Skip to main content

ik ben er alweer klaar mee

• November 1, 2025
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

De herfstvakantie is net (voor iedereen in Nederland dus heeft niks met anonimiteit te maken:D) voorbij en ik dacht oprecht dat ik er tegenaan kon. nou eh nee haha

Ik ben zo verschrikkelijk moe, maar als ik dan eindelijk naar bed kan (als ik klaar ben met die enorme hoeveelheid huiswerk waar ik de energie niet eens voor heb) dan lig ik wakker naar het plafond te staren. Er word nu weer over me gepraat (weer door anderen:D)

ik heb nog niks van die pestkop (zie vorig topic) gehoord, maar ik ben de hele tijd bang dat dat nog gaat gebeuren. elke keer als ik diegene zie, krijg ik zo een zenuwachtig gevoel alsof mijn keel wordt dichtgeknepen. klink dom i know haha

ik ben zo moe van alles, dat ik slecht presteer tijdens mijn sport, wat ik echt het liefste doe. mijn laatste wedstrijd ging heel slecht. ik baal hier echt van, want ik wil graag de beste zijn zodat mijn coach minder kritiek heeft (de trainingen zitten altijd vol met kritiek wat ook stress oplevert)

ik moet op school de laatste tijd best vaak huilen en ik heb soms ook een angstaanval. Het stomste (het is natuurlijk al stom en k*t, daar niet van) is dat docenten doen alsof het niet gebeurt. Ik kreeg laatst tijdens de les een angstaanval (een vriendin vroeg aan de docent of we samen uit de les mochten om die reden) en ik mocht niet weg. Vervolgens ging die docent met allemaal klasgenoten om me heen staan praten waardoor het nog erger werd. iedereen heeft dat dus gezien en ik schaam me dood.

ik ben moe, ik heb het koud, ik wil niet meer. Ik haat school. Maar echt oprechte haat. het is nu zaterdagavond en ik zit al te stressen over hoe maandag gaat verlopen. Ik heb de hele middag moeten huilen om dit alles (hierboven)

Heeft iemand tips voor deze stress en angstaanvallen enzo en eigenlijk alles wat hierboven staat? alvast bedankt!

2 reacties

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 2, 2025

Ik had dit ook op geven moment. Ik ken jouw situatie niet, maar mijn tip: STOP. Stop met school, ook al ben je bang dat je je toekomst vergooit. Ik ben te laat gestopt en ik zit nu met angstproblemen die me overal in het dagelijks leven tegenwerken, en dat terwijl ik al twee jaar geleden ben gestopt.

Het is niet een goed idee om zomaar te gaan spijbelen. Bespreek dit wel met je ouders en school enzo, en leg uit dat je écht niet meer kan. In eerste instantie zullen ze mogelijk vooral proberen je weer naar school te krijgen, maar als je blijft benadrukken dat het écht niet goed met je gaat, dan zullen ze je op gegeven moment wel ondersteunen.

Veel succes met wat je ook gaat doen. Het komt altijd wel goed.

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 3, 2025

Hoi ​@eendje ,

Het is knap van je dat je dit vertelt! Het klinkt inderdaad als echt een stomme k*t situatie, logisch dat dit veel teweeg brengt in je gevoelens zoals angstaanvallen . Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij jouw situatie kan veranderen.

Nogmaals heel goed van je dat je dit zo open deelt! 

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon)