Vraag

ik ben er zo klaar mee...

  • 11 February 2021
  • 10 reacties
  • 142 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Okay so hi, fijn dat je begint met het lezen van dit topic. dit gaat een lange zijn, dus ik hoop dat je bereid bent om dit helemaal te lezen. ik schrijf dit omdat ik, zoals in de titel te lezen is, er helemaal klaar mee ben en iemand nodig heb om dat aan te kunnen vertellen, en dat ben jij in dit geval. 

dus, even voor je informatie, ik ben een meisje, bijna 14 en ik volg dagelijks mijn online lessen alleen thuis. vervolgens zie ik de hele tijd filmpjes en foto's online komen van mijn vrienden en bekende mensen die gewoon afspreken, dingen doen, bij elkaar zijn, oid. omdat mijn ouders ‘corona’ erg serieus nemen mag ik niemand zien, hoogstens 1 vriendin per week ofzo. dat moet dan ook op afstand zijn. ik weet dat dit de regels zijn enzo maar het is zo genormaliseerd dat je je niet aan de regels houd in nederland…

ik zit dus de hele dag alleen, zie niemand, etc. ik heb ook niet zoveel vrienden, diegene die ik heb skippen me bijna allemaal de laatste tijd ontzettend hard op een na. die heb ik afgelopen weekend gezien, maar ik heb ook het idee dat het tussen ons niet echt meer lekker loopt, en ik wordt er eerlijk gezegd een beetje bang van. 

school is ook echt hel zo. ik krijg ontzettend veel huiswerk en toetsen, ik moet heel veel leren en docenten durven nogsteeds te zeggen dat wij geen tijd hebben in de lockdown. geen mentale gezondheid of emoties ofzo. alsof iedereen zich elke minuut verveelt. mijn ouders denken ook dat het enige wat ik nu kan doen school is, maar ze weten niet dat ik mezelf in slaap huil door de stress en alles. ik wordt gek van de druk en denk dat er niemand is die hetzelfde heeft.

ik probeer het allemaal, en volgens mij vinden docenten en mijn ouders dat ik het okay doe. ik zelf ook. zeker als ik weet wat me de rest van de tijd bezig houdt. alsnog heb ik deze week mijn huiswerk een beetje geskipt. docenten die pissig op me worden ofmijn ouders die me boos aankijken doordat ik het niet af heb. in de tijd dat ik mijn huiswerk had kunnen maken zat ik jankend op mijn bed na te denken over alles. alle stomme fouten die ik maak en alles wat ik verkeerd doe. wie ik mis, wat ik mis en wat ik wil. wat ik nog af moet maken, of ik vrienden heb, etc. er spookt zo freaking veel door mijn hoofd en ik wordt er zelf gek van. ik kan er alleen niks aan doen, en als dat zou kunnen ben ik ook de enige. 

ik ben klaar met; het feit dat bijna niemand in mijn buurt zich aan de regels houd, ik niemand heb om tegen te praten en me dus ziek alleen voel. ik ben online school ontzettend zat, ik maak mezelf knettergek en ik wil gewoon dat alles weer normaal is. maarja dat is makkelijk gezegd.

tsja. zo gaat mijn leven er nu aantoe. hoe zit het met dat van jullie? 

oja dankjewel dat je even naar me wilde luisteren. het voelt fijn om alles even kwijt te zijn. ily

xo


10 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Mijn leven ziet er echt als een koeienstal uit, ik sta perfect qua cijfers, maar als het om die online lessen gaat, tfuuu, ik krijg echt geen drol binnen, dat van 1 vriendin per week kan je btw ook oplossen door effe te facetimen...

Reputatie 3
Badge +3

Mijn leven ziet er echt als een koeienstal uit, ik sta perfect qua cijfers, maar als het om die online lessen gaat, tfuuu, ik krijg echt geen drol binnen, dat van 1 vriendin per week kan je btw ook oplossen door effe te facetimen...

totaaal hetzelfde. ik facetime soms, maar eigenlijk zijn er nooit echt mensen die met me willen facetimen. mja

Reputatie 3
Badge +4

Ik ben een jonge van 15 jaar en woon in België en nu ziet ik ook online les te volgen want de schoolen voor iedereen ontoegankelijk zijn. 

Bij mij ouden ze wel zich aan de regels maar het is ook heel saai maar ik wor gelukkig minder geconfronteerd met dat anderen het leuker hebben want iedereen in België en op de rest van de wereld zijn er corona maatregelen ik hoop gewoon dat corona snel over is, het gaat natuurlijk wel nooid meer hetzelfde zijn want er gaan waarschijnlijk nog virussen uitbreken want de mens een te Groote sosiale groep is. 

Reputatie 3
Badge +4
overbodige quote verwijderd

Ik vind het ook echt heel er en begrijp je situatie ik had al op tv hier gehoord dat corona daar anders word aangepakt maar wist nog niet hoe erg het was. 

