Ik ben kapot


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben Kapot.
Ik voel me met de dag moeër en nog meer kapot.
Maar ik weet niemand meer om mee te praten
Mijn ouders weten niet eens dat ik me zo voel
Mijn mentor en afdelingsleider vinden dat ik nu toch echt eens met mijn ouders moet gaan praten, maar dat wil ik niet. En ik wil ook niet meer horen dat ik met ze moet praten. En ik heb ook geen professionele hulp.

Ik kan dus bij niemand mijn gevoelens kwijt. Er is niemand die naar me luistert niemand die me een knuffel geeft en zegt dat alles wel weer goed komt.
Ik kan dit gewoon niet langer. Ik kan niet langer volhouden dat alles goed gaat.

Ik kan me nergens meer op concentreren. Ik doe mijn best om te leren voor mijn toetsweek. Maar dat lukt gewoon niet. Ik moet ook nog allemaal projecten inhalen, voor eind deze week af en het is zeker 1 dag werk per project ?
Eind van deze week moeten er 2 af voor nederlands, ik heb gezegt dat ik ze had gemaild maar dat ik ze nog moet zoeken. Rip. Ik ben nog niet eens begonnen.

Ik krijg echt te weinig slaap, s'ochtend ben en voel ik me echt dood. Ik heb de energie niet meer om te doen alsof ik dit red. Ik heb de energie niet meer om mijn masker vast te houden.

Sorry dat ik zo loop te zeuren, maar ik kon echt niet langer

~Asy

16 reacties

Hoi!

Jammer dat het niet goed met je gaat. School legt extra druk op je schouders.

Je ouders weten niet dat je je zo voelt. Ben je bang dat ze zullen schrikken, of dat ze het niet zullen begrijpen? Het zou fijn zijn als je steun en begrip van thuis uit kan krijgen.
Kan je de redenen dat je met je ouders praten moeilijk vindt benoemen?

Jammer dat het aanvoelt alsof niemand rond je je moed kan inspreken of een knuffel kan geven. Ik wens je alle moed toe, en een knuffel. Is er een lieve boom in de buurt die je zorgen kan opnemen en je stress via de wortels ver weg de grond in kan duwen?

Doe wat je kan. Als je je best gedaan hebt, is er niets om je schuldig om te voelen. Op school lijken ze op de hoogte te zijn van je moeilijke situatie, dus die kunnen vast begrip opbrengen.

Blijf genoeg slapen. Maak een strak schema waar je je zo goed mogelijk aan houdt. Als je de berg werk opsplitst in stukjes, is het al een hoop overzichtelijker.

Je hoeft je niet te excuseren, want je zeurt niet. Je deelt alleen waar je mee zit, waar dit forum voor bedoeld is.

Kan je dit met je mentor bespreken? Misschien kunnen jullie samen een planning maken.

Jij kan geholpen zijn met professionele hulp. Kan je eens met je huisarts praten?

Kan je het masker, dat je zo veel energie kost, op bepaalde momenten afzetten? Kan je bij je mentor en afdelingsleider eerlijk zijn over hoe het gaat?

Ik denk dat het belangrijk is dat je aangeeft hoe moe je bent, zodat school begrip kan opbrengen. Het mag niet gebeuren dat school jou zo slecht en oververmoeid doet voelen. Met alle respect voor school, maar soms moet het de boom in kunnen. Jouw mentale gezondheid gaat voor.

Groetjes
x
Hoi Asy!

Jammer hè? Dat niemand gewoon even met je wilt praten zonder bijbedoelingen? Niemand die gewoon even luistert, geen verwijten maakt en je niet 'goed bedoelt' richting hulp wilt duwen. Zo zonde, want dat maakt alle verschil.

Ok, geen professionele hulp. Is dat omdat je het gewoon niet nodig vindt of is er een andere reden?

Ik vraag mij ook af waarom je het je ouders niet wilt vertellen. Wil je dat delen?

Weet je wat ik ook altijd zo jammer vind? School die wel ziet dat je problemen hebt (ook al proberen ze stiekem de andere kant op te kijken en te doen alsof er niks mis is), maar je vervolgens geen praktische stress-verminderings opties aanbiedt.

