Skip to main content
Vraag

ik ben gevaarlijk tegenover mijzelf

• December 9, 2025
  • 6 reacties
  • 68 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Mijn lage zelfbeeld is helaas weer terug. En ik zie alleen mijn slechte kant, er is geen goeie kant. Het is zo erg dat ik mezelf straf, ik krab mezelf weer, zelfbeschadiging. 

dus het gaat niet al te goed. 

6 reacties

Cheezburger
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 9, 2025

wees aardiger voor je zelf. als je geen goede kat ziet, maak dan één. Het zal moeilijk zijn en moeite kosten maar het is beter dan dat je je zelf beschadigd. stop alsjeblieft met je zelf beschadigen. veel succes.

Fawks
  • Net nieuw
  • December 10, 2025

Hey  ​@Zeepsopje 

Dat is niet fijn nee…

Zoals ​@Cheezburger zei, deze dingen waaien niet zomaar over helaas. Als dit gevoel op een moment te hefig wordt, kijk of je een opsomming kan doen: Alle dingen die je goed kan, alle dingen waar je trots op bent, alle momenten dat je het gezellig hebt/blij bent: Het zijn allemaal gedachten die je zelfbeeld, beetje bij beetje kan opkrikken.

Op lang termijn, Ik weet niet of je in je omgeving mensen hebt die dit weten, maar soms help het om het er met iemand over te hebben. Gewoon even om je hart te luchten in person. Een goede vriend(in), familie, enz, iemand waarbij jij je vertrouwd voelt. Maar ook de Kindertelefoon kan je bellen!

Veel sterkte!

Fawkes

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 10, 2025

@Fawks ik heb ook al met mensen gepraat. Docenten. Vandaag was ik naar de school nurse, omdat ik wrijving blaren heb en dat heb ik gedaan, en zij heeft het verteld aan de head of year. Dus vandaag tijden Engels een enorme verassing, hij kwam. Hij wou me spreken, check on me. Dus ik moest met hem meelopen naar de pastoral office. Dus ja zo dus.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 10, 2025

Ze hebben mijn ouders gebeld, als ik nog een keer mezelf krab wordt ik van school getrapt. Hebben ze tegen mijn ouders gezegd. In de weekend g ik naar het ziekenhuis, kijken voor psycholoog. Ik zorg er alleen maar meer voor dat ik nog meer in de problemen kom. Waarom doe ik dat toch steeds? Kan ik niet 1 keer gewoon goed zijn en helemaal okay voelen? Ik weet het niet. Ik heb iets heel ergs doms gedaan.

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 10, 2025

Hey lieverd

Jij zorgt er echt niet voor dat jij in de problemen komt, dit is niet jouw schuld. Jij zit op dit moment niet lekker in je vel en dat is oke. 

Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt lieverd❤ je kan altijd hier terecht op het forum!

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 13, 2025

Hey,

Ik snap hoe moeilijk het is, maar zelfverwonding is niet de oplossing. Doe in de plaats iets anders, trap tegen een bal ofzo. En het belangrijkste hou jezelf bezig, kijk een film, lees een boek. Als je alleen bent zonder iets te doen dan denk je aan de negatieve dingen. Probeer dat dus zoveel mogelijk te vermijden. Ikzelf heb het ook heel zwaar heb het gevoel dat ik alleen op de wereld sta, maar ik heb een paar mensen 3ofzo die mij elke dag weer gelukkig maken, die mij complimentjes geven. Das wrm ik hier nog zit, zij zijn de gene die mij motiveren. Probeer die mensen ook te vinden, dat doet echt deugd!.