Skip to main content

ik ben 16 jaar en ik heb het gevoel dat t leven echt tegen zit, mijn ouders zijn altijd boos op mij en geven mij een slecht gevoel. Ook drink ik vele maten alcohol doordeweeks, weet niet hoe ik moet stoppen ondanks dat ik probeer te stoppen. Ik ga naar een psychiater 3 keer per week voor mijn problemen maar heb niet t gevoel of dat t oplost. ook wil ik niet andere met mijn problemen lastigvallen. Alles zit tegen ook op school. Wie heeft tips?

 

 

 

 

Heyy,

Wat naar dat het zo slecht gaat met je.. Weet je psychiater wel af van alle dingen die je hier verteld? Want als die dit niet weet zou ik het wel eerlijk aan hem/haar vertellen want dan kan je misschien wat betere hulp krijgen. Je valt echt niemand lastig en de psychiater is er juist om je te helpen en je kan hem/haar echt alles vertellen wat je dwars zit!

Ik vind het verder een beetje lastig om tips te geven, maar je kan ook altijd een keer met de kindertelefoon bellen of chatten ik denk dat de mensen daar je ook wel kunnen helpen. En als je je onveilig voelt thuis kan je ook contact zoeken met https://veiligthuis.nl/.

Verder zou ik ook proberen om toch wat afleiding te zoeken van je gedachtes.. Vind je het misschien fijn om muziek te luisteren of om af en toe even te wandelen? Even afleiding zoeken van alles en even in je eigen wereld duiken kan rustgevend zijn. 

Sterkte ik hoop dat je je gauw weer prettiger gaat voelen!🍀

Liefs, ItsJustMe <3


Reageer