Even een leuk verhaaltje over mezelf: zoals je weet ben ik depressief. Ik heb véél stress en ga vermindert naar school. Toch is specifiek verteld dat docenten mij géén opdrachten mogen kwijtschelden. Gelukkig hebben een aantal docenten daar schijt aan als je persoonlijk naar hen toe gaat. Maar toch... Waarom doen ze zo moeilijk? Ik word er echt zo moe van ughhh.

Je kunt wel vragen om vermindering van opdrachten. De beste manier om dat aan te pakken is de volgende: Je gaat naar een docent en je stelt een vraag over de opdracht (kan van alles zijn). Vervolgens raak je in paniek en ga je huilen. De meeste docenten zwichten dan..

Nee, je kan het ze ook gewoon rechtstreeks vragen, maar veel docenten waarderen het niet als je specifiek doelt op kwijtschelding. Je kan beter praten over opties voor stressvermindering. Dan zeg je dat het slecht gaat en het te veel is. Veel docenten gaan dan met je meedenken naar oplossingen. Je merkt snel genoeg of ze je willen helpen of niet.

@100Divergent11 zei het al: je doet je best en meer kan niet. Houd dat alsjeblieft in je hoofd!

Hoe zit het met je vrienden? Zijn zij ok om mee te praten? Dat vind ik zelf altijd wel chil bij mijn vrienden. Ik kan er gewoon over praten. Zij hebben meestal niet zoveel bijbedoelingen als volwassenen :):8

Hoe komt het dat je moe wakker wordt? Slaap je lang genoeg? Het is echt belangrijk om genoeg slaap te krijgen. Als je moe bent, dan is je concentratie automatisch slechter. Ook is het belangrijk genoeg te drinken. Dit lijkt misschien niet belangrijk of maar een kleine schakel, maar dit zijn basisbehoeften van je lichaam, dus zeer zeker wel belangrijk!

Dus ja, knuffel een boom en ga dan lekker slapen! Morgen weer een nieuwe dag en bekijk dan wat je kan doen. Stap voor stap. En als het niet lukt, jammer dan. Je hebt gedaan wat je kunt.

Knuffel en buiging van mij!
Gr. Pin
Hii,
Thnx voor jullie reacties!

Ik heb denk ik een deel van de reden dat ik zo moe ben gevonden.. ik moet weer bijna ongesteld worden ? mijn eet patroon is ook weer helemaal van slag dus jeeej ?

En nee, ik slaap lang niet genoeg. Tot laat leren, dan nog niet moe dus maar ff lezen. Dan voel ik me kut en wil ik met iemand praten, er is niemand, voel ik me nog kutter, ga soort van in gedachten liggen huilen. Voel me doodmoe, probeer te slapen, voel me weer wakker. Nouja je snapt het wel denk ik...
Vreselijk vermoeiend.

Ik kan gewoon niet hebben dat mijn ouders zich zorgen om mij maken. Dat wil ik echt niet meer. Ik wil voor hun het perfecte meisje zijn, die dochter die ze zo graag willen ( beetje jammer dat de perfecte dochter altijd blij is, maar ja ) ik wil gewoon niet dat ze zich ook nog full-time zorgen om mij moeten maken. De zorgen steeds om mijn broertje zijn al erg genoeg ( hij heeft 3x long ontsteking gehad. )

Ik kom weinig buiten de laatste tijd dus ik knuffel niet zoveel bomen meer. Geen zin, ik ben te noe en te druk bezig

@divirgent
Ik kan gewoon niet meer naar mijn mentor toe, waarvoor ik ook kom, ze zegt altijd na ons super fijne gesprek dat ik echt met mijn ouders moet praten en dat zij het anders gaat doen. En daar dreigt mijn afdeleningsleider ook mee... niet echt leuk.
Hoe graag ik ook met haar wil praten, het kan gwn niet...

Als ik proffesionele hulp ga zoeken erken ik dat ik een probleem heb, en zo ver ben ik gewoon nog niet.

@divergent
Dat masker kan gwn nergens helemaal af. Behalve als ik alleen op mijn kamer zit. En dat is nogal vaak. Maar het is alsnog vermoeiend..

Scholen zijn werkelijk vreselijk.
Vooral als ze niets voor je doen...

@pin
Zelfs voor mijn vrienden wil ik er meer voor hen zijn, dan zij er voor mij mogen zijn.. de een heeft een probleem met overgaan. Dus miss is ze er volgend jaar niet eens meer, de ander is 10 en nogal jong en druk. En de laatste vertel ik ook weinig tegen. Alleen die ene die miss weg gaat heeft enig idee over hoe ik me voel..

