Vraag

Ik ben enorm eenzaam en zoek sociaal contact.

  • 2 April 2023
  • 9 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hey, 

Ik ben een 13 jarig meisje met best veel problemen en issues. Ik ben heel erg depressief geweest en wou heel erg graag zelfmoord plegen. Gelukkig ben ik sinds een tijdje groten deels uit mijn depressie. Desondanks worstel ik nog wel met verschillende angststoornissen. Daarnaast ben ik al meer dan een jaar overspannen en daar ben ik nogsteeds niet vanaf. Door mijn overspannenheid kan ik veel dingen niet doen, onder andere naar school gaan. Het lukt gewoon niet. Ik zelf vind dat super vervelend. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om sociaal contact te zoeken, maar ik denk dat de beste plek voor vrienden op school is. Ondanks ik het antwoord eigenlijk al weet. Wou ik jullie toch vragen of er nog tips voor mij zijn. Ik wil namelijk zooo graag iemand waarbij ik mijn hart en gevoelens kan luchten. 


9 reacties

Hey,

Ik snap dat je vrienden wil, maar zijn online vrienden ook vrienden voor jou? Want dan kan je op tiktok zoeken en via daar andere kinderen vinden en contact maken via snapchat. (Ik weet niet of jij snapchat mag, ik namelijk niet.). Verder kan je ook naar buurtverenigingen gaan. Een (team)sport helpt ook.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Succes en sterkte!

Badge

heyyy! ik ben Raya en ben ook 13 jaar oud. ik snap hoe je je voelt, echt naar. je kunt altijd bij mij terecht als je wil! ( heb veel depressieve vrienden gehad dus heb ervaring) hoop dat het weer beter wordt!

Reputatie 3
Badge

Hey,

Ik ben jullie (Ikbenzeeranoniem, appelsapbroodje) enorm dankbaar dat iemand überhaupt al op mij reageert. Dat voelt in elk geval al alsof ik niet vergeten ben. Ik ga jullie tips meenemen. En appelsapbroodje ( Raya ) wat fijn dat ik bij jou ook terecht kan.

Allebei heel erg bedankt.

Reputatie 7
Badge +7

Het lijkt net of je mijn leven beschrijft! Ik ben ook best eenzaam en overspannen. Ik zit nu midden in die depressieve tijd…

Wat mij heel erg helpt is, aardig zijn tegen mensen. Ook al is het maar even een rondje lopen rond je huis. Als je iemand tegen komt glimlach of hoi zeggen. Ik weet dat het heel erg lastig is als je extreem moe bent om dan naar buiten te gaan. Probeer dat dan alleen eerst op de meest goede dagen. Dan kun je zo opbouwen. Dit kan je ook doen met hoe lang je naar buiten gaat en hoe ver je gaat wandelen/fietsen.  Zo begin je al ergens aan :)

 

Heb je niet mensen van de basisschool die je aardig vindt? Alleen als je op de middelbare zit. Als je nog op de basisschool zit, weet dat er op de middelbare heel veel mensen rondlopen. Dus zo kun je toch ergens naar vooruit kijken.

 

Reputatie 3
Badge

Hey,

Ik_wil_anoniem_blijven! Wat stom van mij dat ik in die 5 maanden na deze topic niet heb gereageerd, sorry spijt me heel erg. In de tussentijd ben in nog steeds erg depressief en ook nog steeds overspannen. Helaas, maar het is niet anders. Ik zeg al mijn hele leven hoi tegen alle random mensen die ik tegen kom op straat, maar stelde me nooit echt open. Sinds een tijdje ben ik veel positiever tegenover andere mensen. En ik moet echt zeggen als je met een open blik en met een glimlach tegen iemand hoi zegt krijg je af en toe een leuke blije reactie terug. Dat geeft echt wel een super goed gevoel. Natuurlijk krijg je  nooit van iedereen  zo'n leuke blije reactie terug. Maar het maakt je dag wel goed als iemand blij vrolijk en lachend hoi terug zegt. Bedankt voor de tip Ik_wil_anoniem_blijven je bent een topper en zet die tip vooral door naar anderen daar maak je de wereld een stukje mooier van. Goed bezig!

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Anoniem_653 

 

We lezen dat je nog steeds in een lastige situatie zit. Weet dat je elke dag met De Kindertelefoon mag bellen van 11:00 tot 21.00 uur (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Liefs

Fem, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Anoniem_653 , goed dat je hoi zegt enzo. Maar je gaat nooit alleen zijn. Wij zijn niet zomaar kinderen die problemen hebben. Wij zijn kinderen die problemen hebben en daarmee vrienden maken hier op het forum. We mogen niet weten wie wie is maar je kan ook anoniem vrienden zijn.

Ik heb bijvoorbeeld ook veel vrienden op roblox. Onderandere eentje met wie ik in een spel zat waar die mij ging adopteren en nu wordt ik overal door haar/hem gevolgd. En ik weet nogsteeds haar echte naam niet. Maar we zijn wel vrienden.

En zoals je zegt je krijgt niet altijd positive reacties terug. Dat heeft iedereen. Die mensen zijn gewoon sukkels

Reputatie 7
Badge +11

Hey! Ik sluit mij aan bij de anderen. Je bent hier ook een vriend en hebt vrienden wanneer je maar wilt, en altijd welkom om je verhaal te vertellen! En de tips van de anderen hier zijn top! Misschien kun je een lotgenoten club vinden? Waar je zelf bepaalt wanneer je kunt en komt enzo. En waar je vrij kunt praten en in het echt mensen ontmoeten. Ik weet niet of het bestaat maar ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets ook fijn is. En natuurlijk hier!

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Ik sluit me ook bij de anderen aan! Je kan altijd hier terecht, en ook bij mij!

Verder is het misschien fijn om op een sociale sport te gaan, een creative club of scouting?

 

Liefs,

  1.  

Reageer