexia hebt maar dat is niet zo dat zijn die stomme hermonen in je lijf ik struggel er ook mee momenteel gaat het iets beter maar niet geweldig (heb niet officieel een eetstoornis). ik weet echt niet wat ik hierop moet zeggen suc6

Reageer