~Asy
*buiging*
Misschien wordt jouw vermoeidheid deels veroorzaakt door een ijzertekort. Daar hebben wel meer vrouwen last van. Je kan bij je huisdokter vragen of ijzertabletten jou zouden kunnen helpen. Wel belangrijk dat je bekijkt dat het geen effect heeft op eventuele andere medicatie die je neemt.

Is er thuis iemand die kan helpen erop toezien dat jij de nodige voedingsstoffen binnenkrijgt?
Als je veel stress hebt, kan eten lastig zijn. Mij helpt het om dingen te eten die niet te zwaar zijn en waar ik niet te veel op moet kauwen. Je kan smoothies van fruit maken, en daarin spinazie doen. Die spinazie proef je niet, maar is gezond. Er zit onder andere ijzer in.
Yoghurt kan ook lekker zijn.

Als je in de nacht de nood voelt met iemand te praten, kan je hier terecht: https://www.113.nl en natuurlijk ook hier, op het forum.

Slapen is net als eten (ik leg de vergelijking even uit). Ook al heb je geen honger, is het goed op vaste tijdstippen iets te eten. Drie maaltijden per dag, en eventueel een tussendoortje.
Ook al voel je je niet moe, kan het goed zijn te slapen. Ik ga altijd op een vast uur in mijn bed liggen, en probeer er op een vast uur uit te komen. Op die manier probeer ik mijn lichaam duidelijk te maken dat dat de momenten zijn waarop het de kans tot slaap krijgt.

Jij bent te lief. Je ouders geven zo veel om je, en ze zullen vast opgelucht zijn als je hen vertelt wat er aan de hand is, want ik vermoed dat ze in de gaten hebben dat bepaalde dingen niet goed gaan, maar dat ze niet weten wat er is. Ik denk dat jij ze kan "geruststellen" door te vertellen wat er is, zodat jullie er samen voor kunnen zorgen dat jij je fijner voelt.

Niet fijn dat je mentor en afdelingsleider dreigen met zelf naar je ouders te stappen. Ik begrijp wat ze willen, het lijkt me ook beter dat je ouders (ongeveer) weten wat er aan de hand is, zodat ze je kunnen steunen, maar dat je mentor en afdelingsleider je zo pushen, heeft volgens mij alleen een averechts effect.

Je mentor en jij hebben fijne gesprekken. Zouden jullie een afspraak kunnen maken om een gesprek te hebben, zonder dat ze bij afloop over je ouders begint? Op die manier heb jij een fijn gesprek gehad, zonder dat het vervelend voor jou afloopt. Zo'n fijn gesprek zal je goed doen denk ik.

Erkennen dat je een probleem hebt is moeilijk voor jou. Professionele hulp zoeken is voor jou het erkennen van je probleem.
Je zou je eens kunnen informeren naar professionele hulp. Dit laat alles open, maar biedt je wel nuttige info.

Als ik me slecht voel, begraaf ik mijn gezicht in een knuffel die ik heb, scheld ik iets in het Japans (eigenlijk niet netjes, maar helpt wel), kijk ik video's over Japan. Op dit forum zitten doe ik ook, omdat ik me dan kan "inleven" in de problemen van iemand anders, en die probeer te helpen. Zoals je al weet biedt de natuur ook troost

De vriendin die problemen heeft met overgaan begrijpt je een beetje? Dat is fijn. Niet overgaan is in mijn ogen niet hetzelfde als "weg". Misschien zie je haar minder tijdens de les, maar tijdens de pauzes en na school kunnen jullie er voor elkaar zijn.

*buiging* + knuffel van de bonsai op mijn kamer (yep, heb er eentje gekocht. Nu jij nog)
Mijn slaapritme, die is inderdaad vreselijk. Ik ben dood op. Bijna elke avond, en dat is nietwcht handig. Ik lig al bijna 3 uur in mn bed dus dat is al iets, maar slapen ga ik waarschijnlijk pas rond een uur of 10, jippie!

Soms kan ik mezelf beter laten voelen met voor andere mensen zorgen. Maar inderdaad, ik moet iets meer aan mezelf denken.

