Ik ben een soort van mijn vrienden kwijt

  • 16 December 2021
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

Badge

Hey mensen, ik ben een meisje van 15, en onlangs zijn er behoorlijk nare dingen gebeurd. het is een lang, lang, lang verhaal, Ik hoop dat 1 persoon de moeite doet om het te lezen, ik moet het gewoon even allemaal kwijt, want nu loop ik er maar mee rond...

 

Oké, dus ik een een meisje (ik noem haar even A) gingen op een date. Ik vond haar echt heel leuk, de date ging echt super goed! Zo goed dat we hadden afgesproken op een 2de date te gaan. Toen kwam er een feestje aan, we hadden afgesproken dat als we dronken waren dat het dan wel oké was om mensen te zoenen, dat gebeurde ook, maar dat was oké. Na het feestje bleven we slapen en een andere jongen ook. het werd later en later en op een gegeven moment hoorde ik zoen-geluiden vanaf de bank. Ze was aan het zoenen met een jongen (hij heet in dit verhaal M)… Dit kwetste me enorm, omdat ik eerder die avond (al dan niet dronken) tegen haar aan het praten was over al mijn jeugd issues. Maarja, later dacht ik erover na en besloot om te doen alsof er niks aan de hand was. De week erna was er weer een feestje. Ze kon pas rond 1:00 s’nachts komen. Ik was daar en 1 van de jongens die ik niet kende was de hele avond enorm racistisch tegen me aan het doen (ik ben grotendeels wit, maar ik heb heel veel krullen). Dus ik appte A dat ik weg wilde. Ze regelde dingen met mijn ouders, want ik durfde ze niet te appen, en toen was alles goed. Op de maandag erna hadden we weer een groot gesprek over al onze issues enzo, dat was laat in de avond. Later die avond zei ze dat ze nog s’nachts ging rondlopen met M en nog een andere vriendin ( ik noem haar wel I). Dat voelde al super k**. De volgende ochtend had ze zich verlsapen (surprise surprise) In de kleine pauze kwam ik erachter dat ze gevoelens had voor M… Ik was suuper boos! Een vriendin kwam naar me toe om met me te praten en we hadden een gesprek met A opgesteld voor de volgende ochtend. Ik ging die avond vroeg naar bed, maar later die avond verteld 1 van mijn en A’s gezamelijke vriendinnen dat A, M had gezoend, ALWEER, op het 2de feestje, nadat ik weg was. Ik appte haar, want ik was ZOO boos. En het eerste wat ze terugtypte was: ‘Ja, maar kijk, ik voel me er ook kut over’ (LIKE WAT HEB IK DAAR AAN?) Dat heeft ze 3 keer herhaald! Achter elkaar! De volgende ochtend kwam ze niet eens opdagen voor het gesprek! Uiteindelijk hadden we het een soort van uitgepraat, maar ik was nog steeds boos dus zei ik dat ik afstand nodig had. Ze zei dat ik me aanstelde en dat ik alles groter maak dan het was. Na de afstand besloot ik om alles achter me te laten, dus we werden weer een soort van bevriend, maar het was nog steeds altijd een soort van aanwezig. Een andere vriendin uit onze vriendengroep voelde zich buitengesloten een paar dagen later, omdat I en A alleen maar met elkaar omgingen. We gingen daar meer en meer over praten en ik voelde me ook steeds buitengesloten, dus ik stelde voor om even met z’n 4en te gaan praten, maar ze weigerden! Dat was ZO frustrerend, ik wilde gewoon alles weer goedmaken! Later zeiden I en A: Ja, we willen alleen met de andere vriendin praten, zonder jou, want we kennen elkaar al veel langer en er zijn ook nog andere problemen die we me haar moeten uitpraten”. Dus ik zei: Dat snap ik helemaal, dus kunnen we dan eerst met z’n 4en afspreken en dan ga ik weg als we klaar zijn met praten en dan kunnen jullie dus de rest uitpraten, maar dat wilden ze ook niet!! Toen kreeg ik ineens een appje van A. Ze zei “Ik wil gewoon geen mensen met woede problemen bij mij thuis hebben”. Toen werd het rood voor mijn ogen. (ik ben niet trots op het volgende deel en heb er ook eindeloos sorry voor gezegd, maar) Ik wist dat ze mental issues had en haarzelf sneed, maar op dat moment boeide het me ineens niet meer. ik zei dat ze de wereld een pleziertje zou doen als ze dood was. Ik meende er niks van en zodra ik het verstuurde kon ik ineens weer nadenken en stuurde ik sorry, maar dat is natuurlijk geen excuus. Daarna kreeg ik een appje van die gezamelijke vriendin die ook zei dat A en M hadden gezoend: “Ik krijg net een appje van A, en ze zegt dat als ik bevriend ben met jou, zij dat niet meer met mij wilt zijn”. Dat was ZO k** om te voelen. De dag erna kreeg ik een appje van de vriendin die zich ook buitengesloten voelde: “Je hebt overduidelijk woede problemen, en daarom is het soms niet zo fijn om rond je te zijn. en A zei dat als ik bevriend was met jou, ze het niet meer met mij wilde zijn. De week voordat ze dat stuurde naar die 2 vriendinnen had ik een andere vriendin geappt (ik noem haar ff E): “Ik raak iedereen kwijt, jullie kennen A echt al 3 jaar langer, ik zit pas net  in de vriendengroep” en nu voelde het alsof het echt allemaal uitkwam… Nu afgelopen vrijdag zat ik bij wiskunde met E samen te werken, maar I en A zaten ook aan de tafel. I haalde een chocoladereep uit haar tas en zei “E, wil je je handtekening op mijn chocoladeletter zetten, ALLEEN MENSEN DIE IK MAG mogen hun handtekening erop zetten!! Express met mij erbij natuurlijk! En toen hoorde ik I en A gniffelen. Een paar minuten later zei I tegen E: “Hey E, A en M (de jongen die ze 2x gezoend had) zijn echt een schattig koppeltje toch?” Maar omdat ze eerder zeiden dat ik woede problemen had, was ik online een anger management les gaan volgen, dus ik werd niet boos (ook al probeerde ze me wel boos te krijgen). En nu had ik een gesprek met mijn mentrix van school en A, en ze ontkende het hele wiskunde gebeuren! Ze zei dat ze niet speciaal voor mij zou ophouden met praten met haar vriendinnen over haar leven, en als ik het niet wilde horen, dan moest ik maar ergens anders gaan zitten. Nouja, ik weet  van mezelf dat ik woedelessen online heb genomen en sorry heb gezegd, zei heeft nog helemaal niks gedaan, dus nu ligt het niet meer bij mij.

Nu is het ding dat er volgende week vrijdag een kerstafsluiting is en er wordt een pubquiz gedaan in groepjes van 5, nou heb ik wel een paar andere losse vrienden op school, maar die zitten natuurlijk allemaal al in groepjes met hun vrienden uit hun vriendengroepen. Het voelt nu gewoon alsof ik letterlijk niemand meer heb. Tuurlijk ik heb de rest van mijn vrienden uit de vriendengroep, maar het is gewoon een beetje akward om daar bij te zitten in de pauze. I en A zitten wel ergens anders, maar nog steeds is het akward. Tsja dat wilde ik ff kwijt. Als je het hele verhaal hebt gelezen: Echt wauw! Thanks! :) ik waardeer het enorm!


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Hey meid, ik ken die gevoel . Laat ze gaan  (ookal klinkt het zo makelijk) maar je verdient echt beter dan dat.  Houd afstand van heel die groep die je buiten heeft gesloten, want het zijn niet je ECHTE vrienden.  Laat ze zien dat je je veel gelukkiger voelt zonder hun.  Ga meer met andere klasgenoten om die je bijvoorbeeld niet zo heel goed kent, want misschien zijn dat wel de leukste mensen.  Voor de rest maak er een leuke jaar van en girll ben trots op je!

Je bent een topperrr. Hoofd omhoog houden<3

Reageer