Okay so hi, fijn dat je begint met het lezen van dit topic. dit gaat een lange zijn, dus ik hoop dat je bereid bent om dit helemaal te lezen. ik schrijf dit omdat ik, zoals in de titel te lezen is, er helemaal klaar mee ben en iemand nodig heb om dat aan te kunnen vertellen, en dat ben jij in dit geval.
dus, even voor je informatie, ik ben een meisje, bijna 14 en ik volg dagelijks mijn online lessen alleen thuis. vervolgens zie ik de hele tijd filmpjes en foto's online komen van mijn vrienden en bekende mensen die gewoon afspreken, dingen doen, bij elkaar zijn, oid. omdat mijn ouders ‘corona’ erg serieus nemen mag ik niemand zien, hoogstens 1 vriendin per week ofzo. dat moet dan ook op afstand zijn. ik weet dat dit de regels zijn enzo maar het is zo genormaliseerd dat je je niet aan de regels houd in nederland…
ik zit dus de hele dag alleen, zie niemand, etc. ik heb ook niet zoveel vrienden, diegene die ik heb skippen me bijna allemaal de laatste tijd ontzettend hard op een na. die heb ik afgelopen weekend gezien, maar ik heb ook het idee dat het tussen ons niet echt meer lekker loopt, en ik wordt er eerlijk gezegd een beetje bang van.
school is ook echt hel zo. ik krijg ontzettend veel huiswerk en toetsen, ik moet heel veel leren en docenten durven nogsteeds te zeggen dat wij geen tijd hebben in de lockdown. geen mentale gezondheid of emoties ofzo. alsof iedereen zich elke minuut verveelt. mijn ouders denken ook dat het enige wat ik nu kan doen school is, maar ze weten niet dat ik mezelf in slaap huil door de stress en alles. ik wordt gek van de druk en denk dat er niemand is die hetzelfde heeft.
ik probeer het allemaal, en volgens mij vinden docenten en mijn ouders dat ik het okay doe. ik zelf ook. zeker als ik weet wat me de rest van de tijd bezig houdt. alsnog heb ik deze week mijn huiswerk een beetje geskipt. docenten die pissig op me worden ofmijn ouders die me boos aankijken doordat ik het niet af heb. in de tijd dat ik mijn huiswerk had kunnen maken zat ik jankend op mijn bed na te denken over alles. alle stomme fouten die ik maak en alles wat ik verkeerd doe. wie ik mis, wat ik mis en wat ik wil. wat ik nog af moet maken, of ik vrienden heb, etc. er spookt zo freaking veel door mijn hoofd en ik wordt er zelf gek van. ik kan er alleen niks aan doen, en als dat zou kunnen ben ik ook de enige.
ik ben klaar met; het feit dat bijna niemand in mijn buurt zich aan de regels houd, ik niemand heb om tegen te praten en me dus ziek alleen voel. ik ben online school ontzettend zat, ik maak mezelf knettergek en ik wil gewoon dat alles weer normaal is. maarja dat is makkelijk gezegd.
tsja. zo gaat mijn leven er nu aantoe. hoe zit het met dat van jullie?
oja dankjewel dat je even naar me wilde luisteren. het voelt fijn om alles even kwijt te zijn. ily
xo