Ik heb nu weer 2 nieuwe probleempjes, oke correctie Problemen

1. Ik moet echt met iemand praten, het liefst met mijn mentor, maar die gaat dan mijn ouders bellen en dat wil ik echt niet. Maar dat gesprek heb ik wel echt nodig.

En 2. Ik krijg zm gedachtes.
Wat nou als mijn hele leven zo doorgaat? Wat nou als ik helemaal geen actrice kan worden? Wat nou als alles gewoon voorbij kan zijn? Wat nou als ik niet eeuwig faalde? Waar nou als ik eens echt rust kan vinden?
Wat nou als ik gewoon dood ging?
O wat fijn, een van de weinige dingen waar ik geen last van had staan nu op mijn : haha je hebt lekker heel veel problemen. Lijstje.

~Asy
Als je rond 22 uur in slaap valt, en je slaapt tot zeven uur morgenochtend, zou dat een goed slaapritme zijn. Je ligt al drie uur in bed zeg je? Vervelend dat het zo lang duurt tot je in slaap valt.

Lezen en op internet rondhangen terwijl je op je bed zit, kunnen een negatieve invloed op je slaappatroon hebben. Je hersenen gaan je bed dan associëren als een plek waar je actief bent, en waar je hersenen moeten werken. Als je van je bed een plaats maakt waar je alleen gaat liggen om te slapen, en niet voor andere dingen, kan het dat je hersenen je bed sneller associëren met slapen. Hierdoor kan je sneller rustig worden en in slaap vallen.

Ik vind het heel mooi dat mensen helpen jou beter doet voelen. Misschien is het zoals sporten. Het kost je energie, maar je krijgt er andere energie van terug. Net als bij sporten mag je niet overdrijven, en moet je jezelf rust gunnen.

Zou je met je mentor kunnen afspreken dat ze je ouders niet inlicht? Je kan zeggen dat je nood hebt aan een gesprek, maar dat je niet wilt dat je ouders erbij betrokken worden. Ik ben er voorstander van dat je ouders op de hoogte worden gebracht, maar nu kan jij geholpen zijn met een gesprek met je mentor, en als dat voor jou alleen gaat met haar belofte dat ze je ouders niet inlicht, moet dat maar even zo. Je kan haar zeggen dat je heel teleurgesteld zou zijn in haar als ze jullie afspraak, om het tussen jullie te houden, verbreekt.

'Wat nou als ik helemaal geen actrice kan worden?'
Je leeft, dus alles is mogelijk. Het is alleen onmogelijk als je er niet aan begint.

'Wat nou als mijn hele leven zo doorgaat?'
Dat kan ik niet voorspellen. Niemand kan dat voorspellen, zelfs een boom niet. Je kan er alleen achter komen wat er van je leven komt, als je blijft leven.

'Wat nou als alles gewoon voorbij kan zijn?'
Dan kan je geen actrice meer worden.

'Wat nou als ik niet eeuwig faalde?'
Zolang je leert uit je fouten, is er niets mis met falen.
'Fall seven times, and stand up eight

'Wat nou als ik eens echt rust kan vinden?'
Dat kan je als je nu door blijft zetten. Als je nu doorzet, kan je later rust hebben.
(Nouja, rust. Actrice lijkt me een druk beroep, met al die shows en prijsuitreikingen waar je naartoe moet, maar misschien is dat rust voor iemand als jij, die graag actrice wil worden.)

'Wat nou als ik gewoon dood ging?'
Dat zou ik, en een hele hoop andere mensen, heel jammer vinden. Nu alleen jou zover krijgen dat je je eigen dood jammer zou vinden. Jij verdient zo'n mooi leven, en dat kan je krijgen.

*buiging*
Mijn slaapritme, die is inderdaad vreselijk.
Ehm, noem jij dit een ritme..? :P:8

Oké, om 18:00 uur je bed in duiken, terwijl je weet dat je niet goed in slaap kan vallen, vind ik wel weer het andere uiterste. En ook erg optimistisch wat mij betreft. Wat nou als je rond half negen je bed in gaat en dan daadwerkelijk probeert te slapen zonder je telefoon of andere zaken die je eigenlijk alleen maar wakker houden?

Misschien klinkt het raar, maar heb je al eens geprobeerd te bellen met de KT? Ik dacht zelfs altijd van ok... Maar ik heb laatst toch een keer gebeld en eigenlijk had ik best een goed gesprek. Niemand die dreigt je ouders te bellen, je veroordeeld, maar gewoon naar je luistert. Echt top.

