Ik ben depressief wat nu?

  • 11 May 2020
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Badge

Hallo eh ik ben waarschijnlijk depresief maar ik weet het niet zeker, ik ben heel vaak sad of boos en ik heb echt bijna nooit motivatie voor school. Ik heb vaak dat als ik iets aan school moet doen dat ik dan afgeleid word door social media, en uiteindelijk heb ik dan mijn huiswerk niet af, ik lig daar ‘s avonds vaak wakker van. Maar dat is nog niet alles, ik heb namelijk ook heel vaak ruzie met mijn moeder, ze heeft wel door dat ik vaak mijn hw niet af heb en daar gaan onze ruzies vaak over, maar mijn moeder wil heel graag dat ik ga afspreken met mensen, maar ik heb daar geen behoefte aan. Ik heb 1 vriendin die heel veel voor mij betekend maar ik durf het tegen haar niet te vertellen. Mijn moeder wil ook altijd precies weten waar ik ben, met wie ik ben of wat ik aan het doen ben, dat vind ik ook heel vervelend. Maar nu lijkt het alsof ik alleen mijn moeder aan het afkraken ben, het ging over mij, ik vind het nu ook lastig in die corona tijd, want ik kon me normaal al niet goed concentreren op school maar nu is dat nog erger, nu ik de hele dag thuis zit. Ik vind het heel lastig om sociaal contact te maken en als ik ergens nieuw kom vind ik het lastig om zomaar op iemand af te stappen. Ik hoop heel erg dat iemand hierop gaat reageren xxx een wanhopig meisje 


1 reactie

Beste Kat123,

Misschien is het fijn om met iemand samen huiswerk te maken (kan ook via Skype /bellen) dan kan je elkaar aan het huiswerk zetten. Voor mij helpt dit heel erg in de corona-tijd.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes,

Erik_K

Reageer