Reputatie 3
Badge +3

 

ja, volgens mij is belgie een stuk bewuster van de regels. bedankt voor je antwoord!

heeeyy!

ik ben een meisje van 15 jaar, en zit een beetje in het zelfde schuitje. mijn ouders zijn ook super streng met de corona regels, alleen zij willen wel dat ik wat sociale contacten heb. mijn broertje heeft voetbaltrainingen, dus hij heeft wel sociale contacten. mijn ouders vinden het dan '’oneerlijk'’ voor mij en ik mag dan af en toe afspreken, maar wel op afstand. ik zie regelmatig op instagram of snapchat dat mensen met elkaar afspreken, terwijl ik niet altijd mag.

ik heb op school maar 2 goede vriendinnen, en dan een paar mensen die eromheen zweven, die '’gewoon vrienden zijn'’. ik heb ook geen behoefte aan andere vrienden, omdat ik nu tevreden ben met deze. 

wat voor mij helpt, is de app STIOC. . in deze app '’prepare'’ je je dag en eindig je je dag, door wat te schrijven. je kunt ook andere dingen doen zoals mediteren, ademhalings oefeningen, doelen instellen etc. deze app helpt mij echt super erg hier doorheen, en aan het einde van de week krijg je ook allemaal grafieken met hoe je je deze week voelde, ten opzichte van de week ervoor. 

wat verder voor mij helpt, is mijn dag opschrijven in een boekje + 3 dingen opschrijven waar je dankbaar voor bent. volgensmij gebruiken best veel mensen dit soort dingen, dus ik denk dat het bij jou ook wel helpt!

buiten sociale contacten ben ik best druk bezig met school. je kunt het beste een deskplanner halen, en daar alles in opschrijven om alles overzichtelijk te hebben. een tip is om de weekenden vrij te houden, om dan dingen voor jezelf te doen, door bijvoorbeeld netflix te kijken of eventueel iets met je vriendinnen. 

dan je vriendinnen. ik snap dat je ze niet zomaar kunt ontvolgen en blokeren als je geen zin meer hebt in hun. je kunt af en toe met hun facetimen of appen, maar je kunt ook nieuwe vrienden zoeken. dit klinkt best moeilijk, maar is best makkelijk. je kunt op snapchat een paar mensen toevoegen en beginnen met praten. let dan wel een beetje op wie het zijn enzo, maar dat moet denk ik wel lukken :) 

en dan nog een goede tip voor vrienden; zoek een paar jongens uit, want jongens zijn ge-wel-dig. ze zeuren niet en zijn super aardig :) je hoeft natuurlijk niet een relatie met ze en het is niet verplicht, het is alleen chiller :)

heel veel succes nog, en hopelijk gaat het snel beter met je! ik ben super trots op jou, dat je goed met je situatie omgaat! <3

Badge

heyy,

 

wat vervelend voor je. ik hoop voor je dat je misschien een broertje/zusje/broer/zus hebt waar je iets leuks mee kan doen. Ik heb dat niet en dat vind ik erg vervelend. ik zit de hele dag alleen met mijn ouders thuis en ben het inmiddels wel zat, ik bel wel met vrienden maar voel me de laatste tijd elke dag alsof ik bij niemand iets goed kan doen en niet goed genoeg ben. ik pieker veel en huil mezelf ook in slaap.

 

xxx

Reputatie 3
Badge +3

heyy,

 

wat vervelend voor je. ik hoop voor je dat je misschien een broertje/zusje/broer/zus hebt waar je iets leuks mee kan doen. Ik heb dat niet en dat vind ik erg vervelend. ik zit de hele dag alleen met mijn ouders thuis en ben het inmiddels wel zat, ik bel wel met vrienden maar voel me de laatste tijd elke dag alsof ik bij niemand iets goed kan doen en niet goed genoeg ben. ik pieker veel en huil mezelf ook in slaap.

 

xxx

ik snap het, wat de vrienden betreft heb ik ontzettend hetzelfde. ik heb een broertje, alleen hij is ontzettend bezig met zijn vrienden. hij is 12, dus hij mag wel alles nog… hij gamet ook en als ik tijd met hem wil doorbrengen is het altijd iets van ‘ja later', of ‘ik ga eerst gamen/afspreken’. dat is jammer. ik probeer me er doorheen te slepen. als je wilt praten ofzo, im here!

xo

Reputatie 3
Badge +3

 

dankjewel! ik ga de app is proberen vanaf morgen. ik vond je bericht echt chill om te lezen lol. ik denk nogsteeds dat ik vaak de enige ben. sterkte met alles, succes!

xo

Badge

oh vervelend, ja ik ben enigskind. maar ik heb het idee dat mijn beste vriendin boos op me is ofzo, in ieder geval het loopt volgensmij niet helemaal lekker, zo voelt het voor me en dat voelt gewoon heel erg vervelend. ook heb ik het gevoel dat ik bij mijn ouders helemaal niks goed kan doen, ook vandaag weer lekker een potje gejankt. 

 

xx

Reageer