ik ben juist alleen

  • 30 April 2023
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Wanneer mensen zeggen ‘je bent niet alleen’ hebben ze in de zin van dat er mensen om me heen zijn die er voor me zijn wel gelijk, gelukkig. Natuurlijk bedoelen ze daar ook mee dat je niet de enige bent die zich zo voelt of iets heeft meegemaakt. 

Maar ik heb juist het gevoel dat niemand iets soortgelijks heeft meegemaakt.  Ik ben al zo lang opzoek naar iets wat herkenbaar genoeg is voor mij, alleen kan ik het nergens vinden. Niet in personen, boeken, liedjes.  Of er is wel een soort herkenbaar maar uiteindelijk ook weer niet, you know. 
zelfs als ik een bepaald gevoel ofzo opzoek om het beter te begrijpen dan staat mijn situatie nooit bij voorbeelden van mogelijke oorzaken. 
 


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

Iedereen is ook anders hè. Niemands situatie zal 100% matchen met die van jou. Wel zal je elementen tegenkomen, maar als dat niet is waar jij naar op zoek bent, zou ik je het advies willen geven om gewoon te stoppen met daarnaar te zoeken en als alternatief met mensen over jouw situatie te praten. Dat kan hier op het forum, dat kan met de medewerkers van de kindertelefoon, maar dat kan ook met mensen in je omgeving zoals vrienden of familie. Maar ook op school zijn ze er om jouw te helpen.

 

Ik weet niet waar je op het moment mee zit, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die jouw kunnen ondersteunen. Ik daag je dan ook uit, neem die eerste stap en probeer die hulp te vragen, want helaas komt die niet vanzelf naar je toe. Jij weet beter hoe het is geregeld bij jouw op school en waar je het best terecht kunt, maar er zal altijd een specifiek vertrouwenspersoon zijn waar je, in vertrouwen, je verhaal kunt doen en mee kunt overleggen hoe jullie jouw situatie kunnen verbeteren. Maar ook je mentor of iets dergelijks is er voor je als er iets niet lekker gaat. Daar kan je ook altijd terecht. Doe wat goed voelt, maar probeer wel iets te ondernemen, want anders krop je je problemen alleen maar op en loopt je emmer uiteindelijk over.

 

Tis tijd om die emmer weer een beetje te legen door er met mensen over te praten en mensen te vinden die jou gaan helpen om samen die emmer te dragen.

Reageer