Vraag

Ik ben heel gevoelig...

  • 18 December 2018
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
Ik ben super gevoelig daarmee wil ik zeggen dat als er iets gebeurd op school dat ik dan meteen moet huilen,
Als er iemand boos is ofzo... Ik weet niet wat ik hier tegen kan doen iemand tips?

5 reacties

Hoi,

Weet je een beetje waarom je hier zo heftig op reageert? Neem je het bijvoorbeeld heel erg persoonlijk? Ben je heel erg onzeker over jezelf, waardoor je minder goed met kritiek kan omgaan? Of ben je heel erg perfectionistisch, waardoor je alles heel erg goed wil doen? Misschien wel een combinatie, dat kan natuurlijk ook.

Ik denk dat het jou kan helpen om met iemand te spreken hierover. Door erover te praten, kun je zelfverzekerder worden. Hierdoor kun je sterker in je schoenen komen te staan, waardoor je minder (snel) emotioneel reageert op dit soort prikkels.

Gr. Pin
Nee ik ben niet onzeker maar als er bijvoorbeeld iets gebeurd op school dan weet gelijk de hele school het... en dan komen ze met een super groot groepje naar je toe en dat is gewoon eng, En ik praat er al over met me moeder en zij zegt dat ik gewoon schijt aan de zooi moet hebben maar ik weet niet hoe...
Oké, dus er gebeurt iets en je reageert dan emotioneel wanneer die groep op je af komt? Zeggen ze dan stomme dingen tegen je of doen ze naar? Want dat is gewoon pesten en kun je melden bij je mentor, een vertrouwenspersoon of een leraar, zodat ze je kunnen helpen.

Kun je je moeder anders vragen hoe je daar schijt aan moet hebben?

Je kan er geen schijt aan hebben, dus dat betekent dat je iets voelt wanneer die groep komt. Welke emotie voel je dan?

Gr. Pin
Ja ik ben er al paar keer naar mijn mentor gegaan enzo maar dan noemen ze me verklikker en als ze naar me toe komen spreken ze me aan op een heftige manier zo van:WAAROM HEB JE DAT GEZEGD?! En dan zeg ik bijv:Dat heb ik helemaal niet gezegd...En dan zegt iedereen:GA NIET LIEGEN VERA!!!
ik zie het niet als pesten maar gewoon mensen die populair willen zijn ofso... maar toch zit ik er erg mee...
Hoi,

Dat is ook stom van ze, om dat op die manier te vertellen. Wat doe je dan verder? Zeg je nog iets terug of loop je weg?

Vervelend dat je je daar dan achteraf zo rot over gaat voelen. Heb je een idee waarom het je precies zo aantrekt?

Gr. Pin

Reageer