Skip to main content

Hallo iedereen die dit leest,

Ik ben een (meisje?) van 14 jaar en ik heb nu voor al ruim 2 jaar een depressie. Ik heb inmiddels hulp gezocht en ben nu al 5 maanden bezig met therapie. Zelf voelt het voor mij alsof die therapie niet echt helpt. Het is meer een plek waar ik al mijn emoties er gewoon even uit kan laten.

Het lijkt alsof ik steeds dieper in deze depressie kom en ik weet zelf ook niet hoe ik er uit moet komen.

Ik doe mezelf pijn en ik kan mijn emoties niet onder controle houden.

Het voelt alsof ik al lang dood ben en dat mijn leven wel gewoon door blijft gaan. Alsof ik mijn leven via een film of documentaire kijk. Het is voor mij vreselijk eng dit te ervaren omdat ik dit nog nooit eerder heb gehad. Ik zelf niet hoe ik in deze stage terecht ben gekomen en ik weet ook niet hoe ik er uit moet.

Ik heb ook geen energy en motivatie meer en het voelt alsof ik helemaal niks meer kan voelen. Ik voel me leeg. Ik ga al nauwelijks meer naar school, en toch zijn de uren waar ik wel ga, al veel te veel. Nu heb ik ook nog een toetsweek die er aan zit te komen. Dan moet ik die week ook nog eens naar school gaan fietsen, wat ik letterlijk niet kan.

Ik zorg niet meer voor mezelf en ik weet niet hoe lang ik dit nog vol kan houden zo.

Heeft iemand dit misschien ook (gehad)?

Zo ja, wat zou ik er tegen kunnen doen?

~FAnoniem

Hoi, ja ik heb dit ook gehad. Het leek uitzichtloos en een dood spoor. Maar je kunt er echt weer uit. Ik kan hier niet alles typen want dat is een te lang verhaal maar ik snap je gevoel en als je je echt laat helpen en door je dieptes heen komt wordt het serieus weer lichter ! Het lijkt in het begin alsof therapie niks helpt en alsof niks beter wordt, maar als je het wilt en je geeft je er aan over kan het echt 🙂 Ik duim voor je ! Sterkte en veel succes ! 

Groetjes liefs Tartan X

Hee, het voelt alsof ik gwn een verhaal over mezelf lees. Ik heb dat ook en ik weet hoe naar dat is 😞 maar weet dat je niet de enige bent. Je kunt dit xx

Heyy!

Eerlijk... ik heb hier eigenlijk niet zoveel ervaring mee, maar weet dat je er niet alleen voor staat! Het komt echt goed! Geloof in jezelf en geef alsjeblieft niet op:) Wat zeggen ze ook alweer..? Ohja! Achter de wolken schijnt de zon:D Je maakt een moeilijke tijd door, maar uiteindelijk komt alles wel goed, maar je moet blijven vechten en ook al ken ik je niet, maar ik weet goed dat je een sterk persoon bent!!

Je kan by the way altijd met de kindertelefoon en 113 chatten of bellen;) xxx Heel veel sterkte hé! 

Liefs x Banaantje <3

@Banaantjeeee @Tartan13  @Girl.anoniem 

Heel erg bedankt voor jullie steun! Jullie hebben me echt aan het huilen gemaakt van blijdschap! Het voelt zo goed te weten dat je hier niet alleen in staat. Nogmaals, heel erg bedankt voor jullie lieve woorden en ik zou proberen er iets mee te doen

Liefs FAnoniem

@FAnoniem  ahw dat is fijn en lief! Denk maar zo dat wij virtueel een arm om je heen slaan en je bij je hand pakken en steunen op dit pad! Zeker weten dat het lukt en dat je het waard bent en kunt! 

You can do it! Groetjes liefs Tartan X 

@FAnoniem Aww, Lief van je:) Blijf in jezelf geloven en het komt echt goed <33 Probeer wat te praten met een vertrouwenspersoon en wees sterk. I'm sure you can!!! <3

Op het einde komt alles goed en als het niet goed komt, is nog niet het einde

Bron: Dit :)

Nogmaals heel veel sterkte xxx Banaantje 

Reageer