ik ben kapot


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee allemaal,

Ik kan na gisteren echt niet meer.
Eerst had ik een gesprek op school met mijn ouders. Daar kregen ze te horen dat ik mezelf weer heb gesneden en dat ik nogal in de knoop zit. Het is nu de bedoeling dat ik naar een psycholoog ga, ik vind het doodeng. Maar het is wel het beste.

Mijn vriendin heeft me de afgelopen 1.5 jaar heel veel geholpen. Zoveel dat ze er zelf aan onderdoor is gegaan. Dat stuurde ze me gisteren. Ze vond dat het haar schuld was dat ik was teruggevallen. Wat helemaal niet waar is. Ze wilde me zo graag begrijpen dat ze zichzelf meerdere keren heeft gesneden. Maar ze begreep me alsnog niet (gelukkig). Ze zat zo diep door mij en ik heb dat niet eens gezien.

Ik heb gisteravond echt op het punt gestaan om zelfmoord te plegen, ik vergeef mezelf nooit dat mijn beste vriendin zo diep zat door mij, en ik had het niet eens door. Ik heb haar kapot gemaakt. Het is mijn schuld dat zij zichzelf heeft gesneden. Het is mijn schuld dat ze het leven op een bepaald punt nauwelijks meer zag zitten. Dat schuld gevoel maakt me gek.

Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan, ze betekend zo ontzettend veel voor mij en ik had gewoon niet door dat ze het niet trok. Ik ben echt helemaal kapot, gesloopt, ik vind dit zo erg.....

Ik heb zo verschrikkelijk veel spijt,
ik ben het eigenlijk niet meer waard om te leven. Niet na wat ik haar heb aangedaan.

Xxjee

127 reacties

hey,

dat vriendengroepje van mn vriend is niet zo'n succes. Het gaat wel iets beter tussen mijn vriendinnen en mij, dat is wel fijn.

De psycholoog weet wel ongeveer hoe ik me over de therapie voel, maar ik denk dat het gewoon afwachten is.

xxjee
Tussen je vriendinnen en jou gaat het beter. Da's fijn 🙂 Weten ze inmiddels meer begrip op te brengen?

Misschien helpt het om evaluatiemomenten af te spreken. Op die evaluatiemomenten ga je met behulp van je psycholoog na hoe je je bij de therapie voelt. Als na een bepaald aantal evaluatiemomenten geen vooruitgang te merken blijkt, zouden jullie eventueel naar een andere aanpak kunnen zoeken.

Gr. Kenshin

Reageer