Je kunt inderdaad proberen om een afspraak met je mentor te maken, maar ik betwijfel ergens of dat werkt, aangezien je beschrijft dat ze echt graag je ouders wilt inlichten. Ik denk alleen dat als jij echt nood hebt, die mentor van jou, je maar gewoon moet helpen onder jouw voorwaarden.

Mijn zus zegt altijd iets van ''The only thing suicide takes away, is the chance off getting better.'' Ik luister alleen nooit helemaal goed, dus de quote kan net even wat anders zijn. De betekenis zit er echter nog in.

Zoals @100Divergent11 al zei, als jij zelfmoord pleegt, zul je nooit een actrice worden. Je ontneemt jezelf de kans om jezelf te bewijzen dat het je wél gaat lukken. Ook ontneem je jezelf de kans om jezelf te bewijzen dat je niet eeuwig faalt (zou ook knap zijn, want dan moet je toch op z'n minst 100 jaar leven, dus zelfmoord is dan out off the question). Niet dat je jezelf dat hoeft te bewijzen wat mij betreft, maar je hebt in ieder geval iets nodig, waardoor jij je realiseert dat je dus niet eeuwig faalt.

Jij ziet zelfmoord nu als een uitweg denk ik. Er zijn echter veel alternatieven. Helaas sta jij (nog) niet open voor een aantal van die alternatieven. Echter weet ik niet of zelfmoord het beste is wat je kan doen. Dat neem ik terug. Zelfmoord is zeker niet jouw beste optie. Denk hier eens over na. Wat als jij professionele hulp zou krijgen. Dan bestaat er dus een kans dat je beter wordt. Dan wordt de kans dat jij actrice wordt, een stuk groter 🙂 Denk eens aan alles wat het je kan opleveren (en vergeet alle negatieve dingen die eventueel in je opkomen).

Zie je inmiddels in dat het toch echt wel een probleem aan het worden is? Of eigenlijk al is? En dat het niet erg is om dit tegen mensen te vertellen, omdat ze je allemaal willen helpen...!

Dat lijstje klinkt gezellig. Misschien moet je er ook eentje maken met de titel ''Wowowow wat ben ik hier goed in''. Klinkt veel gezelliger.

*buiging*
Gr. Pin
Bedankt voor jullie reactie @100divirgent11 en @pin.

Haha, ja het is 23.00 daar ging mijn goede voornemen om te proberen een slaapritme te krijgen

@100divergent11
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen, als je ze zo beantwoord zien ze er best belachelijk uit. Misschien heb ik toch nog een kans

Ik heb laatst een auditie gedaan voor een film, nu nog wachten op de uitslag...

@pin meestal werkt het wel om met mijn mentor te praten, ik voel me daarna een stuk lichter. Totdat ze weer begin over mijn ouders inlichten...

Ik ben de laatste 2 maanden wel echt smoesjes kampioen geworden voor waarom heb je het niet af? Waarom ben je zo laat thuis? Heb je met je ouders gepraat?
Nou ja het werkt wel aardig.

Ja misschien moest ik inderdaad maar eens gaan kijken naar professionele hulp.

Wooow wat ben ik hier goed in lijstje:
Lezen
( vroeger ) Leren
Slechte cijfers krijgen
Soms goede cijfers
Acteren
Ehh
...
Mmm
Hmm
Tja


Oja en ik ga morgen lekker de hele middag naar het strand! Met mn vriendinnen, miss is er tich nig wat leuks in mn leven ?
Het probleem is dat ik heel snel verbrand, dat dan weer wel

~Asy
*Buiging*
Is het een optie je telefoon 's avonds beneden te leggen? Zo kom je minder snel in de verleiding om in bed je gsm te pakken, en daardoor een hoop slaap te missen.

Het was niet mijn bedoeling je vragen belachelijk te doen lijken. Ik wilde je vooral doen inzien dat het ook de goede kant uitkan.

Auditie gedaan, spannend. Ik hoop dat je erbij zit. Worden er in de film bomen geknuffeld?

Een gesprek met je mentor zonder de stress dat ze je ouders inlicht zou je kunnen helpen. Kan je dit aan haar voorstellen? Gewoon een gesprek, zonder aandringen over ouders inlichten?

