Skip to main content
Vraag

Ik ben een slechte vriendin.

• June 17, 2026
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hallo, het is al 1 jaar geleden sinds ik heb gepost, haha.

Nou tja, ik had is februari dus deze online vriend (over deze heb ik niet gesproken!) en we waren erg goede vrienden. hij was wel een stukje ouder, dus over mentale dingen hadden we het niet echt. ik was 12 op dat moment, zijn leeftijd wil ik niet zeggen. hij had dus ook een yt acc en we hadden via een fnaf community op discord elkaar ontmoet. tja bla bla bla, tijdje verder naar 30 april 2025. hij had mij ineens een bericht gestuurd “sorry, goodbye.” en geblokkeerd. ik dacht ‘is weer een online vriend die me verlaat, zoals normaal, zal wel.” dus ik ontvoegde hem en ook via yt want tja wie gaat een vriend volgen op yt als die je geblokkeerd heeft. ik had niet door dat hij aan het livestreamen was op dat moment. had ik dat maar door. nou ik ging gewoon verder met mn leven, tot juni 2025. ik zat in een discord server en iemand had mij een bericht gestuurd. een video van dat die vriend z*lfmoord pleegde. dit was de eerste g*re video die ik ooit zag, ik was dus 12. nou ik best wel in shock, maar ik had niet door dat de persoon in die g*re video dus mn vriend was. nou een jaar later, rond mei 2026. ik ga op tiktok een vent account aanmaken en ik krijg steeds videos van die vriend (waarva ik niet wist dat het mn vriend was) en ik ging hem opzoeken. ik helemaal in shock, dagen geresearched, tja. kwam ik er dus achter dat dat mn vriend was, hij was dus blijkbaar op tiktok en andere sociale media beroemd geworden door z*lfmoord. ik durfde niemand dit te vertellen, want ze zouden me echt gek aankijken denk ik., want het account waarop ik hem als vriend hat toegevoegd is gebanned, verwijderd. dus ik heb een ‘beroemde’ vriend die dood is en ik heb GEEN bewijs. maar ik kan alles nog goed herinneren, face reveals, samen games spelen, elke videocall/call, elke herinnering. dus nu zit ik elke avond mezelf tot slaap te janken omdat ik de slechte vriendin ooit ben… waarom kwam ik er niet eerder achter? waarom was ik zo kaulo dom? ik wou dat ik hem kon redden. 

1 reactie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@anoniempje1010 ,

Wat ontzettend heftig dit 😣 wat er is gebeurd is al super naar en het had misschien op een andere manier gekund, maar dit alles maakt jou geen slechte vriendin. Ook niet dat je het niet door hebt gehad, sommige dingen vallen ook niet altijd op. Ik snap dat je er mee zit en je er rot door voelt, maar dat je het niet door had maakt je echt niet dom. Kun je er wel met iemand over praten die vertrouwd? Ik denk dat het wel fijn kan zijn en opluchten. ♥️

Liefs♥️