Skip to main content

Ik ben een meisje van 12 , en mijn leven is zwaar klote. Ik heb een vader die ik al 1 jaar niet heb gezien omdat hij alcolist is en ik word gepest en vaak genegeerd op school. Ik snij en knijp mezelf om de pijn van binnen niet te voelen…. Al meerdere pogingen gedaan maar soms wil ik heel graag dood en een andere keer niet ik heb met mijn moeder gesproken maar die vond het volgens mij aanstellerij… Ik weet het gewoon niet meer...

Ga geen zelfmoord plegen, doe het gewoon niet.

Als je het doet kan je niks meer, leef zo lang als je kan. Kijk, ik denk ook soms dat ik zelfmoord wil plegen, maar dat doe ik niet. Ik hoop dat je nog hier op deze aarde blijft. P.S. dit is de eerste bericht die ik heb gemaakt.

 

 

 


Misschien kan je hier wel een bezoekje aan brengen ;-)


Heey,

Wat vervelend dat je zo'n erge strijd in je gedachten hebt rondom zelfmoord en meerdere pogingen hebt gedaan.

Ik kan me voorstellen dat dit voorkomt uit een gevoel van uitzichtloosheid, wat je zelf ook beschrijft: zo kan ik niet leven. Het pesten, de situatie rondom je vader en het genegeerd worden op school.

Zelfmoord kan dan een oplossing zijn, maar zelfmoord is een hele definitieve oplossing. Terwijl je situatie of problemen vaak tijdelijk zijn. Daarom zou het jammer zijn als je een zelfmoordpoging doet.

Goed dat je dit met je moeder hebt besproken, jammer dat zij jou hierin niet lijkt te steunen. Is er iemand anders die hiervan af weet en bij wie je steun kan vinden? Bijvoorbeeld een vriendin, docent of vertrouwenspersoon op school?

Als je zelfmoordgedachten of plannen hebt of je wil er eens met iemand over praten, kun je 24/7 contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie. Je kunt met hun gratis en anoniem chatten of bellen. Op hun website, www.113.nl, vind je nog meer informatie en tips.

Er zijn lijsten met alternatieven voor zelfbeschadiging. Misschien kun je daar eens naar kijken. Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/

Vaak helpt het  ook om de dingen waar je mee zit of waar je over wilt praten op papier te zetten, het van je af te schrijven.

En daarnaast praat erover, praat met iemand over hoe je je voelt en waar je mee zit. Dan loop je er niet meer alleen mee rond en praten lucht heel erg op. Sterkte!

Groetjes,
Simply Me


Hee,

allereerst wil ik zeggen dat ik weet dat jij het super goed doet. Natuurlijk weet ik niet alles van wat je mee maakt en wat je mee hebt gemaakt. Maar luister, je zegt dat je je papa al 1 jaar niet hebt gezien omdat hij een alcoholist is, dit betekent dat jij nog maar 11(!) jaar oud was. 
Ik zal je eens wat vertellen meid, ik was zelf ook 11 jaar oud toen ik mijn papa voor het laatst heb mogen zien, precies dezelfde reden als jij: Hij is/was alcoholist en drugsdealer dus mocht ik hem niet zien. Voor mij is dit ook een hele lastige tijd geweest, maar ik heb mezelf er wel doorheen gevochten en ik WEET dat jij dit ook kan. Je bent nog zo jong en zeker te jong om jezelf te pijnigen en zulke gedachten te hebben. De situatie waar jij nu in zit is tijdelijk (LET OP: ik zeg tijdelijk, tijdelijk is niet een paar maanden, dat kan wel natuurlijk, maar het kan ook een aantal jaar duren) en zelfmoord is daarbij dus NIET de oplossing. Echt niet. Jij kan jezelf hier doorheen vechten en jij bent echt nog veel te jong om zo te denken meid. Ik zelf ben nu 15 en ik heb mezelf er doorheen gevochten, ik wist dat ik het kon en kijk waar ik nu sta!!! En ik weet 10000% zeker dat jij dat ook kan. En wat jou moeder betreft, zij wilt jou alleen maar beschermen, je bent nu 12 en je gaat nu ook een beeetje richting de pubertijd, je mama wilt je echt in bescherming nemen, ookal lijkt dat niet zo omdat ze het ‘aanstellerij’ noemt, maar mama’s die willen hun kindjes niet verliezen dus willen er niet aan geloven. Ik kan natuurlijk niet veel zeggen omdat ik niets van jouw situatie af weet, maar ik weet wel jij er wel komt, maar probeer hulp te zoeken, op school (een docent ofzo) of buiten school (therapeut) . Ik wil je wel 1 ding aanraden: ZOEK GEEN HULP BIJ VRIENDEN/VRIENDINNEN!! want het kan zijn dat zij jou situatie mentaal kunnen verergeren.  Zoek echt een volwassen iemand, die zijn meestal was wijzer en luisteren meer en bieden veeeel meer steun aan. Lieverd, jij kunt dit, maar geef het tijd. Sterkte!

groetjes!


Hey verdrietigmeisje,

Ik weet hoe het voelt als je graag zelfmoord zou willen plegen, maar zoals DavidOfArtgamer, Simply Me en n.anoniem al zeggen: pleeg geen zelfmoord. Het helpt jou misschien, maar alle mensen die om jou geven (en die zijn er zeker) zouden dat heel erg vinden.

Het is heel moeilijk maar het is het beste om met iemand erover te praten. Dat kan de kindertelefoon zijn, of je mentor/vertrouwenspersoon. Het is moeilijk maar het helpt echt! 
 

Heel veel succes!!!

Groetjes iemand.


Reageer