Skip to main content
Vraag

ik ben depressief en heb een vriendje

• September 10, 2026
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hey, ik ben 14 en heb sinds halverwege de zomervakantie een vriendje. Ik heb al meer dan een jaar last van mentale problemen. Ik heb hulp en zo maar soms is het een paar weken erger en soms wat minder. Het is nu weer minder aan het gaan zonder een specifieke reden. Mijn vriendje weet niet precies wat er aan de hand is. Hij weet dat ik Zelfbeschadeging heb gedaan/een beetje doe. Hij weet alleen niet dat ik heel veel last heb/heb gehad van zelfmoord gedachtes en zelfs een mislukte poging heb gedaan die was mislukt omdat iemand 112 had gebeld en dat er toen vier politie agenten mij kwamen ophalen. Ik heb nog best veel last van hoe dag gegaan is. Mijn vriendje weet ook niet dat ik depressie heb. 

ik vind het heel eng om hem te dit te vertellen. Ik wil het wel maar ik weet niet zo goed hoe en ik ben bang voor zijn reactie. Ook voel ik me eig best schuldig dat ik een relatie heb terwijl ik mentale issues heb, maar ik vind het heel erg leuk ik wil hem echt niet kwijt. Iemand tips?

2 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • September 11, 2026

Hi ​@ikvoerlievermijnnaamnietin ,

Wat super knap van jou dat je dit hier deelt zeg! Ik kan me voorstellen dat het heel lastig kan zijn om dit met andere te bespreken, zoals met jouw vriend. Daarom super stoer dat je er hier over komt praten. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon

HanJisunglover
Forum|alt.badge.img

Ahh nee echt niet doen!! Ik doe het ook en het is echt niet goed! En als je een bf hebt heb je nog meer mensen die om je geven dus je kan ze niet allemaal in de steek laten . Ik weet zeker dat je echt een heel knap iemand bent zowel uiterlijk als innerlijk dus ga jezelf niet destroyen pls want dat verdien je echt niet . Ik vind het zelf altijd fijn als ik iets echt wil,vertellen (idzv depressie en niet over je nieuwe schoenen ofz) om te wandelen of gwn iets te doen en ik zullen van tevoren vrage je niet te onderbreken. Dus ja dat heel veel suc6 met vertellen! Wl je het zeggen als het is gelukt en hoe het ging? Love u! ❤️❤️❤️

Xx Hanjisungloverr