Ik ben het helemaal zat

  • 14 September 2022
  • 0 reacties
  • 45 Bekeken

Badge

Hey, 

ik ben het gwn zat, mn beste vriend praat niet meer met me, school gaat kut, mn vriendinnen praten niet echt meer met mij en alles is omdat ik het niet meer eens ben met de religie van mijn moeder.

Ik zit op een erg religieuze school waar (bijna) iedereen zo ontzettend saai is en alleenmaar zit te zeiken over dingen die niet mogen van het geloof, ik had in de eerste klas 2 vriendinnen we deeden alles samen enz, de ene was echt heeeel religieus en de andere viel wel mee. In de tweede kwam een oude vriend van de basisschool bijn bij ons in de klas, we begonnen weer een beetje contact te leggen en spraken veel af etc. helaas is hij vorig jaar blu=ijven zitten. Begin dit schooljaar kwam er een nieuw meisje in onze klas laten we haar voor het gemak Wies noemen, ze is best aardig enz maar ook erg religieus (even voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen religieuze mensen, maar bijna alle mensen met dit geloof vertellen mij continu wat ik wel en niet moet doen en wat zogenaamd slecht zou zijn). Wies was vriendinnen met een ander meisje uit onze klas die zij weer kende van de basisschool zat, ze zaten heeel vaak bij die 2 vriendinnen waar ik veel me om ga en dus ook bij mij. De laatste tijd negeren ze mij echt heeeeeel veel en doen ze ook dingen met zn vieren zonder mij. In het begin vond ik dat niet erg, ik had toch nog mijn beste vriend die was blijven zitten, maar die begon me ook ineens te negeren. Als ik m op school zag zei hij wel wat maar als ik hem dan een appje stuurde las hij die en gaf vervolgens geen antwoord, (ook niet later nog iets terug sturen ofzo). Ik zit de laatste tijd ook gwn met school, ik moet dit jaar een profiel kiezen en mijn moeder wil dat ik het hoogste van het hoogste doe, ik ben heeeel slecht in wiskunde en dan kun je niet het profiel kiezen dat zij wil dat ik kies. De laatste tijd doe ik ook gwn stom tegen mijn vader terwijl hij me wil helpen, ik wil hem geen pijn doen maar ik ben het gewoon zat en als hij dan leuk probeert te doen word ik vaak chagrijnig, later heb ik daar dan spijt van maar ik kan er ook niets aan doen. En nog iets over die religie waar mn moeder mee geobserdeerd is… Ik mag zoveel dingen niet van haar zoals:

- films kijken

-broeken dragen (ik ben een meisje)

-moderne muziek luisteren (pop, metal, rock)

-bepaalde boeken mag ik niet lezen

-ik moet iedere zondag naar de kerk

-ik ben verplicht elke maandagavond naar categesatie te gaan (soort bijbel les)

-etc. etc. etc

 

Ik heb echt advies nodig over hoe ik hiermee moet omgaan want het wordt steeds erger, sorry voor dit super lange verhaal. 


0 reacties

Geen reactie

Reageer