Je mentor weet (ongeveer?) wat er aan de hand is. Kan die niet voor je opkomen, zodat jij niet steeds smoesjes moet verzinnen? Op school zouden ze moeten snappen dat leerlingen soms andere dingen aan hun hoofd hebben dan schoolwerk.

Je informeren naar professionele hulp kan nooit kwaad.

Leuk lijstje. Dat je goed kan lezen en leren, lijkt me handig als je voor het acteren al die tekst in je hoofd moet stoppen. Misschien ben jij ook zo iemand die heel goed kan leren als het over iets gaat dat je interesseert, en waar je voor wilt gaan.

Naar het strand, dat is leuk. Geniet maar van de zon en van het water. Vergeet de zonnecrème niet. Je een paar keer per dag insmeren kan voorkomen dat je even rood wordt als de rode stip op de vlag van Japan. Genoeg zonnecrème dus ;)

*buiging*
De meeste goede voornemens lukken ook niet in één keer. Dat is heel normaal. Probeer het de volgende keer gewoon opnieuw. Daarbij is het inderdaad handig om zoals @100Divergent11 al zei, zo min mogelijk dingen in je directe omgeving te hebben die de verleiding om wakker te blijven groter maken. Dus geen mobiel, geen andere devices. Eventueel alleen dingen die je ook moeier maken (zoals bv een boek, maar volgens mij maakt dat jou alleen maar wakkerder, omdat je lezen leuk vindt, dus doe dat dan maar niet). Zo kom je ook in een omgeving die in slaap vallen stimuleert en dat is goed voor je. Eventueel kun je ook beginnen met melatonine slikken. Dat is een lichaamseigen stof die ervoor zorgt dat je moe wordt. Sommige mensen hebben daar te weinig van. Je kunt ze kopen bij iedere drogisterij. Ik raad je dan aan wel minimaal 1 mg te nemen en niet van die pillen met 0.1 mg, want die helpen voor geen meter (tenzij je er 10 van inneemt...:8)

Leuk dat je die auditie hebt gedaan! Hopelijk kom je erin :)

Ik vind het echt heel erg jammer van je mentor dat ze zo blijft aandringen op het eind. Heb je wel eens gezegd hoe rot jij je voelt als zij dat doet? Dat je je echt goed voelt na het gesprek en dat zij dan alles verpest? Misschien komt ze zo tot de realisatie dat ze niet zo moet aandringen en gewoon met jou naar een andere oplossing moet zoeken.

Misschien dat er volgend schooljaar op school wel dingen mogelijk zijn voor hulp. Dat heb je vaak wel. Dan is er een schoolarts of schoolpsycholoog waar je dan in rust mee kan praten. Dan is de drempel om goede hulp te zoeken misschien wat lager?
Rondkijken op internet kan natuurlijk altijd. Dat verplicht je tot niks, maar geeft je wel een beter beeld van alle mogelijkheden die je hebt. Dat is zeker een goed idee om eens te doen. Als je niet wilt dat dit in je internethistorie zichtbaar is, kun je een 'in-private' tabblat openen of op Google Chrome (wat ik altijd gebruikt) een 'incognito tabblat' openen (druk op Ctrl Shit N). Dan komen al je zoekresultaten niet terug in je historie.

Wooow wat ben ik hier goed in lijstje:
Lezen
( vroeger ) Leren
Slechte cijfers krijgen
Soms goede cijfers
Acteren
Ehh
...
Mmm
Hmm
Tja

Damn strak lijstje. Ik weet zeker dat er meer op kan! :8

Leuk dat je met vrienden naar het strand gaat! (Of inmiddels bent geweest? Ik loop een beetje achter met de berichten van 't forum bijwerken...) Het is goed dat je je blijft mengen in sociale activiteiten, want daar voelt een mens zich simpelweg beter door. Je verbrand snel, maar dat is niet erg. Gewoon regelmatig insmeren en eventueel een t-shirt dragen, zodat je daar minder snel verbrand. Veel plezier (of als je al bent geweest, ik hoop dat het erg leuk was!)

Gr. Pin
Hii, ben ik weer.

@100divergent11 mijn telefoon beneden leggen deed ik tot zo'n week terug, doordat ik zo laat in slaap val, slaap ik s'ochtends nogal diep. En dan wordt ik niet wakker, behalve als ik mijn telefoon gebruik die 3 verschillende geluidjes gebruikt, en ja daar word ik tenminste wakker van.

