ik ben depresief. wat moet ik doen?

  • 10 February 2020
  • 9 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

ik ben een jongen 13 jaar en ben erg depressief. het enige wat me er er van weerhoud om zm te plegen zijn mijn vrienden waar mee ik op school zit en game en ik durf het niemand te vertellen. daardoor kan ik steeds slechter leren voor school en vind mijn moeder dat erg vervelend en mijn vader maakt er altijd opmerkingen over waardoor ik bijna moet huilen (en ik huil niet erg snel) dat helpt ook niet echt mee. daarnaast heb ik erg veel moeite in talen (ik heb dissectie) en dan vooral met frans. hoeveel ik daar mijn best op doe het lukt met nooit om daar een goed cijfer op te halen. ik probeer zo veel mogelijk met mijn vrienden om te gaan om hier niet over te hoeven denken, maar ik dacht dat het miss opluchting zou geven om dit met anderen te delen. ik game erg veel om dit allemaal te vergeten maar het lukt maar soms om dit allemaal helemaal uit mijn hooft te zetten. ik heb ook wel eens neigingen gehad om mezelf dood te maken maar als ik dan weer denk aan alle mensen die ik daar verdriet mee zou doen kan ik mezelf niet vermoorden.


9 reacties

Hoi

 

Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Niet fijn dat je vader vervelend doet rond school, terwijl je je door de depressieve gevoelens maar met moeite kan concentreren. 

 

Goed dat je je verhaal hier gedeeld hebt. Ik hoop dat dat opluchtte. Verder herinner ik je er graag aan dat je evenwel terecht kan bij de Kindertelefoon voor een vertrouwd, anoniem gesprek. Ook zou je op school kunnen laten weten dat het niet super met je gaat, zodat de docenten hiervoor begrip kunnen opbrengen. 

 

Als je het vertellen hierover lastig vindt, zou je je mentor of vertrouwenspersoon kunnen mailen. In die mail zou je kunnen vertellen wat je hier verteld hebt. Denk je dat je dat zou durven? Naast dat de docenten begrip voor je zouden kunnen opbrengen, zou je daarbij geholpen kunnen worden door een leerlingenbegeleider. Deze kan je zowel helpen met leren als met je depressie. 

 

Naar je ouders zou je een briefje kunnen schrijven met een boodschap als ‘Ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel. Hierdoor lukt het niet goed op school. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.’ Zo’n briefje zou ervoor kunnen zorgen dat je ouders je wat met rust laten als het aankomt op schoolzaken. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +4

Hallo, kenshin

 

bedankt voor je begrip en je medeleven

 

ik heb geen vertrouwenspersoon en ik wil niet dat de mentor medelijden met me krijgt en me anders gaat behandelen

 

aan mijn ouders zou ik niet weten hoe ik het moet verwoorden zonder dat ze zich schuldig voelen en me heel anders gaan zien of at mijn vader het als een slap excuus ziet

 

ik ga nu zo veel mogelijk met mijn vrienden om heb zo weet afgesproken om te game bvb en spreek veel met ze af zodat ik de mooie kant van het leven blijf zien en mijn doodswensen uit mijn hooft te houde.

Het is goed van je om de positieve dingen in het leven op te zoeken. Dat siert je. Vergeet echter niet dat je, moest het je te zwaar worden, bij de leerlingenbegeleiding terecht kan. Hun deur staat altijd voor je open. 

 

Gr. Kenshin

Heyy

Je kunt eens proberen gewoon op te schrijven hoe je je voelt. Niet als brief naar een persoon toe maar gewoon voor jezelf , je gevoelens eens uitten. Al scheur je het daarna in 100 stukken.  Het helpt. Je kunt ook gewoon eens tekenen. Gewoon om eens je gevoelens te uitten. Wat ook helpt (klinkt wel absurd maar helpt wel) is het gewoon eens vertellen aan een huisdier. Ook al praten ze niet terug, het helpt wel. Hoop dat je je snel beter voelt!!

Groetjes

Kaas123

Reputatie 3
Badge +4

kenshin, bedankt en als het zwaar word zal ik dat zeker doen

 

kaas123, bedankt voor de tip ik zal er zeker gebruik van maken daarnaast gebruik ik dit forme ook om alles een beetje kwijt te raken zodat ik het iemand kan vertellen ook al ken ik dit persoon dan niet persoonlijk. het helpt dat ik dit allemaal schrijf en het in mijn hooft steeds geordender word zodat ik nu inzie wat ik nog allemaal wil dat betekend niet dat mijn depressie over is maar het helpt wel. ik zal jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van mijn status en ik hoop dat mensen die dit lezen en zelf ook depressief zijn zelf ook een topic aanmaken hiervoor

Reputatie 3
Badge +4

vandaag was wel een chille dag. was vrij dus veel met vrienden gemes gespeeld en getennist dus kon alles een beetje vergeten. straks hebben we vakantie dus kan ik school ff laten gaan en hoop ik om ff niks te doen. morgen mijn laatste dag dus hoop dat het niet te erg word

Goed dat je een fijnere dag achter de rug hebt :slight_smile:  Hopelijk volgen er nog zo vele dagen. Geniet straks maar van je welverdiende vakantie. Blijf, zoals je prima aan het doen bent, maar positieve dingen opzoeken. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +4

Hey, allemaal ik ga ff een update na 5 maanden geven.

 

het gaat nu fantastisch met me. Ik ben niet meer depressief en heb door de vriendin die ik kreeg alles kunnen overleven. Ik heb ongeveer 15 dagen na mijn laatste bericht nog 1 zelfmoordpoging gedaan. Dit bracht me 5 seconden buiten bewustzijn of daar heel dichtbij.

 

ik ben mijn vriendin kwijtgeraakt en heb dat ook overleeft. Game nog steeds erg veel en dat help ook om te zorgen dat ik dit allemaal niet opnieuw krijg. Ik vind het heel fijn dat kenshin en kaas er voor mij waren. Die berichtjes betekende veel voor mij en ik ben jullie daar ook zeer dankbaar voor.

 

ik vond toch dat ik dit moest schrijven

 

MVG annoniemejongen

Hoi

 

Fijn dat je een update geeft. En nog fijner om te horen dat het een stuk beter met je gaat :slight_smile:  Je hebt nog het een en ander doormaakt, waaronder een zelfmoordpoging en het verliezen van je vriendin, maar je lijkt je daar krachtig uit te hebben getrokken, wat je nog sterker heeft gemaakt. Mooi zo! Ik ben trots op je, dat je zo dapper doorgezet hebt. 

 

Gr. Kenshin

Reageer