Ik hoop zo dat ik door ben, over uiterlijk 3 weken krijg ik antwoord of ik door ben. Spannend dus.

Ik heb geen idee of er bomen geknuffeld worden, en anders doe ik het gewoon stiekem, staat er ineens iemand in een hoekje een boom te knuffelen, en dan 10x uitvergroot op en bioscoopscherm ??

Ik weet niet, ik durf gewoon niet voor te stellen om het niet over mijn ouders te hebben, omdat ze dan begrijpt dat mijn ouders bet nog steeds niet weten.

Mijn mentor weer volgens mij niet eens dat ik zoveel smoesjes gebruik, dat heb ik haar nooit verteld.

Het was erg gezellig op het strand, ben alsnog verbrand. Beetje jammer, maar niet zo erg als ik vreesde dus ja.

@Pin
Ik ben er niet zo van om allemaal spullen te slikken enzo. Behalve paracetamollen, die dan weer wel.

Ik weet niet eens of we iets hebben zoals een schoolpsycholoog. Ik ga wel eens rondzoeken op de website.

~Asy
*buiging*
Hoi,

Het is inderdaad wel lastig om nu open te praten over de ouders kwestie, aangezien je in een web van smoesjes vast zit. Vervelend.

Je wilt niet allemaal spullen slikken, behalve paracetamol. Ik kan je vertellen dat melatonine een stuk beter voor je is dan paracetamol... Melatonine is een lichaamseigen stof. Sommige mensen hebben daar gewoon te weinig van. Zij hebben lichamelijke behoefte aan die aanvulling: waarom zou je jezelf dat ontzeggen?

Ik houd er ook niet van om medicatie te nemen voor psychische klachten (als dat is wat je bedoelt). Dit vind ik wel echt anders: ik vind het wel echt lichamelijk.

Zie het anders niet als een pilletje, maar als 'het kopje warme melk' dat je misschien neemt als je niet kan slapen, etc.

Maar goed, het hoeft natuurlijk niet en dat is prima.

Goed dat je gaat rondkijken op het wereldwijde web. Denk er ook aan om gewoon vakantie te vieren! Nog max. 2 weken te gaan!

Gr. Pin
Gebruik je je telefoon als wekker, en wil je hem daarom niet beneden leggen?
Je kan investeren in een wekker. Volgens mij heb je wekkers met extra luide geluiden, zodat je zeker wakker wordt. Een wekkerradio kan ook.

Ik hoop ook dat je geslaagd bent. Afwachten tot je de resultaten krijgt, en je er in de tussentijd niet al te druk over maken. Nu heb je er geen invloed op, dus je zorgen maken heeft geen zin.

Als ik iemand in een film een boom zie knuffelen, maak ik zeker een buiging.

Zou je je mentor kunnen vertellen over de smoesjes? Misschien kan zij je tips geven over hoe ermee om te gaan. Ik vermoed dat jij niet de eerste bent die niet meer aan haar eigen smoesjes uitkan.

Nog steeds een beetje verbrand. Arganolie is voor vanalles goed, ook voor verbrandde huid.

*buiging*
Een beetje korte reactie, maar het is half twaalf dus ja.

Ik wil een wekker die niet in het stopcontact hoeft, dus dan vallen bijna alle wekkers ag. Dus ja.

Ik ga sws proberen een boom te knuffelen, en miss maak ik ook wel een buiging.

Hm, misschien moet ik inderdaad nog 1 keer met mijn mentor praten, miss werkt het.
De wekkers die ik gehad heb, werkten allebei op batterijen. Je kan dit eens in de winkel navragen. Er zijn zeker luide wekkers op batterijen.

Je bent van plan bomen te knuffelen, goed zo. Je krijgt alvast een knuffel van mij.

Als je denkt dat met je mentor praten je gaat helpen, kan je dat proberen. Het lijkt me goed kwijt te kunnen waar je allemaal mee zit.

*buiging*
Je kunt zeker wel wekkers op batterijen vinden! Het is jammer dat ik je niet naar een product mag doorverwijzen, want anders was ik meteen voor je op zoek gegaan naar concrete producten.

Goed dat je gaat proberen nog met je mentor te praten. Het is altijd goed om iets nog een kans te geven.

Bomen knuffelden, yay!

Reageer